Skip to main content

Ineens geen streaming dienst meer te kijken

• 27 februari 2025
  • 9 reacties
  • 89 Bekeken

Sinds 2 dagen kan ik ineens op geen enkele streaming dienst meer kijken.

Wij hebben verschillende abonnementen zoals Disney en videoland.

Ik heb alle overbodige netwerk apparatuur uitgeschakeld en zelfs de telefoon direct met het modem verbonden maar het probleem blijft bestaan.

Ik heb toen ik het modem kreeg (t-mobile tijdperk) deze eenmalig ingesteld en daarna nooit meer instellingen gewijzigd.

Ik zag in ieder geval bij videoland dat als ik wil inloggen met mijn account er vanuit cloudflare een 403 foutmelding komt.

Ik wil eigenlijk het modem niet resetten omdat ik thuis een server heb draaien.

Al het andere werkt wel gewoon, het gaat dus alleen mis bij elke streaming dienst.

Heeft iemand een idee?

Uitgelichte reactie

4 maart 2025

Welkom op onze community! ​@m.keijser 

Goed dat je ons via deze weg hebt gevonden en hier een topic over opent. Ik kan mij voorstellen dat je graag weer wil genieten van al je streamingsdiensten. Ik help je graag verder! 

Fijn om te lezen dat je al heel wat stappen hebt ondernomen en ons up to date hebt gehouden. Sorry voor de late reactie, het is op dit moment erg druk. Hoe het ook zij, ik kijk graag met je mee. 

Heb je al geprobeerd om een Factory reset uit te voeren? Ik kan mij voorstellen dat dit niet gewenst is, zeker omdat je aangeeft dat er een server draait. Echter kan dit wel de oplossing zijn. Mocht je het nog niet hebben geprobeerd, kan je altijd starten met het verwijderen en opnieuw installeren van Videoland. Echter geef je aan dat het probleem zich voordoet bij verschillende websites die gebruikmaken van CloudFront. 

Kan je mij laten weten of dit voor verbetering heeft gezorgd? Mocht dit niet werken, ga ik uiteraard gelijk verder op zoek naar een werkende oplossing, zodat je weer kan genieten van jouw favoriete programma’s! 

9 reacties

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 28 februari 2025
m.keijser schreef:

Ik heb alle overbodige netwerk apparatuur uitgeschakeld en zelfs de telefoon direct met het modem verbonden maar het probleem blijft bestaan.

Ik heb toen ik het modem kreeg (t-mobile tijdperk) deze eenmalig ingesteld en daarna nooit meer instellingen gewijzigd.

Ik zag in ieder geval bij videoland dat als ik wil inloggen met mijn account er vanuit cloudflare een 403 foutmelding komt.

Al het andere werkt wel gewoon, het gaat dus alleen mis bij elke streaming dienst.

Heeft iemand een idee?

Extra info: als ik met mijn telefoon via 5g (dus de data verbinding) inlog bij bijvoorbeeld videoland werkt het wel

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 2 maart 2025
m.keijser schreef:
m.keijser schreef:

Heeft iemand een idee?

Extra info: als ik met mijn telefoon via 5g (dus de data verbinding) inlog bij bijvoorbeeld videoland werkt het wel

Nieuwe update:

Alle diensten werken weer, behalve videoland.

Ik ben er inmiddels achter dat als een dienst of site gebruik maakt van CloudFront om in te loggen, ik altijd een 403 foutmelding krijg.

Het maakt dan niet uit welke site het is (ik heb dit dus in ieder geval bij videoland maar ook het inloggen op lego.com via de wifi werkt niet).

Als ik met mijn videoland account bij iemand anders op het netwerk inlog werkt alles wel.

Ik heb eigenlijk alles aan mijn kant uitgesloten:

• Alle netwerk apparatuur uitgeschakeld behalve het modem.
  • Alle apparatuur losgekoppeld van het modem.
  • Wifi uitgeschakeld en bedraad geprobeerd.
  • Modem reset.
  • Contact opgenomen met videoland (rtl).
  • Andere telefoon, tablet en laptop gebruikt.

Het heeft allemaal niet geholpen.

Ik begin te denken dat er ergens vandeweek een modem update heeft plaatsgevonden en die de boel gesloopt heeft.

Ik wil het wel opgelost hebben aangezien ik nu voor een dienst betaal waar ik geen gebruik van kan maken.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 3 maart 2025
m.keijser schreef:
m.keijser schreef:
m.keijser schreef:

Heeft iemand een idee?

Nieuwe update:

Alle diensten werken weer, behalve videoland.

Ik ben er inmiddels achter dat als een dienst of site gebruik maakt van CloudFront om in te loggen, ik altijd een 403 foutmelding krijg.

Het maakt dan niet uit welke site het is (ik heb dit dus in ieder geval bij videoland maar ook het inloggen op lego.com via de wifi werkt niet).

Als ik met mijn videoland account bij iemand anders op het netwerk inlog werkt alles wel.

Ik heb eigenlijk alles aan mijn kant uitgesloten:

• Modem reset.

Het heeft allemaal niet geholpen.

Ik begin te denken dat er ergens vandeweek een modem update heeft plaatsgevonden en die de boel gesloopt heeft.

Ik wil het wel opgelost hebben aangezien ik nu voor een dienst betaal waar ik geen gebruik van kan maken.

Update 3:

Na wat meer sites geprobeerd te hebben kan ik concluderen dat alle sites die gebruik maken van CloudFront niet werken.

Ik probeerde zojuist via een link op Google naar marktplaats te gaan. Dit lukte niet.

De link is: https://www.marktplaats.nl/q/archer+c9/

De foutmelding:

403 ERROR
The request could not be satisfied.
Request blocked. We can't connect to the server for this app or website at this time. There might be too much traffic or a configuration error. Try again later, or contact the app or website owner.
If you provide content to customers through CloudFront, you can find steps to troubleshoot and help prevent this error by reviewing the CloudFront documentation.

Generated by cloudfront (CloudFront)
Request ID: 2qw25RTsDz-he5yOlb4CDMa8wm3mG1KIOiYosKyNc5EUEuQ4FrNFYQ==

Bovenstaande foutmelding krijg ik overal op een site die met CloudFront te maken heeft.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4135 reacties
  • 4 maart 2025

Welkom op onze community! ​@m.keijser 

Goed dat je ons via deze weg hebt gevonden en hier een topic over opent. Ik kan mij voorstellen dat je graag weer wil genieten van al je streamingsdiensten. Ik help je graag verder! 

Fijn om te lezen dat je al heel wat stappen hebt ondernomen en ons up to date hebt gehouden. Sorry voor de late reactie, het is op dit moment erg druk. Hoe het ook zij, ik kijk graag met je mee. 

Heb je al geprobeerd om een Factory reset uit te voeren? Ik kan mij voorstellen dat dit niet gewenst is, zeker omdat je aangeeft dat er een server draait. Echter kan dit wel de oplossing zijn. Mocht je het nog niet hebben geprobeerd, kan je altijd starten met het verwijderen en opnieuw installeren van Videoland. Echter geef je aan dat het probleem zich voordoet bij verschillende websites die gebruikmaken van CloudFront. 

Kan je mij laten weten of dit voor verbetering heeft gezorgd? Mocht dit niet werken, ga ik uiteraard gelijk verder op zoek naar een werkende oplossing, zodat je weer kan genieten van jouw favoriete programma’s! 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 4 maart 2025
m.keijser schreef:

Heeft iemand een idee?

Zoals in een van mijn updates op mijn topic te zien is heb ik alles aan mijn kant al uitgesloten.

Ik heb vandaag ook telefonisch contact gehad met een van uw collega's.
Deze wist mij niets nieuws te vertellen buiten dat sommige T56 modems problemen hebben met de stabiliteit van het internet.

Dit is niet van toepassing bij mij.

Ik zal hieronder nogmaals aangeven wat ik allemaal al geprobeerd heb:

• Modem reset.

Na wat meer sites geprobeerd te hebben kan ik concluderen dat alle sites die gebruik maken van CloudFront niet werken.

Ik probeerde zojuist via een link op Google naar marktplaats te gaan. Dit lukte niet.

De link is: https://www.marktplaats.nl/q/archer+c9/

De foutmelding:

403 ERROR
The request could not be satisfied.
Request blocked. We can't connect to the server for this app or website at this time. There might be too much traffic or a configuration error. Try again later, or contact the app or website owner.
If you provide content to customers through CloudFront, you can find steps to troubleshoot and help prevent this error by reviewing the CloudFront documentation.

Generated by cloudfront (CloudFront)
Request ID: 2qw25RTsDz-he5yOlb4CDMa8wm3mG1KIOiYosKyNc5EUEuQ4FrNFYQ==

Bovenstaande foutmelding krijg ik overal op een site die met CloudFront te maken heeft.

Ik heb ook telefonisch aangegeven dat ik het idee heb dat mijn IP adres op een zwarte lijst staat bij CloudFront en dat ik graag zou zien dat het modem een ander IP adres krijgt (indien mogelijk).

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4135 reacties
  • 4 maart 2025

Dankjewel voor je duidelijke terugkoppeling! ​@m.keijser 

Ik snap heel goed dat een Factory reset niet gewenst is, maar dit is wel de snelste manier om een nieuw IP-adres toegewezen te krijgen. Het IP-adres is bij ons sowieso dynamisch. Kan je het toch eens proberen? Alvast bedankt voor de genomen moeite! 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 4 maart 2025
Teresa van Odido schreef:

Ik snap heel goed dat een Factory reset niet gewenst is, maar dit is wel de snelste manier om een nieuw IP-adres toegewezen te krijgen. Het IP-adres is bij ons sowieso dynamisch. Kan je het toch eens proberen? Alvast bedankt voor de genomen moeite! 

Als u met factory reset bedoelt de reset knop achterop het modem dan heb ik dat al uitgevoerd.

Ik krijg, voor zover ik kon zien, gewoon nog steeds hetzelfde ip adres (5.132.102.88) wat ik aan het begin van mijn abonnement heb gekregen.

De persoon die ik vandaag aan de telefoon heb gesproken zei dat jullie de IP adressen in ieder geval niet aan kunnen passen en dat deze MAC adres gebonden zijn. 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 4 maart 2025
m.keijser schreef:
Teresa van Odido schreef:

Als u met factory reset bedoelt de reset knop achterop het modem dan heb ik dat al uitgevoerd.

Ik krijg, voor zover ik kon zien, gewoon nog steeds hetzelfde ip adres (5.132.102.88) wat ik aan het begin van mijn abonnement heb gekregen.

De persoon die ik vandaag aan de telefoon heb gesproken zei dat jullie de IP adressen in ieder geval niet aan kunnen passen en dat deze MAC adres gebonden zijn. 

Op uw verzoek heb ik nogmaals mijn modem gereset.

Het ip adres wat ik krijg is zoals verwacht hetzelfde gebleven.

TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • 1774 reacties
  • 5 maart 2025

@m.keijser Zou je eens kunnen proberen om de router een uur van de stroom te houden? Ik heb het idee dat dat de laatste tijd al voldoende kan zijn om een nieuw IP-adres te krijgen.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen