Skip to main content
Beantwoord

eSIM geen service

Hi,

vanmiddag een esim aangevraagd en deze werkend gekregen, maar ik heb geen service! Ook mijn fysieke sim werkt niet meer, dus heb nu helemaal geen service en kan dus niks meer.

Kan dit zsm opgelost worden? De chat helpt niet en de wachttijd aan de telefoon is erg lang (+15min).

Beste antwoord door eric

Issues met esim zijn het snelst op te lossen in een Odido winkel. Neem wel legitimatie mee, dat is bij een simswap heel belangrijk i.v.m. fraude.

Bekijk origineel

5 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8642 reacties
  • Antwoord
  • 25 mei 2024

Issues met esim zijn het snelst op te lossen in een Odido winkel. Neem wel legitimatie mee, dat is bij een simswap heel belangrijk i.v.m. fraude.

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 18 maart 2025

Mijn sim nog steeds geen service al paar maanden. Ik wil nieuwe sim dezelfde nummer 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hey ​@Yowest10 van harte welkom op onze Community! Wel zo fijn als je simkaart het doet, ik kijk graag met je mee naar een oplossing! Beschik je over een eSIM? Kun je je toestel opnieuw opstarten om te kijken of er daarna iets veranderd? Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Mocht je een nieuwe eSIM willen, kun je deze heel gemakkelijk bestellen via je Mijn Odido account. De QR-code ontvang je direct in je account. Zodra je die hebt gescand, staat de nieuwe eSIM gekoppeld in je toestel. Je dient 'm alleen daarna nog te activeren en dat kan ook heel gemakkelijk via je Mijn Odido account middels een sms-verificatie (als je oude simkaart het nog doet) of je kunt kiezen voor iDIN (bankverificatie). A

Als het niet lukt via je account, breng dan een bezoekje in één van onze winkels met een geldig legitimatiebewijs. Daar kunnen mijn collega's je direct helpen met het koppelen en activeren van een fysieke simkaart of eSIM. Op deze manier ben je weer het snelst bereikbaar, wel zo fijn! 

Gaat dat lukken? Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust. Ik ben er voor je!

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 20 maart 2025

Nog steeds niet lukken, en ik kan niet inloggen want ik code niet ontvangen vanwege sim geen service 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@Yowest10 in dat geval, zou ik je willen vragen om langs te gaan in één van onze winkels. Daar kunnen mijn collega's je direct helpen met het koppelen en activeren van een nieuwe simkaart. Vergeet niet om een geldig legitimatiebewijs mee te nemen, zonder dat kunnen ze je ook niet helpen. Als je een geldig legitimatiebewijs meeneemt, komt het helemaal goed en zul je binnen no-time weer bereikbaar zijn! 

Laat je weten of het is gelukt? Ik hoor het graag van je! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen