Hoewel ik er niet de voorkeur aan geef via de Community te communiceren met een leverancier van diensten lijkt het, gezien de veelal snelle inhoudelijke reacties van medewerkers en deskundigen zoals ik die zie in andere topics, de enige weg:
Mijn ervaring…..
Op 12 juli jl. een blij bericht van Odido ontvangen dat mijn internetverbinding (100MBps) gratis verhoogd was naar 140Mbps. In de praktijk komt dat voor mijn adres neer op ~135-138Mbps up en down. Best netjes.
Medio oktober ontving ik bericht dat er in de nacht van 24 oktober werkzaamheden in mijn postcode uitgevoerd zouden worden en dat de verbinding dan kort onderbroken zou zijn. Prima. Ook de info wat te doen als de verbinding niet vanzelf terug zou komen. Duidelijk. Werkzaamheden uitgevoerd, de volgende ochtend een ander ext. IP adres. Alle lampjes groen. Dus up and running"”, leek het.
Wat er echter niet vermeld werd is dat na het onderhoud de verbinding aanzienlijk trager zou zijn. (Schommelend, zowel up als down tussen de 103 en 115Mbps) Dan maar de Nokia en Zyxel volgens de richtlijnen spanningsloos gemaakt, de interne aansluiting losgekoppeld etc., etc. en weer opgestart.
Snelheid veranderde helaas niet.
Hierover eerst op 25 oktober een e-mail gestuurd naar service_consument@odido.nl. Geen reactie.
Op 7 november via het contactformulier nogmaals eenzelfde bericht over de korte duur van de snelheidsverhoging gestuurd. Aangevuld met de informatie dat ik alle mogelijke adviezen gevolgd heb om de verbinding weer naar de snelheid van voor het onderhoud te brengen. Een ontvangstbevestiging als standaard antwoord met een kenmerk (74194750/2024-11-07 14:37:41) met als toezegging: binnen 6 dagen een inhoudelijke reactie!
Aangegeven dat ik ervan uit ging dat er op afstand “aan de knopjes gedraaid zou worden” om mijn verbinding weer op de in juli aangekondigde en tot het onderhoud gehaalde snelheid terug te brengen.
Helaas heb ik tot op heden nog geen enkele actie of inhoudelijke reactie van de kant van Odido, dat er iets met mijn melding gedaan zou worden of gedaan is, mogen ervaren.
Mogelijk helpt deze weg via de Community wel om terug te kunnen keren naar de groep tevreden klanten.
Han Vermeer