Hallo allemaal! Ik heb drie vragen m.b.t. glasvezel internet.
1. Ik heb een Internet + TV abonnement (1 Gbit) afgesloten bij Odido en deze gaat eind februari in werking.
Momenteel zit ik nog op een klassiek abonnement bij Caiway (Glas Standaard, 600Mbit) en tevens ook nog op het AON-glasnetwerk.
Van Caiway heb ik onlangs een mail gehad dat ze de straat (of wijk?) over gaan zetten op XGS-PON, maar er nog geen concrete datum gecommuniceerd, dus dit zal ergens in dit jaar gebeuren.
Heeft dit invloed op de manier hoe ik de glasvezel bij Odido geleverd gaat krijgen? Of gaat Odido meteen leveren met XGS-PON?
2. Daarnaast heb ik bij Caiway nu de dienst aan staan dat ik geen CG-NAT IP-adres krijg (100.x.x.x), maar een dynamisch IP. Blijft dit werken bij Odido, gezien dit wel over het Delta netwerk geleverd gaat worden?
3. Graag zou ik m'n glasvezel kabel in huis direct op eigen apparatuur willen aansluiten. Mijn router is een TP-Link ER7412-M2 en heeft een 1Gbit SFP aansluiting.
Mijn idee was om een Zaram XGS-PON ONU SFP+ hier in te steken en de glasvezel kabel hier direct op aan te sluiten.
Nu weet ik dat ik eerst de geleverde ONT en Modem van Odido moet aansluiten om de verbinding te activeren, maar kan ik daarna mijn eigen apparatuur aansluiten (met VLAN300 op de WAN poort) en de geleverde apparatuur er tussen uithalen?
En zo ja, welke gegevens van de SFP-module zullen er opgestuurd moeten worden om dit te kunnen activeren?
Eventuele alternatieve apparatuur/SFP's of tips zijn uiteraard welkom.