Skip to main content
Beantwoord

Zyxel DX5401-B0 valt telkens uit en webinterface niet toegankelijk

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

De Zyxel internetmodem hier valt telkens weg. Ik vermoed dat dit ook spontaan gebeurt maar met name als ik probeer de webinterface te benaderen op 192.168.1.1. Instellingen veranderen gaat niet meer. Dan loopt de boel vast en herstart de modem zichzelf. De laatste keer een factory reset gedaan en dan is het mogelijk de instellingen zoals ssid en wachtwoord en ouderlijk toezicht in te stellen. Na een paar weken weer hetzelfde probleem als voorheen.  Graag jullie reactie. Ik heb geen zin om telkens te rebooten naar de fabrieksinstellingen omdat ik regelmatig het ouderlijk toezicht wil in- of uitschakelen. Nu werkt dat niet meer.

Beste antwoord door Waqqas

Hallo ​@Meteor100 

Dit is een bekend probleem in de nieuwe firmware en kan worden opgelost met een downgrade van de firmware.

Bekijk origineel

5 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20544 reacties
  • Antwoord
  • 24 maart 2025

Hallo ​@Meteor100 

Dit is een bekend probleem in de nieuwe firmware en kan worden opgelost met een downgrade van de firmware.

• Auteur
  • 2 reacties
  • 24 maart 2025

Bedankt Waqqas,

Hierbij dus het verzoek aan Odido om dit voor mij te doen of om ervoor te zorgen dat er eens een keer een upgrade met deugdelijke firmware wordt uitgevoerd.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13507 reacties
  • 25 maart 2025

Hey ​@Meteor100, welkom op onze Community!

Dit is inderdaad, zoals Waqqas al zei, een firmware issue. Ik zet je graag op de lijst zodat de downgrade van start kan gaan. Zou je alleen nog je huisnummer willen toevoegen in je profiel? Dan kan ik je abonnement erbij pakken namelijk en het modem op de lijst zetten. Geef je mij hier een seintje als je dat gedaan hebt? Alvast bedankt!

• Auteur
  • 2 reacties
  • 25 maart 2025

Gedaan, alvast dank

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13507 reacties
  • 26 maart 2025

Dankje ​@Meteor100, de downgrade loopt as we speak! Internet valt dus even weg maar je moet binnen een paar minuutjes weer online zijn. 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen