Skip to main content
Beantwoord

Overleden en nog steeds een factuur per email krijgen.

Mijn vader is 21-12-24 overleden.

Dit heb ik gemeld. Abonnement moest op mijn moeders naam over.

Die nabestaanden desk maakt er een potje van en ik ben er helemaal klaar mee.

Ik krijg op zijn email adres ( maar goed dat ik deze nog niet verwijderd heb) dat er een factuur is.

Ik heb een email gehad op mijn moeders email adres dat het mobiele nr die mijn vader gebruikte opgezegd was.

Ik word letterlijk van het kastje naar de muur gestuurd.

Terwijl we met de familie tevreden klant zijn maar dit gaat echt nergens over. Ook staat het thuis abonnement nu niet aan mijn moeder gelinkt. En staat dat zelfs nog op mijn vaders email adres.

Ik wil dat dit nu opgelost wordt. We zijn al bijna 10 weken verder. Die beste man komt echt niet meer terug.

Beste antwoord door dutchygirl

Pharwin van Odido schreef:

Goedemorgen ​@dutchygirl geen probleem, ik help je graag om dit zo snel mogelijk in orde voor te maken, aangezien je momenteel wel andere dingen aan je hoofd hebt! Dank voor het delen van de code. Ik heb het abonnement ***5219 per direct voor je stopgezet en ook hierover een bevestiging per mail verstuurd naar het e-mailadres van je moeder. De opzegging is direct verwerkt en het abonnement is stopgezet. 

Wat betreft de vergoeding, kan het kloppen dat je het overlijden op 1 februari aan ons hebt doorgegeven? In dat geval zal ik de laatste 2 facturen van het abonnement vergoeden. Ik zie dat de laatste 2 facturen een bedrag hadden van € 14,08. Dan kom je uit op een vergoeding van € 28,16, dit rond ik voor je af naar € 30,00. Zal ik deze vergoeding verwerken onder het nummer van je moeder wat eindigt op ***8745? Dan ontvangt zij de vergoeding en wordt het bedrag verrekend met de eerstvolgende factuur. 

Ik heb zojuist haar naam aangepast naar L. bij haar Internet + TV abonnement. Ik zie dat je moeder al een bestaand account heeft voor haar mobiele abonnement, ze kan vanaf nu aan dat account haar Internet + TV abonnement koppelen. Ook zie ik dat haar e-mailadres vermeld staat bij het Internet + TV abonnement, het staat helemaal goed ingesteld! Wat betreft de korting, ik zie dat alleen haar Internet + TV abonnement aangemeld staat voor Klantvoordeel. Ze kan in haar Mijn Odido account ook haar mobiele abonnement koppelen voor Klantvoordeel, dan krijgt ze dubbele data + korting op haar mobiele abonnement en ook nog eens korting op haar Internet + TV abonnement, wel zo fijn toch? 😊

Ik hoor het graag van je!

Goedemorgen,

Ik had het overlijden inderdaad op 1-2-25 gemeld.

Heel fijn dat het opgelost is. Ik heb zojuist ingelogd op het mobiele abonnement van mijn moeder en tv-internet-vast bellen eraan gekoppeld en het voordeel toegevoegd.

Heel erg bedankt voor de service. En nog een heel fijn weekend toegewenst !

Bekijk origineel

13 reacties

soepkip67
Super User
Forum|alt.badge.img+9
  • Odido Superuser
  • 1291 reacties
  • 28 februari 2025

Hallo ​@dutchygirl ,

Dit is niet de manier hoe het afgehandeld hoort te worden na zo'n trieste gebeurtenis.

Ik heb dit topic onder de aandacht gebracht bij de moderators. Zij zijn momenteel razend druk en hopen na het weekend in dit topic terug te komen, zijn gaan dan kijken wat er mogelijk is vanuit Odido zijde.

Wil je al zoveel mogelijk informatie in je community profiel zetten? Zoals in mijn onderschrift vermeld staat. Deze info kan alleen jij of een moderator inzien.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 14 reacties
  • 28 februari 2025

Goedemiddag,

Hartelijk dank voor de reactie.

Er zijn nu naar mijn weten 3 klantnummers bekend dus ik laat het even bij postcode en huisnummer. Hier vind je alles wat er op het adres staat. Er is ook correspondentie bekend. Na het weekend is prima hoor als het opgelost wordt ben ik allang blij. Ik moet zoveel instanties af met alles omzetten op een gegeven moment ben je er dan gewoon klaar mee.

soepkip67
Super User
Forum|alt.badge.img+9
  • Odido Superuser
  • 1291 reacties
  • 28 februari 2025

Hallo ​@dutchygirl ,

Ik wil niet vervelend doen, maar Odido heeft deze gegevens nodig om in de gegevens te kunnen en mogen kijken. Dus ook de geboorte datum en laatste vier cijfers van de rekening zijn van belang.

Voor nu wens ik je toch een fijn weekend toe.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@dutchygirl allereest, gecondoleerd met het verlies van je vader. Ik wens jou en je familie heel veel sterkte toe in deze moelijke tijd! Begrijp ik het goed dat het abonnement van je vader op naam van je moeder moest worden overgezet, maar dat dit abonnement is geannuleerd? Excuses dat dit is gebeurd. Ik zoek graag voor je uit was er is gebeurd en kijk met alle liefde mee naar een oplossing! Echter, moet ik wel eerst verifiëren dat jij de juiste contactpersoon bent wegens veiligheidsredenen. Zou je zijn volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer kunnen vermelden in je profiel?  Zodra de gegevens overeenkomen met wat er onder het nummer in ons systeem bekend is, mag ik met je meekijken. Zou je mij een seintje willen geven in dit topic, zodra je dat hebt gedaan? Dan kijk ik gelijk met je mee!

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 14 reacties
  • 4 maart 2025

Goedeavond,

Bedankt voor het bericht.

Ik heb zelf ook een account bij odido en daarom had ik niks ingevuld. Anders gaan dingen helemaal door elkaar lopen.

Het was qua abonnementen een rommeltje.

Mobiele nummer eindigt op 19 was in gebruik bij mijn vader maar stond op moeders naam.

Deze zou zijn opgezegd kreeg ik een bevestiging van per email van de nabestaande desk maar geen officiele opzegging nog gekregen. De email was op 17-2.

Vervolgens kreeg ik 28-2 een email op mijn vaders email adres over mobiel nr eindigt op 19 dat er een factuur was.

Mobiel nummer eindigt op 45 was in gebruik bij mijn moeder stond op mijn vaders naam.

Deze zou nu zijn overgezet naar mijn moeder maar ik heb daar geen login gegevens van gezien in mijn moeders email. 

Odido thuis staat op mijn moeders naam dat stond volgens mij al zo. Maar dit staat nog met het email adres van mijn vader. Dat moet dus nog worden aangepast.

Maar kan er niet gewoon 1 klant nummer komen welke maakt niet uit waar mobiel nr eindigt op 45 onder staat en Odido thuis?

Want nu is er ook geen korting meer ivm meerdere producten op 1 woning. Ik zag net dat er een factuur is gestuurd voor mobiele nr eindigt op 45 wat in de dertig euro is.

Samengevat.

Mobiel nr eindigt op 19 stond op naam mevrouw moet worden opgezegd.

Mobiel nr eindigt op 45 stond op naam meneer moest naar mevrouw.

Odido thuis staat op naam mevrouw maar email adres naam meneer.

Korting ivm meerdere producten staat niet goed.

Ik heb zelf ook klantenservice werk gedaan en ik krijg een beetje krommende tenen hiervan.

En gezien het rommeltje ( waar ik ouders destijds al voor had gewaarschuwd ) wil ik dit niet telefonisch doen want de medewerker raakt het verhaal kwijt dat weet ik zeker.

Alvast bedankt !

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 14 reacties
  • 4 maart 2025

Note heb nu bij het profiel wel zaken toegevoegd.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@dutchygirl dat snap ik heel goed, laten we het samen via deze weg oplossen! Ik zie inderdaad dat je je profielgegevens hebt ingevuld, dank! Als ik bij het nummer kijk in ons systeem, zie ik alleen dat de geboortedatum niet overeenkomt. Ik gok dat de geboortedatum van je moeder bij ons bekend is. Zou je die kunnen invullen in je profiel? 

Als ik het goed begrijp: 

• Het nummer wat eindigt op ***5219 moet worden opgezegd? Ben je (of je moeder) nog in het bezit van de simkaart? Ik moet namelijk een extra verificatiecode per sms of per mail uitvoeren, voordat ik de opzegging kan verwerken. 
  • Het nummer wat eindigt op ***8745 stond op naam van je vader, maar moest worden overgezet op naam van je moeder? 
  • Het Internet + TV abonnement stond staat op naam van je moeder, maar het e-mailadres wat gekoppeld is aan het account, was van je vader? Dan kan ik eventueel het account verwijderen, zodat je moeder daarna een nieuw account kan aanmaken en alles opnieuw gekoppeld kan worden. 

Als je alleen nog de juiste geboortedatum in je profiel kunt vermelden, kijk ik daarna direct met je mee was er is gebeurd, zodat we samen verder naar een oplossing kunnen kijken. Komt helemaal goed. 

Ik zie je reactie graag tegemoet!

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 14 reacties
  • 5 maart 2025

Goedemiddag,

Ik heb het aangepast naar mijn moeders geboorte datum.

Het mobiele nummer opzeggen met 5219 graag. 

Deze simkaart is nog in bezit. Het mag per sms ( laat het even weten want mobiel waar hij in zit staat

uit ) En of per email.

Mobiel met 8745 zou al zijn overgezet op mijn moeder? Zo niet dan graag !

En ik vind het helemaal prima als dat account verwijderd wordt. Maar staat internet & tv en huis telefoon dan al op haar naam? 

En per wanneer wordt dan 5219 opgezegd? Omdat ik dit 22-1 al gemeld had met bewijs van overlijden erbij.

Bedankt alvast voor het oplossen !

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@dutchygirl dank voor het invullen van de juist profielgegevens! Ik heb gelijk gekeken en ik zie dat het Internet + TV abonnement al op haar naam staat. Ook zie ik dat het abonnement wat eindigt op ***8745 ook is overgezet op haar naam. Aan dat abonnement zie ik momenteel een account gekoppeld staan met dit e-mailadres: d**ie*be**e@gmail.com. Aan het Internet + TV abonnement staat momenteel geen account gekoppeld. Je kunt voor het Internet + TV een apart account aanmaken en dan het abonnement koppelen. Of heb je liever het abonnement in 1 account? Dat kan alleen als de naam, adresgegevens en geboortedatum overeenkomen bij beide abonnementen. Ik zie alleen dat de naam niet overeenkomt. Bij het Internet + TV abonnement staat de naam D. Beije (+achternaam) vermeld en bij het mobiele nummer ***8745 alleen de L (+achternaam). Kan ik dat voor je aanpassen? Dan kunnen de abonnementen in 1 account gekoppeld worden. Wel zo fijn! 

Het nummer wat eindigt op ***5219 kan ik per direct voor je opzeggen (zonder een maand opzegtermijn). Om dit in orde te kunnen maken, heb ik zojuist een verificatiecode per sms naar het nummer verstuurd. Kun je die met mij delen? Dan ga ik direct voor je aan de slag! 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 14 reacties
  • 6 maart 2025

Goedemiddag,

De naam van mijn moeder begint met een L. Haar roep naam is met de D.

Het mag 1 van de twee zijn en graag 1 account koppelen dat zou voor mij het fijnste zijn.

Zojuist de mobiel opgestart en verificatie code is 8172246. 

Dus we hebben nu Mobiel nr eindigt op 45 met L. En we hebben tv etc met de naam D.

Kun je die van tv op L. zetten dan kan ik mobiel er aan koppelen lijkt mij? En staat abonnement dan gelijk goed met de meerdere producten op 1 adres korting? En staat bij tv abo account email adres dan ook al goed? Zo niet kun je dat wijzigen voor mij?

Alvast heel erg bedankt voor bijna licht aan het einde van de tunnel 😀

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@dutchygirl geen probleem, ik help je graag om dit zo snel mogelijk in orde voor te maken, aangezien je momenteel wel andere dingen aan je hoofd hebt! Dank voor het delen van de code. Ik heb het abonnement ***5219 per direct voor je stopgezet en ook hierover een bevestiging per mail verstuurd naar het e-mailadres van je moeder. De opzegging is direct verwerkt en het abonnement is stopgezet. 

Wat betreft de vergoeding, kan het kloppen dat je het overlijden op 1 februari aan ons hebt doorgegeven? In dat geval zal ik de laatste 2 facturen van het abonnement vergoeden. Ik zie dat de laatste 2 facturen een bedrag hadden van € 14,08. Dan kom je uit op een vergoeding van € 28,16, dit rond ik voor je af naar € 30,00. Zal ik deze vergoeding verwerken onder het nummer van je moeder wat eindigt op ***8745? Dan ontvangt zij de vergoeding en wordt het bedrag verrekend met de eerstvolgende factuur. 

Ik heb zojuist haar naam aangepast naar L. bij haar Internet + TV abonnement. Ik zie dat je moeder al een bestaand account heeft voor haar mobiele abonnement, ze kan vanaf nu aan dat account haar Internet + TV abonnement koppelen. Ook zie ik dat haar e-mailadres vermeld staat bij het Internet + TV abonnement, het staat helemaal goed ingesteld! Wat betreft de korting, ik zie dat alleen haar Internet + TV abonnement aangemeld staat voor Klantvoordeel. Ze kan in haar Mijn Odido account ook haar mobiele abonnement koppelen voor Klantvoordeel, dan krijgt ze dubbele data + korting op haar mobiele abonnement en ook nog eens korting op haar Internet + TV abonnement, wel zo fijn toch? 😊

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 14 reacties
  • Antwoord
  • 7 maart 2025

Pharwin van Odido schreef:

Goedemorgen,

Ik had het overlijden inderdaad op 1-2-25 gemeld.

Heel fijn dat het opgelost is. Ik heb zojuist ingelogd op het mobiele abonnement van mijn moeder en tv-internet-vast bellen eraan gekoppeld en het voordeel toegevoegd.

Heel erg bedankt voor de service. En nog een heel fijn weekend toegewenst !

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

@dutchygirl Top, dank voor de bevestiging! Ik heb zojuist een creditnota van € 30,00 verwerkt onder het nummer van je moeder, als compensatie voor al het ongemak en vergoeding voor de laatste 2 facturen. Het bedrag zal worden verrekend met haar eerstvolgende factuur. Ik heb haar ook hierover een bevestiging per mail verstuurd!

Uiteraard, geen dank en graag gedaan - dat is wel het minste wat ik kon doen. Excuses dat het niet goed was gegaan, hopelijk is alles verder in orde zo. Als ik vanuit deze kant nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Ik ben er voor je! Dank en ik wens jou ook nog een heel fijn weekend toe! 😄

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen