Skip to main content
Beantwoord

Odido heeft overstap niet goed geregeld

Ik heb inmiddels mijn nieuwe internet- en tv-abonnement van mijn nieuwe provider ontvangen, maar mijn oude contract wordt niet beëindigd. Ik heb dagelijks gebeld, en elke keer werd mij verteld dat alles goed geregeld is en dat de overstap is geaccepteerd. Nu moet ik zowel voor Odido als voor mijn nieuwe provider betalen. In de Odido-winkel hebben ze meerdere keren bevestigd dat alles geregeld is en dat ik alleen hoef te wachten tot de overstap voltooid is.Ik heb ervoor gekozen om over te stappen omdat mijn internetverbinding al weken niet werkt. Ik ontvang dus geen diensten van Odido, en toch moet ik betalen voor iets wat ik niet gebruik? Dat lijkt me niet terecht. Ik wil gewoon dat mijn contract wordt beëindigd, zoals ik dat bij jullie heb aangevraagd.

Beste antwoord door eric

De nieuwe provider heeft de overstap dienst bij jou aangeboden. Daartoe gaan er geautomatiseerde berichten tussen hen en de oude provider zodat een opzegtermijn start maar de lijn actief blijft tot het volgende bericht van de nieuwe provider. Jij hebt vastgesteld dat de overstapservice actief is, dan is het aan de nieuwe provider om nadat de overstap heeft plaatsgevonden via dat zelfde geautomatiseerde systeem de opzegging van het oude abonnement definitief te maken.

Dus je zal je nieuwe provider moeten vragen om de overstapservice die zij hebben aangeboden ook na te komen en te zorgen dat de oude stopt. Zij kunnen je dan ook compenseren voor de tijd dat zij dit hebben nagelaten. 

Bekijk origineel

3 reacties

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 955 reacties
  • 5 maart 2025
Mvr.lcf schreef:

Ik ontvang dus geen diensten van Odido, en toch moet ik betalen voor iets wat ik niet gebruik?

Sowieso hoef je niet te betalen voor diensten die niet geleverd worden. Dus als er uiteindelijk een moderator langskomt moet die even kijken vanaf wanneer je geen internet hebt en dan zou je die dagen gecompenseerd moeten krijgen. Tevens moet die ook even controleren hoe het staat met de opzegging.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 6 maart 2025

De monteur is al drie keer langs geweest en geeft aan dat ik contact moet opnemen met Odido. Ik heb ook meerdere keren contact opgenomen met Odido, maar zij hebben me nergens mee kunnen helpen. Ik word telkens doorgeschakeld, maar niemand weet waar het probleem ligt. Ik heb gekozen voor een overstapservice en mijn nieuwe provider is inmiddels aangesloten, maar Odido weigert mijn contract nog steeds op te zeggen, terwijl meerdere keren is aangegeven dat de overstapservice goed is geregeld en ik alleen maar hoef te wachten.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8707 reacties
  • Antwoord
  • 6 maart 2025

De nieuwe provider heeft de overstap dienst bij jou aangeboden. Daartoe gaan er geautomatiseerde berichten tussen hen en de oude provider zodat een opzegtermijn start maar de lijn actief blijft tot het volgende bericht van de nieuwe provider. Jij hebt vastgesteld dat de overstapservice actief is, dan is het aan de nieuwe provider om nadat de overstap heeft plaatsgevonden via dat zelfde geautomatiseerde systeem de opzegging van het oude abonnement definitief te maken.

Dus je zal je nieuwe provider moeten vragen om de overstapservice die zij hebben aangeboden ook na te komen en te zorgen dat de oude stopt. Zij kunnen je dan ook compenseren voor de tijd dat zij dit hebben nagelaten. 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen