Skip to main content
Beantwoord

Audiodescriptie niet uit te zetten

Ik blijf problemen hebben met de automatische audio descriptie. Dacht ik een paar weken geleden dat het uitstond, begon het probleem vorige week weer. ik kan de instelling wel vinden maar daar staat geen aan/uit mogelijkheid. Zou een andere media-box het probleem niet kunnen verhelpen?

Astrid

Beste antwoord door Demi van Odido

Hi ​@Astridd_nl, ik zorg er graag voor dat je weer optimaal tv kan kijken! Je zou de instelling wel op de Mediabox moeten kunnen vinden en aanpassen. Linksboven zie je een wit poppetje, hier ga je naar de instellingen. Scroll naar Ondertiteling en audio. Vermoedelijk heb je hier de ‘doven en slechthorenden’ aan staan bij Ondertiteling. Als je hier kiest voor ‘Geen’ of ‘Nederlands’ zou het opgelost moeten zijn. Een andere Mediabox is dan ook niet de oplossing. 

Mocht het na deze instelling nog niet opgelost zijn, zou je eens willen controleren of je ‘Rakuten TV’ op je Mediabox hebt staan als app? Ik heb vernomen bij een ander dat dit de oorzaak kan zijn nog dat de audio descriptie aan blijft staan ondanks de instellingen goed staan. Wellicht dat je dit nog bij jou de oplossing is!

Bekijk origineel

3 reacties

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 1923 reacties
  • Antwoord
  • 19 maart 2025

Hi ​@Astridd_nl, ik zorg er graag voor dat je weer optimaal tv kan kijken! Je zou de instelling wel op de Mediabox moeten kunnen vinden en aanpassen. Linksboven zie je een wit poppetje, hier ga je naar de instellingen. Scroll naar Ondertiteling en audio. Vermoedelijk heb je hier de ‘doven en slechthorenden’ aan staan bij Ondertiteling. Als je hier kiest voor ‘Geen’ of ‘Nederlands’ zou het opgelost moeten zijn. Een andere Mediabox is dan ook niet de oplossing. 

Mocht het na deze instelling nog niet opgelost zijn, zou je eens willen controleren of je ‘Rakuten TV’ op je Mediabox hebt staan als app? Ik heb vernomen bij een ander dat dit de oorzaak kan zijn nog dat de audio descriptie aan blijft staan ondanks de instellingen goed staan. Wellicht dat je dit nog bij jou de oplossing is!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 19 maart 2025

Hallo Demi,

Ik heb al een eerder gepost over dit probleem. Ik heb alle instellingen voor zover ik ze kan veranderen aangepast.
Ik zie inderdaad 'Rakuten TV’ staan. Ik heb nog geen gebruik gemaakt van de apps op de Mediabox. Moet ik deze app dan verwijderen? Zo ja, hoe doe ik dat?

Groeten van Astrid

Demy van Odido
Moderator
  • Moderator | Mobiel
  • 65 reacties
  • 20 maart 2025

Goedemorgen ​@Astridd_nl! Dan wil ik je inderdaad vragen om de app te verwijderen. In dit topic: Nieuw bij Odido TV: Mediabox vind je een FAQ met de meest gestelde vragen. Hier vind je ook hoe je je apps kan beheren. Handig om door te nemen dus! 😊

Om een app te verwijderen volg je deze stappen:

- Open de Android instellingen​

- Ga naar Apps​

- Ga naar de app die je wilt verwijderen en druk op [OK]​

- Kies vervolgens “Verwijderen” en bevestig nogmaals met [OK] om de app van de Mediabox te verwijderen

Laat je ons weten of hiermee de audio descriptie uit gaat? En mocht je nog vragen hebben? Stel ze gerust!

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen