hvgog schreef:
Heel erg bedankt voor je opmerkingen. Ik zou echter niet weten hoe ik je tekst moet vertalen naar een voor mij begrijpelijker nivo.
Bekend probleem bij techneuten 😁
hvgog schreef:
De bridge die Philips in 2012 leverde bij zijn Hue starterset noemen we nu versie-1 (V1) deze bridge is later verbeterd en en werd er een V2 (versie-2) uitgebracht. De eerste versie werd daarmee uitgerangeerd. Dit om aan te geven dat je ook bij grote merken niet zeker bent dat de apparatuur niet te snel verouderd. 😡
hvgog schreef:
En wat bedoel je met: 1e keer verbinden alles blank om te registreren daarna een server op het internet die jouw ip adres vastlegt en de communicatie afwikkelt en net als de ouderwetse post is er een adres nodig om een brief in de bus te bezorgen. Ik zou niet weten hoe dit te begrijpen zonder een enorme leken uitleg.
De eerste keer dat een dergelijk apparaat in gebruik genomen wordt is er een stukje programma in aanwezig dat het mogelijk maakt om de verbinding te maken met “jouw” netwerk. Als die verbinding éénmaal gemaakt is schakelt dat stukje programma zichzelf uit en kan alleen opgestart worden na een reset. En die kunnen we niet vinden. Ik heb inmiddels een email gestuurd naar Leedarson met de vraag hoe te herstellen naar fabrieks-instellingen. Maar of er antwoord komt??
hvgog schreef:
Ik ben geen held op dit gebied en ik heb gekeken naar lampen die dus geen hub ondersteuning gebruiken maar rechtstreeks op een app.
Juist een hub maakt een betere ondersteuning mogelijk om “slimme” dingen zoals lampen, temperatuur of alarm sensors te koppelen. Dus niet alleen lampen in de app maar ook alarm signalen als dat nodig is. En Zigbee is een taal (protocol) die zich uitstrekt over meerdere merken en apparaten.
hvgog schreef:
Ik kan proberen om deze hub op te sturen naar ledkoning zodat ze daar een reset kunnen uitvoeren voor mij. Dat idee spreekt mij wel aan.
Is inderdaad een goed idee.
hvgog schreef:
De grote ronde schijf op de hub is geen drukknop. Welke functie deze heeft is mij volslagen onduidelijk
Dan is het alleen een schijf die ervoor zorgt dat het geluid van de sirene verspreid wordt.
Als je leverancier aangegeven heeft dat 6x aan/uit een reset kan forceren zou ik dit toch zelf een paar keer proberen. Bij mijn Ikea lampen moest ik ook diverse pogingen ondernemen om het succesvol uit te voeren.
En je Bosch home connect ?