Skip to main content

geen internet en tv

Geen internet en tv in Born. 10-03-2025 v.a. 17.30.

Buren aan de overkant wel alles ok. 3x reset gedaan maar melding op tv bijft: door een storing kan je internet en tv nu niet gebruiken. Kan alleen nergens zien bij odido dat er een storing is!

Uitgelichte reactie

11 maart 2025

Hi ​@Antoon M, excuus voor het ongemak! Wij hadden eerder inderdaad last van een verstoring op ons netwerk in regio Limburg. Dit is gelukkig inmiddels opgelost! Ben jij nog niet online? Herstart dan het modem eens. Maakt dit geen verschil? Laat mij dan exact weten welke lampjes er branden op zowel het modem als de converter. Dit laatste apparaat zit tussen je modem en het aansluitpunt in je woning. Wil je mij exact alle lampjes beschrijven? Zeg per lampje of deze wel/niet brandt, welke kleur en of deze knippert of niet. Bedankt!

15 reacties

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
Uitgelichte reactie

Hi ​@Antoon M, excuus voor het ongemak! Wij hadden eerder inderdaad last van een verstoring op ons netwerk in regio Limburg. Dit is gelukkig inmiddels opgelost! Ben jij nog niet online? Herstart dan het modem eens. Maakt dit geen verschil? Laat mij dan exact weten welke lampjes er branden op zowel het modem als de converter. Dit laatste apparaat zit tussen je modem en het aansluitpunt in je woning. Wil je mij exact alle lampjes beschrijven? Zeg per lampje of deze wel/niet brandt, welke kleur en of deze knippert of niet. Bedankt!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 11 maart 2025

Alle lampjes branden maar geen internet en dus geen tv. Vanavond rond 17.30 weer het zelde probleem. Alles uitzetten en ook de tv van de stroom halen en het werkt weer. Dit ook 2x vorige week gehad. Zoals ik lees hier heeft het modem bij velen een probleem en werd omgeruild. Het probleem moet niet teveel voorkomen want dan zijn wij weg. Graag een reactie.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Antoon M, dat is inderdaad niet de bedoeling. Ik heb meteen je verbinding onder de loep genomen! Je verbinding ziet er goed uit, behalve dat ik meet dat je wifi-netwerk vol zit. Dit kan mogelijk voor problemen zorgen. Als je wilt, kan ik de bandsteering op je modem uitzetten. Zo maken we twee losse netwerken (een 2.4Ghz en een 5Ghz netwerk) en kan jij je apparatuur verdelen over deze netwerken. De 2.4Ghz werkt beter op langere afstanden en de 5Ghz is er voor apparaten dichtbij het modem. Als je wilt, testen we dit eens uit om te kijken of dit verschil maakt. Ik ga er namelijk vanuit dat je deze onderbrekingen vooral draadloos merkt, gezien ik maar één bekabelde verbinding op LAN2 van je modem zie.

Laat het weten!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 12 maart 2025

Hallo. Heb alleen 1 kabel van modem naar tv. Probleem is uitvallen van de tv en dan is de melding geen internet. Voor de rest geen verbruikers aangesloten. Maar iedere aanpassing/ hulp is prima.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13395 reacties
  • 13 maart 2025

Hey ​@Antoon M, ik heb de banden opgesplitst maar weet niet zeker of het heel veel zal helpen. Er zijn namelijk 2 apparaten in je netwerk die congestie veroorzaken op je netwerk zoals Cheyenne ook al heeft aangegeven. Dit gaat om de volgende apparaten:  3C:39:E7:29:EC:AA (HomeWizard B.V.) en 18:2C:65:A9:BF:13 (Texas Instruments). Weet je wat voor apparaten dit zijn? Deze apparaten hebben een hele slechte dekking en dienen dichterbij het modem gezet te worden. 

Kan je handmatig de apparaten die wel een 5 GHz frequentie ondersteunen naar de -5GH SSID verplaatsen? Daarnaast ben ik benieuwd wat je bedoelt met uitvallen van de tv, is dit dan dat je hem in Standby zet of valt de tv uit zichzelf uit? 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 13 maart 2025

Gisteren en vandaag het beeld niet meer weggevallen. Rond 17.30 viel op bijde dagen het beeled weg en de tv op beeld van Odido met de tekst geen internet.

Alleen de Homewizzard staat oonline, die hebben wij al 2 jaar online. Deze geeft het energie gebruik door. Die andere is voor mij een onbekens apparaat. Maar vandaag en gisteren geen probleem meer.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 13395 reacties
  • 14 maart 2025

Wellicht is het handig om toch dat andere apparaat te achterhalen ​@Antoon M, hoever staat je HomeWizard van het modem af? Deze vraagt namelijk veel van het modem en zorgt ook voor congestie. Voor nu is het fijn om te horen dat het niet meer voorkomt maar voor in de toekomst wel handig om dit te voorkomen. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 14 maart 2025

Home Wizzard staat op 5 meter van het modem in de meterkast. Die gaat vanavond eraf. Die andere zal de Envoys zijn. Voor de zonnepanelen. Die kan ik niet verplaatsem. Toch vreemd day dit bij Ziggo en de eerste maanden bij Odido gewoon gelopen heeft zonder problemen.  Bedankt alvast.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 15 maart 2025

Gisternen de Home wizzard eraf gehaald en s'avonds en vanmorgen weer beeld op tv stop en een draaiend symbool op het scherm. Tv is aangesloten met een kabel aan het modem. Je mag dan wel verwachten dat wij genoeg snelheid hebben voor TV!   GR.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 13395 reacties
  • 17 maart 2025

Heb je nog steeds last van geen verbinding sinds de banden zijn opgesplitst ​@Antoon M? Kan je de Envoy eens opnieuw met het netwerk verbinding laten maken? Die vraagt heel veel van de 2.4 GHz band namelijk. Staat deze verweg van het modem?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 17 maart 2025

Hij staat 5 meter van het modem. Eraf doen is voor mij geen optie, zou ik weer het bedrijf voor moeten laten komen tegen betaling. Heeft nooit problemen gehad hiermee bij Ziggo.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 13395 reacties
  • 18 maart 2025

Is het niet mogelijk om de verbinding met het internet te verbreken en opnieuw in te stellen ​@Antoon M? Hij vraag namelijk veel van de dekking van het modem en hierdoor kun je uitval ervaren. We kunnen ook wel een wifipunt proberen, zo zorg je dat de apparaten verdeeld worden. Hiervoor moeten de 2.4 GHz en 5 GHz band wel weer samen gebracht worden omdat het wifipunt alleen werkt op Mesh. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 18 maart 2025

Doe dat maar. Ik heb hier geen verstand van en ben van anderen afhankelijk en dat kost weer geld helaas.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 13395 reacties
  • 19 maart 2025

Ik heb Mesh weer ingeschakeld voor je en heb je een wifipunt opgestuurd ​@Antoon M, kan je die installeren en zorgen dat hij in de buurt van de HomeWizard komt te staan? Zo dwing je die eigenlijk naar het wifipunt ipv. naar het modem! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 19 maart 2025

Bedankt. Gaan het proberen.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen