Skip to main content

Modem reboot elke 26 uur

Het wifi en de bekabelde verbinding van mijn DX5401-B1 valt precies elke 26 uur en 21 minuten weg. Na een paar minuten is de verbinding weer terug.

Ik zie het ook terug in deze grafiek die de uptime bijhoudt:

Dit is al enkele maanden het geval. Is dit een bekend probleem?

Uitgelichte reactie

26 maart 2025

Dat is maar een rare grafiek. Waarom die spikes zo? Het lijkt wel of er maar 1x per dag gemeten wordt?

Ervaar jij het wegvallen zelf ook echt? En weet je dus op welk tijdstip de volgende uitval gaat plaatsvinden? Kijk dan inderdaad wat de router doet (met lampjes). Meet dan ook zelf of internet echt weg valt (vertrouw niet op een enkele grafiek, zeker niet al een die zulke rare spikes heeft).

Staat er op dat moment iets in de logs van de router?

3 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20541 reacties
  • 25 maart 2025

Hallo ​@OokBerend 

Herstart de router spontaan? (bekend probleem) Of zie je de wereldbol dan rood branden?

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 929 reacties
  • 26 maart 2025
Uitgelichte reactie

Dat is maar een rare grafiek. Waarom die spikes zo? Het lijkt wel of er maar 1x per dag gemeten wordt?

Ervaar jij het wegvallen zelf ook echt? En weet je dus op welk tijdstip de volgende uitval gaat plaatsvinden? Kijk dan inderdaad wat de router doet (met lampjes). Meet dan ook zelf of internet echt weg valt (vertrouw niet op een enkele grafiek, zeker niet al een die zulke rare spikes heeft).

Staat er op dat moment iets in de logs van de router?

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20541 reacties
  • 26 maart 2025

@OokBerend 

In de titel zie ik nu wel dat het gaat om een reboot, dit is een bekend probleem in de nieuwe firmware en kan worden opgelost met een downgrade van de firmware.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen