Skip to main content
Sticky

Mijn abonnementskosten worden verhoogd: inflatiecorrectie 2025

• 26 november 2024
  • 29 reacties
  • 2698 Bekeken
Mijn abonnementskosten worden verhoogd: inflatiecorrectie 2025
Toon eerste reactie

29 reacties

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7903 reacties
  • 9 januari 2025

@SaRaH15 Ik word gebeld door KPN over de aankomende prijsstijgingen van Odido - blijkbaar zijn die hoger dan wat zij aanbieden? 

“Sorry maar dat doet de KPN echt nooit 😂 ik kan je wel vertellen dat ze bij Ziggo en KPN de inflatiecorrectie berekenen en doorvoeren op 01-07-2025” elke jaar.

Evengoed wil jij ook meer geld dit jaar en dat is ook Inflatiecorrectie.

• is Prince of Content
  • 289 reacties
  • 27 januari 2025

Kan Odido me uitleggen waarom de prijzen op de website de afgelopen jaren niet stijgen? Die zouden dan door de gestegen kosten ook mee moeten stijgen of zie ik dat verkeerd en geldt dit alleen voor de klanten die een vast contract hebben afgesloten en niet kunnen overstappen?

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Mark-DenHaag, we willen uiteraard de laagst mogelijke prijzen voor onze abonnementen aanbieden en ik ben persoonlijk blij dat de standaard prijzen niet elk jaar omhoog gaan. Als nieuwe klant betaal je inderdaad het 'laagste’ bedrag, maar inflatiecorrectie wordt uiteindelijk voor zowel bestaande als nieuwe klanten toegepast. Gelukkig kan je op het moment van verlengen weer terug naar de prijzen die we op de website aanbieden. Ik snap dat het lijkt alsof er een verschil is, maar uiteindelijk geldt voor elke klant hetzelfde na een jaar tot het moment dat je verlengd. Uiteraard staat alle informatie ook in het contract voordat je dit tekent. Ik hoop dat je hiermee meer duidelijkheid hebt!

• is Prince of Content
  • 289 reacties
  • 28 januari 2025

@Marciano van Odido Lees je wel wat je zegt?

Jullie roepen elk jaar dat er door de kostenstijging bla bla bla de prijzen verhoogd moeten worden met een inflatiecorrectie.

Maar als na 1 of 2 jaar je abonnement afloopt en vernieuwd dan krijg je de oude prijs weer. Blijkbaar is die inflatiecorrectie helemaal niet nodig als je het na 2 jaar weer voor de oude prijs kunt afsluiten? 

En los van wat er allemaal mag en in voorwaarden staat bij het afsluiten van een contract. Netjes vind ik het niet.

Of gaan jullie de prijzen voor bestaande klanten ook verlagen als er goedkopere verbindingen worden ingekocht, minder mensen nodig zijn,  het process efficiënter is gemaakt etc.?

Blijkbaar zijn er geen kostenstijgingen bij Odido, jullie hobbelen vrolijk mee en schrapen zo elk jaar een paar miljoen extra binnen om het mom van inflatiecorrectie. Als er wel dermate kostenstijgingen waren dan waren de abonnementen sowieso wel duurder geworden, standaard, voor iedereen. Telecom is de enige branche die dit doet. Elk andere bedrijf waar ik een 1 of 2 jarig contract mee afsluit houd zich in die termijn gewoon aan de prijs die we afspreken. Dat noemen we committeren en een stukje loyaliteit. Bij Odido krijg je een boete want met een 1 jarig contract kun je gewoon opnieuw afsluiten tegen de oude prijs en iemand die voor 2 jaar tekent krijgt een verhoging.

Zou Odido sieren als ze hun slogan een waar gaan maken. Ga het anders en klantvriendelijker doen. Beloon je vaste klanten ipv ze te straffen.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen