geen ip adres Raspberry PI

  • 29 May 2024
  • 4 reacties
  • 39 Bekeken

Hoi!
Ik heb het probleem dat mijn EX5601-T1 geen Raspberry pi’s/linux machines ziet(wel Ip’s geef maar niet weergeeft in de interface). Dit is erg onhandig. hoe kan ik dit oplossen

Tommie van Odido 1 maand geleden

Hi @welvaartsbuik, welkom op onze Community!

Ik ben zelf niet erg bekend met Raspberry PI's, gelukkig hebben we een aantal welbekwame Superusers hier die je hopelijk kunnen helpen. @TMTV, @louisL & @Pieter_B, kunnen jullie wat expertise bieden aan @welvaartsbuik? Alvast bedankt!    

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @welvaartsbuik, welkom op onze Community!

Ik ben zelf niet erg bekend met Raspberry PI's, gelukkig hebben we een aantal welbekwame Superusers hier die je hopelijk kunnen helpen. @TMTV, @louisL & @Pieter_B, kunnen jullie wat expertise bieden aan @welvaartsbuik? Alvast bedankt!    

Reputatie 7
Badge +4

Begrijp dat de RPi wel een IP krijgt vanuit de Zyxel?

Volgens mij was/is er iets in de Zyxel GUI, die geloof ik niet correct of zelfs geen connected devices weergeeft door een ‘bug’.

Heb hier zelf geen Zyxel, dus even wachten of dit wat ik aangeef klopt.

Reputatie 6
Badge

Begrijp dat de RPi wel een IP krijgt vanuit de Zyxel?

Volgens mij was/is er iets in de Zyxel GUI, die geloof ik niet correct of zelfs geen connected devices weergeeft door een ‘bug’.

Heb hier zelf geen Zyxel, dus even wachten of dit wat ik aangeef klopt.

Ik dacht dat het niet zo zeer een BUG is als wel dat de Zyxel geen mogelijkheid heeft on de tabel met DHCP leases weer te geven. Als ik het me goed herinner werkt de connectivity tab op basis van de arp tabel. Ik heb een vast IP-adres op mijn computer ingesteld en die laat hij wel zien. Er was dacht ik een beperking dat die tab alleen werkt als mesh aanstaat. Ik kan even niet zo snel vinden waar je dat aan/uitzet. Ik moet nu weg, zal straks eens verder zoeken.

Reputatie 6
Badge

@welvaartsbuik Als de Pis wel een IP-adres krijgen maar geen clients zichtbaar zijn in de Web interface, zou het inderdaad kunnen dat je easy mesh uit hebt staan. Ik kon die optie gisteren niet vinden (ik zat in een T75 te kijken waar die blijkbaar niet meer bestaat, logisch dat ik hem niet kon vinden). Kijk eens onder netwerk instellingen → wireless → easy mesh of dat uit staat.

Reageer