Skip to main content
Beantwoord

Klacht indienen

• 25 februari 2025
  • 3 reacties
  • 82 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Op 13-04-2023 heb ik een verkoper van T-Mobile aan de deur gehad om over te stappen op glasvezel. Een van de eerste antwoorden die ik gaf, was dat wij 5 televisies in huis hebben. Hij bevestigde tot twee keer toe dat dat geen probleem was: we konden via de app kijken en/of via een mediabox. Na jarenlang klant te zijn geweest van Ziggo werd mij een offerte gestuurd die aanzienlijk lager was dan het maandelijkse bedrag bij Ziggo. Ik ben daarom dan ook overgestapt. in november 2024 was mijn glasvezelaansluiting eindelijk gerealiseerd. Al snel bleek dat ik maar op 4 apps tv kon kijken. Ik heb toen met de klantenservice gebeld en mij werd verteld dat het probleem op te lossen zou zijn als ik 3 mediaboxen zou bestellen en dan op 2 tv's via de app zou kijken. Bij het installeren van de tweede mediabox kreeg ik al de foutmelding dat ik maar op 4 tv's kon kijken. Wederom met de klantenservice gebeld en die zouden een monteur sturen. De monteur van Guidion kwam vorige week langs en installeerde de door ons aangeschafte drie mediaboxen. Maar op de 5e tv kregen wij via de app geen beeld omdat er al 4 tv's waren aangesloten. Hij belde met zijn supervisor en deze zei tegen ons dat we met Odido moesten bellen om te verzoeken dat ze naast de drie mediaboxen twee app's zouden activeren. Vervolgens kreeg ik een lokale medewerker van de technische dienst van Odido aan de lijn en die vertelde me dat we maar op 4 tv's konden kijken (3 mediaboxen en 1 app). Ik werd behoorlijk boos, omdat ons tot 3 keer toe (verkoper aan de deur, medewerker van klantenservice Odido en supervisor van Guidion) verteld is geworden dat we zeer zeker op 5 smart-tv's televisie zouden kunnen kijken!!!!! Vervolgens heb ik nog met Guidion gebeld en die medewerker was hiervan ook overtuigd dat dat kon. Wie verteld nu de waarheid. Ik vind het schandalig dat je na jaren klant te zijn geweest bij een provider met een leugen wordt weggelokt, terwijl ik vooraf duidelijk heb aangegeven wat onze situatie is. Ik zal Odido helaas dus ook aan niemand aanbevelen en of ik lang klant blijf dat valt te betwijfelen.

Beste antwoord door Nora van Odido

Hi ​@Dylmit, ik wil allereerst mijn oprechte excuses aanbieden voor deze miscommunicatie. Het is inderdaad zo dat je maximaal 4 kijkpunten kan registreren. Ik vermoed dat hierin de verwarring is ontstaan doordat je met de Online TV App op de mobiel wel met 5 apparaten tegelijk verbinding kan maken. Dit is uiteraard geen excuus en ik kan me goed voorstellen dat je dit abonnement niet zou hebben afgesloten als je dit op voorhand had geweten. Je zit op dit moment al buiten de bedenktijd, maar ik wil hier graag een uitzondering voor maken en je toch aanbieden om het abonnement kosteloos op te zeggen bij ons. Mocht je hiervan gebruik willen maken, laat je me dan weten per welke datum ik het abonnement voor je kan opzeggen? Dan maak ik dit voor je in orde! 

Bekijk origineel

3 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8645 reacties
  • 25 februari 2025

Er is een verschil tussen het aantal geregistreerde kijkpunten en het aantal kijkpunten wat tegelijk een stream kan verwerken. Zou het kunnen dat daar de spraakverwarring is ontstaan? 

Als je nog binnen je bedenktermijn zit kun je kosteloos van je contract af. De vraag is natuurlijk wel in hoeverre je echt een probleem hiermee hebt, tegenwoordig stappen steeds meer mensen over van liniaire TV naar on demand met Netflix/ HBO max etc… 

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 25 februari 2025

Hoi Eric,

Het ging om het aantal geregistreerde kijkpunten en niet om het aantal kijkpunten wat tegelijk een stream kan verwerken. Dat heb ik heel duidelijk verteld en jammer genoeg krijg je van 3 personen dus een onjuist antwoord.

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1582 reacties
  • Antwoord
  • 28 februari 2025

Hi ​@Dylmit, ik wil allereerst mijn oprechte excuses aanbieden voor deze miscommunicatie. Het is inderdaad zo dat je maximaal 4 kijkpunten kan registreren. Ik vermoed dat hierin de verwarring is ontstaan doordat je met de Online TV App op de mobiel wel met 5 apparaten tegelijk verbinding kan maken. Dit is uiteraard geen excuus en ik kan me goed voorstellen dat je dit abonnement niet zou hebben afgesloten als je dit op voorhand had geweten. Je zit op dit moment al buiten de bedenktijd, maar ik wil hier graag een uitzondering voor maken en je toch aanbieden om het abonnement kosteloos op te zeggen bij ons. Mocht je hiervan gebruik willen maken, laat je me dan weten per welke datum ik het abonnement voor je kan opzeggen? Dan maak ik dit voor je in orde! 

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen