Skip to main content
Beantwoord

Klantnummer komt niet overeen met telefoonnummer

• 10 februari 2025
  • 6 reacties
  • 156 Bekeken

Ik heb recent voor mezelf en voor mn zusje een abbonement afgesloten, omdat mn zusje nog geen 18 is heb ik dat op mijn naam gedaan. 

Nu krijg ik dus een mail met deze inhoud: 

Helaas!

We kunnen je mobiele nummer nog niet overzetten naar Odido. Het klantnummer dat je opgaf klopt niet bij je mobiele nummer. Check je het nog even? Je kunt een nieuw verzoek doen via odido.nl/nummerbehoud/status
Doe je niets, dan gaat 4 maanden na de besteldatum je Odido contract in. Je gebruikt dan het Odido telefoonnummer dat op je simkaart staat. 

Als ik via de link de telefoonnummer invul dan staat er "Geen merk gevonden voor uw mobiele nummer". 

Dus ik zit nu vast kan iemand mij helpen?

Beste antwoord door Billy Batson

Oke dit is goedgekomen door opnieuw nummerbehoud aan te vragen en daarna werd het nummerbehoud goedgekeurd. Maar daarvoor had ik wel de simkaartnummer, tijdelijke nummer en de sim kaart zelf nodig voor de verificatie. 

Vind het wel een beetje raar dat er geen e-mail adres is waar ik vragen naar kan sturen, want een later tijdstip kiezen voor het  nummerbehoud kan niet, ook niet volgens de medewerkers in de winkel, maar wel volgens de mail en sms die je krijgt. Maar dat is een ander probleem. 

Bekijk origineel

6 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20646 reacties
  • 11 februari 2025

Hallo ​@Billy Batson 

Je hebt nu dus 2 abonnementen, voor wie wil je nummerbehoud aanvragen? Zorg dat je het klantnummer dat hoort bij dat abonnement gebruikt.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 11 februari 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@Billy Batson 

Je hebt nu dus 2 abonnementen, voor wie wil je nummerbehoud aanvragen? Zorg dat je het klantnummer dat hoort bij dat abonnement gebruikt.

Hallo. Ja ik heb dus nummerbehoud voor mezelf aangevraagd een week geleden en dat gaat gewoon goed. Maar voor mn zusje geb ik gisteren nummerbehoud aangevraagd en dan krijg ik die mail. Allebei met dezelfde mail en bankrekening. 

EDIT: ik heb de klantnummer niet zelf ingevuld en had geen odido account totdat ik een account had aangemaakt voor de community. Er staat ook geen klantnummer in de mails, wel een kenmerk die verschillend is.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • Antwoord
  • 12 februari 2025

Oke dit is goedgekomen door opnieuw nummerbehoud aan te vragen en daarna werd het nummerbehoud goedgekeurd. Maar daarvoor had ik wel de simkaartnummer, tijdelijke nummer en de sim kaart zelf nodig voor de verificatie. 

Vind het wel een beetje raar dat er geen e-mail adres is waar ik vragen naar kan sturen, want een later tijdstip kiezen voor het  nummerbehoud kan niet, ook niet volgens de medewerkers in de winkel, maar wel volgens de mail en sms die je krijgt. Maar dat is een ander probleem. 

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hey Billy Batson, mag ik je Shazam noemen? đŸ˜„ Welkom bij Odido en tof dat jij en je zusje naar ons zijn overgestapt met nummerbehoud! Fijn dat dit is gelukt. Bedankt voor het invullen van je profiel. Ik heb het abonnement met nummer **55 meteen bekeken en ik zie dat dit abonnement op 7 februari is ingegaan. Wanneer start het andere abonnement (van je zusje)? Wil je de datum van nummerportering uitstellen naar een latere datum? Dan regel ik dit graag voor je. Zet je het 06-nummer van je zusje in je profiel? Dan ga ik graag voor je aan de slag! 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 13 februari 2025
Marciano van Odido schreef:

Hey Billy Batson, mag ik je Shazam noemen? đŸ˜„ Welkom bij Odido en tof dat jij en je zusje naar ons zijn overgestapt met nummerbehoud! Fijn dat dit is gelukt. Bedankt voor het invullen van je profiel. Ik heb het abonnement met nummer **55 meteen bekeken en ik zie dat dit abonnement op 7 februari is ingegaan. Wanneer start het andere abonnement (van je zusje)? Wil je de datum van nummerportering uitstellen naar een latere datum? Dan regel ik dit graag voor je. Zet je het 06-nummer van je zusje in je profiel? Dan ga ik graag voor je aan de slag! 

Hi, je mag me zeker Shazam noemen.

In een mail van Belsimpel stond dat de abbonement op 17 februari inging, en nummerbehoud op 12 februari. Maar ik denk nu dat het al is ingegaan. En bij mijn nummer eindigt op 55 stond er dat het abbonement pas op 11 februari ingaat. Dat staat in de mail van belsimpel en in de bijlagen. Volgens mij gaat daar iets niet helemaal goed. Maar als het goed is is het nu helemaal goed, want heb op beide nummers al een sms gekregen met dat het abbonement is ingegaan, dus dat is mooi.

Dankjewel voor de reactie en ik denk dat het voor nu opgelost is

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hey Shazam âšĄ, bedankt voor je terugkoppeling en je screenshot! Hiermee is het helemaal duidelijk. In de mail heeft Belsimpel het inderdaad ook over een voorlopige ingangsdatum, maar dat wij de definitieve datum nog zouden bepalen. Fijn dat dit voor beide abonnementen eerder kon en dat ze nu allebei lopen. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, start dan gerust een nieuw topic. De Community zal altijd voor je klaarstaan. Voor nu wens ik jou en je zusje alvast een heel fijn weekend en wie weet spreken we elkaar nog eens! đŸ˜„

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen