Skip to main content

blokkade bij achterstand

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Hi hi, ik ben een paar maanden in het buitenland geweest. En ik ben vergeten mijn rekeningnummer te wijzigen. Dus er kon niet afgeschreven worden, en ik heb nu een blokkade. Ik kan niet bellen of internetten op straat. En ik moet nu in 1 keer €205,- betalen. Wat kan hier gedaan aan worden ? 

Uitgelichte reactie

27 maart 2025

Hey ​@angel b van harte welkom op onze Community! Wat leuk dat je in het buitenland bent geweest, had je het naar je zin daar? Het kan wel eens gebeuren dat door omstandigheden je je factuur niet kunt betalen. In dit geval om dat je bent vergeten het aan te passen. Ik kijk graag voor je na wat er mogelijk is! Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie dat je je huidige betalingsregeling al hebt afbetaald. Ik zie dat de factuur van deze maand ook al voor je klaarstaat. Het gaat om een bedrag van € 25,96 en dient voor 17-04-2025 betaald te worden. Er staat in totaal een bedrag open van € 205,41, dat is inclusief de factuur van deze maand. De factuur waar je momenteel een achterstand voor hebt, is de factuur van mei 2024. Het gaat om een bedrag van € 179,45 wat nog openstaat.

Ik heb geprobeerd om een uitzondering te maken en te kijken of het mogelijk is om een betalingsregeling of uitstel van betaling te geven, maar dat laat het systeem niet toe, omdat je te lang deze factuur niet hebt betaald. Ik raad je aan dit bedrag zo snel mogelijk te betalen. Dat kan heel gemakkelijk via de iDeal knop in je Mijn Odido account (maar daar staat het volledige bedrag open, inclusief het bedrag van deze maand). Of je kunt het bedrag handmatig naar ons rekeningnummer: NL03 COBA 0733 959 717 overmaken t.n.v. Odido. Vermeld in de omschrijving altijd je klantnummer (deze kan je terugvinden op je factuur), zodat wij de betaling aan jouw account kunnen koppelen en verwerken. Het duurt dan ongeveer 3 werkdagen voordat het bedrag is verwerkt in je account. Zodra dat is gebeurd, wordt de blokkade automatisch binnen een uur verwijderd en kun je weer gebruikmaken van onze diensten! 

Gaat dat lukken? Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust! 

9 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20591 reacties
  • 26 maart 2025

Hallo ​@angel b 

Indien je het bedrag niet in één keer kunt betalen dan lees je op deze pagina de mogelijkheden:

https://www.odido.nl/service/factuur/mobiel/betalen

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8707 reacties
  • 26 maart 2025

Waarschijnlijk is de 205 euro een afkoopsom ivm beëindigen van abonnement? Als je jouw +316 nummer belt, kom je dan in voicemail of hoor je "nummer bestaat niet'.

Kan ik een handmatige overboeking doen?

Is de automatische incasso de 1e keer mislukt en wil je een handmatige overboeking doen? Dat is mogelijk. Maak het volledig openstaande bedrag over naar

NL95 COBA 0637 0559 34 t.n.v. Odido Thuis.

Doe dit altijd onder vermelding van je klantnummer ‘spatie’ factuurnummer. Je klantnummer en factuurnummer staan rechtsboven op je factuur. Je kan je factuur bekijken in Mijn Odido.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 26 maart 2025

Het kan zijn dat m’n abonnement is beëindigd ja, maar er is wel 2x €25,- afgeschreven (abonnement kosten) maar de blokkade blijft. Is er een mogelijkheid om gebeld te worden ? Aangezien ik niet kan bellen (mijn nummer bestaat nog, want ik kan alleen gebeld worden) 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 26 maart 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@angel b 

Indien je het bedrag niet in één keer kunt betalen dan lees je op deze pagina de mogelijkheden:

https://www.odido.nl/service/factuur/mobiel/betalen

Ik heb eigenlijk al een betalingsregeling lopen, dus ik kan geen nieuwe aanvragen. 

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7919 reacties
  • 26 maart 2025
angel b schreef:

Het kan zijn dat m’n abonnement is beëindigd ja, maar er is wel 2x €25,- afgeschreven (abonnement kosten) maar de blokkade blijft. Is er een mogelijkheid om gebeld te worden ? Aangezien ik niet kan bellen (mijn nummer bestaat nog, want ik kan alleen gebeld worden) 

Kan je misschien bij iemand anders bellen? Odido helpt op verschillende manieren maar bellen doen ze niet. 
Op Facebook, Twitter, en hier staan ze voor je klaar.

MVG.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hey ​@angel b van harte welkom op onze Community! Wat leuk dat je in het buitenland bent geweest, had je het naar je zin daar? Het kan wel eens gebeuren dat door omstandigheden je je factuur niet kunt betalen. In dit geval om dat je bent vergeten het aan te passen. Ik kijk graag voor je na wat er mogelijk is! Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie dat je je huidige betalingsregeling al hebt afbetaald. Ik zie dat de factuur van deze maand ook al voor je klaarstaat. Het gaat om een bedrag van € 25,96 en dient voor 17-04-2025 betaald te worden. Er staat in totaal een bedrag open van € 205,41, dat is inclusief de factuur van deze maand. De factuur waar je momenteel een achterstand voor hebt, is de factuur van mei 2024. Het gaat om een bedrag van € 179,45 wat nog openstaat.

Ik heb geprobeerd om een uitzondering te maken en te kijken of het mogelijk is om een betalingsregeling of uitstel van betaling te geven, maar dat laat het systeem niet toe, omdat je te lang deze factuur niet hebt betaald. Ik raad je aan dit bedrag zo snel mogelijk te betalen. Dat kan heel gemakkelijk via de iDeal knop in je Mijn Odido account (maar daar staat het volledige bedrag open, inclusief het bedrag van deze maand). Of je kunt het bedrag handmatig naar ons rekeningnummer: NL03 COBA 0733 959 717 overmaken t.n.v. Odido. Vermeld in de omschrijving altijd je klantnummer (deze kan je terugvinden op je factuur), zodat wij de betaling aan jouw account kunnen koppelen en verwerken. Het duurt dan ongeveer 3 werkdagen voordat het bedrag is verwerkt in je account. Zodra dat is gebeurd, wordt de blokkade automatisch binnen een uur verwijderd en kun je weer gebruikmaken van onze diensten! 

Gaat dat lukken? Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust! 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 27 maart 2025

Hi Pharwin ! Bedankt voor je reactie, en de moeite. Dat klopt inderdaad dat het gaat om een factuur van vorig jaar. Ik had daar des tijds een medewerker over gesproken, en hij had een betalingsregeling kunnen aanvragen, omdat mijn abonnement om 1 of andere reden was beëindigd. Door een fout destijds van 1 van de adviseurs, vandaag ik vorig jaar ook een hoog bedrag van €834,84 eigenlijk in 1 keer moest betalen. Ik vind het wel vervelend dat ik doormiddel van 1 gemiste betaling ben geblokkeerd 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8707 reacties
  • 27 maart 2025

Dan is het abonnement waarschijnlijk eenzijdig beëindigd.  Als facturen bijna een jaar niet betaald zijn is dat onderdeel van het incassotraject. Dan worden de resterende maandbedragen plus eventueel de nog resterende toestellening in 1 keer op een eindfactuur gezet.

Wel wordt dan je nummer naar prepaid ongezet zodat je jouw nummer kunt behouden.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@angel b geen dank! Ik begrijp je punt heel goed, exucses dat er geen andere oplossing mogelijk is. Een betalingsregeling is mogelijk, maar alleen wanneer de factuur te lang niet betaald is. Omdat het gaat om een aardig oude factuur, die al betaald had moeten worden en nu dus te lang niet is betaald, is een betalingsregeling of uitstel van betaling ook niet mogelijk voor deze factuur, sorry! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen