Skip to main content
Beantwoord

geluid op afstandsbediening

• 21 januari 2025
  • 7 reacties
  • 49 Bekeken

Mijn geluid harder/zachter werkt niet op mijn afstandsbediening naar mijn soundbar en/of tv  de rest werkt wel via de afstandsbediening, hij deed dit tot gisteren prima! Wat gaat er fout. 

Nieuwe batterijen alles aan en uit werkte niet…

Beste antwoord door OmiRia

Tommie van Odido schreef:

Zou je de batterijen eens willen vervangen voor goeie nieuwe ​@OmiRia? Dit kan cruciaal zijn voor dit probleem namelijk.  

Beste Tommie,

Tot mijn verbazing deed de volume knop op de afstandsbediening het vanavond weer.

Denk toch, omdat ik aan al die instellingen heb lopen "rommelen", het toch op 1 of andere manier goed is gezet.

Wat het dus geweest is blijft een raadsel.…

Bedankt voor jullie input, Odido heeft een fijne community waar je problemen neer kan leggen en waar serieus naar wordt gekeken!! Chapeau 👍

Bekijk origineel

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hey ​@OmiRia, dit is inderdaad een bekend probleem.

Kan je eens voor mij controleren welke software versie op de Mediabox zit op dit moment? We zijn deze week bezig met de uitrol van een nieuwe versie. Ook heb ik nog een aantal andere stappen die je kunt volgen om dit op te lossen:

Als de afstandsbediening niet reageert op VOL+/- en MUTE maar andere knoppen werken prima:

- koppel HDMI los en sluit de HDMI weer aan, wacht 1 minuut

- Helpt dit niet, ga dan naar Instellingen (het meest rechtse icoontje in het menu bovenaan) > Apparaatvoorkeuren > Over > en druk op Opnieuw opstarten, wacht 1 min.

- Helpt dit niet, ga dan naar Instellingen (het meest rechtse icoontje in het menu bovenaan) > Afstandbedieningen en accessoires > 4K TV box remote, druk op Bediening tv aanpassen en volg de instructies.

• is een Top Poster
  • 25 januari 2025

Bedankt voor jullie antwoord…

HDMI losgekoppeld, gewachten er weer in hielp niet.

Als ik bij Instellingen ga naar Apparaatvoorkeuren, daarna naar OVER dan staat bij mij geen regel "opnieuw opstarten"

Hierbij een foto van achterkant mediabox. Deze is wel net een paar maanden oud, ik weet niet waar ik de "software versie " kan zien?

Vreemd dat op de afstandsbediening van de JBL soundbar de volume wel geregeld kan worden, niet op de afstandsbediening van Odido.

Hoor graag een reactie!

Groeten 

Ria du Coux 

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 26 januari 2025

Hi ​@OmiRia, de instelling is inderdaad iets anders. Zou je willen gaan naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren? Helemaal onderaan zie je hier de knop “Opnieuw opstarten” staan. Zou je dit willen uitproberen en anders de volgende stappen willen volgen die Tommie heeft aangegeven? Ik ben erg benieuwd of dit de oplossing is! 

• is een Top Poster
  • 26 januari 2025

Beste Nora en Tommy,

Bedankt voor al jullie tips.

Heb alle ideeën van jullie geprobeerd maar lukt niet het geluid van de tv via de afstandsbediening van Odido te regelen met de volumeknop.

Hij zet het ook niet naar de soundbar.

Gelukkig kan ik het wel regelen met de afstandsbediening van mijn soundbar welke is gekoppeld is aan mijn tv.

De rest van de knoppen op de afstandsbediening doen het wel en tot 5 dagen gelden ook nog…

Weet even niet wat Ik nu nog kan proberen. 

Vriendelijke groeten, 

Ria

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Zou je de batterijen eens willen vervangen voor goeie nieuwe ​@OmiRia? Dit kan cruciaal zijn voor dit probleem namelijk.  

• is een Top Poster
  • 27 januari 2025
Tommie van Odido schreef:

Beste Tommie,

Tot mijn verbazing deed de volume knop op de afstandsbediening het vanavond weer.

Denk toch, omdat ik aan al die instellingen heb lopen "rommelen", het toch op 1 of andere manier goed is gezet.

Wat het dus geweest is blijft een raadsel.…

Bedankt voor jullie input, Odido heeft een fijne community waar je problemen neer kan leggen en waar serieus naar wordt gekeken!! Chapeau 👍

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hey ​@OmiRia, superfijn om te horen dat het gelukt is.

We doen altijd ons best hier op de Community, jouw erkenning wordt zeer gewaardeerd! Ik wens je nog een hele fijne avond. 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen