Skip to main content

Internet snelheid traag

  • 11 september 2024
  • 7 reacties
  • 55 Bekeken

Ik heb sinds kort een odido abolement van  2Gbit/s up en down. Deze heb ik de eerste week kunnen halen op me pc. Die verbonden is direct met het modem (zyxel t56) via een Cat7 kabel. alleen haal ik op het moment niet hoger dan 100mb/s. Dit speelt opeens sinds vorige week. Ook met mijn telefoon naast het modem haalt hij niet hoger dan 100mb/s. Ik heb al meerde keren het modem een reset gegeven zonder success.

Dit geef het modem aan in het admin portal.
speedtest

 

Uitgelichte reactie

13 september 2024

Hi @Thomas7399, ik wil hier graag een onderzoek voor opstarten voor je doen. Om dit te kunnen doen, heb ik screenshots nodig van een bekabelde speedtest. Deze kan je uitvoeren volgens de volgende instructie: 

Speedtest bekabeld - De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

7 reacties

  • is een Top Poster
  • 70 reacties
  • 11 september 2024

Die 100 mb op je LAN is een hardwarematige begrenzing. Dit kan zijn doordat één van de aders van je Utp kabel kapot is. Geen schade aan de kabel vanaf een wandcontactdoos? 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 11 september 2024

Ik heb die ook met een andere utp kabel geprobeerd. Ook een cat 7 zelfs een van cat 6. Maar daar heb ik het zelfde probleem mee

 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20593 reacties
  • 11 september 2024

@Thomas7399 

En als je een andere laptop of pc gebruikt? En helpt het herstarten van de ONT ook niet?


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 11 september 2024

@Waqqas op andere apparaten heb ik ook geprobeerd komt ik op zelfde uit. Met me telefoon naast het modem kom ik met de wifi ook maar tot 100mb.


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20593 reacties
  • 11 september 2024

@Thomas7399 

Vervang de internetkabel tussen ONT en router eens.


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 12 september 2024

@Waqqas zojuist gedaan. Nog steeds het zelfde probeleem. 


Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1596 reacties
  • 13 september 2024

Hi @Thomas7399, ik wil hier graag een onderzoek voor opstarten voor je doen. Om dit te kunnen doen, heb ik screenshots nodig van een bekabelde speedtest. Deze kan je uitvoeren volgens de volgende instructie: 

Speedtest bekabeld - De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen