Skip to main content

Odido Glasvezel en Mobiel - Eufy Homebase en camera niet bereikbaar

• 26 februari 2025
  • 4 reacties
  • 51 Bekeken

Hoi,

Ik krijg met mijn mobiele Odido verbinding géén verbinding naar mijn Eufy.

Met Vodafone/KPN werkt dit wel gewoon.

De oplossing uit dit topic is géén oplossing gebleken. Er lijken gewoon poorten te worden geblokkeerd. Zodra ik een willekeurige VPN provider gebruiker over de Odido mobiele lijn, werkt het wel gewoon. 

Uitgelichte reactie

4 maart 2025

Hoi Matthijs en ​@Wimpietimpie, van harte welkom op de Community! Goed om te zien dat je dit andere topic in ieder geval hebt gevonden. Niet fijn dat de oplossing niet voor jou geldt, dus laten we snel kijken naar een oplossing voor jullie. Maken jullie toevallig allebei gebruik van een Dual Sim? Het is namelijk bij ons bekend dat het Eufy systeem geen Dual Sim ondersteunt. Hebben jullie het volgende al geprobeerd:

1. Data uitschakelen
  2. App openen
  3. Data inschakelen
  4. Stream openen

Vanuit de technische dienst heb ik ook alvast een aantal mogelijke oplossingen ontvangen. Willen jullie het volgende ook proberen:

• In your iPhone under Settings > Cellular > Cellular Data, choose Sim 1 and turn off Allow Cellular Data Switching.
  • Once you have this set, go to Settings > Cellular. Scroll down and look for the Eufy app under Cellular Data for [Sim 1]. Ensure the switch is on or green.
  • You also need to check a few other settings under Settings > Cellular > Sim 1. Make sure Voice and Data is set to your best service, most likely LTE. Turn on Data roaming (make it green). Ensure Low Data Mode is off (gray).
  • If the issue remains, try disable VoLTE on one SIM. You may find it via Settings> Cellular>Cellular Data Options>Voice & Data>disable VoLTE Or Settings>Cellular>Cellular Data Options>Voice & Data>4G, VoLTE Off

Ik hoor graag of bovenstaande heeft geholpen. Zo niet vul dan jullie profiel volledig in met je volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN. Dan kan ik altijd nog een case naar ze doorzetten om het voor jullie te onderzoeken! 😊

4 reacties

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 28 februari 2025

Hier ook hetzelfde probleem met 5G netwerk. 

Heb eens via de VPN gedaan en dit bleek erg goed te werken. Dank😂. Maar hopen dat er een oplossing snel genoeg komt. 

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
Uitgelichte reactie

Hoi Matthijs en ​@Wimpietimpie, van harte welkom op de Community! Goed om te zien dat je dit andere topic in ieder geval hebt gevonden. Niet fijn dat de oplossing niet voor jou geldt, dus laten we snel kijken naar een oplossing voor jullie. Maken jullie toevallig allebei gebruik van een Dual Sim? Het is namelijk bij ons bekend dat het Eufy systeem geen Dual Sim ondersteunt. Hebben jullie het volgende al geprobeerd:

1. Data uitschakelen
  2. App openen
  3. Data inschakelen
  4. Stream openen

Vanuit de technische dienst heb ik ook alvast een aantal mogelijke oplossingen ontvangen. Willen jullie het volgende ook proberen:

• In your iPhone under Settings > Cellular > Cellular Data, choose Sim 1 and turn off Allow Cellular Data Switching.
  • Once you have this set, go to Settings > Cellular. Scroll down and look for the Eufy app under Cellular Data for [Sim 1]. Ensure the switch is on or green.
  • You also need to check a few other settings under Settings > Cellular > Sim 1. Make sure Voice and Data is set to your best service, most likely LTE. Turn on Data roaming (make it green). Ensure Low Data Mode is off (gray).
  • If the issue remains, try disable VoLTE on one SIM. You may find it via Settings> Cellular>Cellular Data Options>Voice & Data>disable VoLTE Or Settings>Cellular>Cellular Data Options>Voice & Data>4G, VoLTE Off

Ik hoor graag of bovenstaande heeft geholpen. Zo niet vul dan jullie profiel volledig in met je volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN. Dan kan ik altijd nog een case naar ze doorzetten om het voor jullie te onderzoeken! 😊

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 5 maart 2025

Dank voor het bericht, de eerste oplossing heb ik al vaak zat geprobeerd en blijkt helaas geen oplossing te zijn.

Geen dual sim en ook geen iphone. Die oplossing blijkt ook niet te werken. Helaas.. KPN blijkt wel gewoon goed te werken. Dit geprobeerd via een vriend. 

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen ​@Wimpietimpie, bedankt voor de terugkoppeling en goed om te lezen dat je bovenstaande al hebt geprobeerd. Zet je alleen nog de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel? Dan maak ik graag een case voor je aan, zodat mijn collega's van de technische afdeling dit kunnen onderzoeken!

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen