Skip to main content

Uitvallen klik & klaar. Odido los het op!

Klik en klaar blijft elke dag spontaan uitvallen. Mijn remote verbindingen vallen weg, teams sessie vallen uit en mijn google home mini's muziek valt uit. 5 minuten later werkt alles weer zoals het moet.

Odido los het op want de klik een klaar geeft geen stabiele 24/7 verbinding zoals beloofd en mee wordt geadverteerd.

Waar het dan ook aan mag liggen het zit niet in mijn internet wifi verbindingen. Ik ga er vanuit dat de storing bij jullie bekend is gezien alle meldingen hier over.

Uitgelichte reactie

25 maart 2025

Elke 24 uur wordt de 5G verbinding gereset. Dat is inherent aan dit soort internet providers. Dit was ook al het geval bij het oude 4G thuis van Odido.

Ik raad je aan de router en wifi punten via de app een keer te herstarten (niet resetten!) op een rustige tijd bijv net voor het slapen gaan. Dan wordt dat voortaan de tijd van het resetten van de 5G verbinding.

Als er door een of andere oorzaak (stroomstoring, andere reset) de router is herstart dan moet je opnieuw de router op een rustige tijd herstarten.

Er waren bij 4G thuis mensen die de router op een tijdklok hadden staan die elke nacht de router een keer uit en weer aan zette.

6 reacties

• is een gewaardeerde antwoordgever
  • 159 reacties
  • 25 maart 2025

Elke 24 uur wordt de 5G verbinding gereset. Dat is inherent aan dit soort internet providers. Dit was ook al het geval bij het oude 4G thuis van Odido.

Ik raad je aan de router en wifi punten via de app een keer te herstarten (niet resetten!) op een rustige tijd bijv net voor het slapen gaan. Dan wordt dat voortaan de tijd van het resetten van de 5G verbinding.

Als er door een of andere oorzaak (stroomstoring, andere reset) de router is herstart dan moet je opnieuw de router op een rustige tijd herstarten.

Er waren bij 4G thuis mensen die de router op een tijdklok hadden staan die elke nacht de router een keer uit en weer aan zette.

• Auteur
  • 16 reacties
  • 25 maart 2025

Dan wordt het probleem dus bij de gebruiker gelegd. Niet ok. Als dit dan mandotory is, wat ik not done vind, legt dit dan niet bij de gebruiker neer.

Jullie leveren geen 24/7 stabiele internet verbinding want die wordt bewust onderbroken en ook meerder keren per dag! Dus niet 1 x per 24 uur.

Dus Odido:

zorg er voor dat dit niet nodig is? Voelt als of julle niet kunnen zorgen voor een stabiele 5G mobiel internet verbinding en daarom maar elke 24 uur het modem moeten resetten om memory leaks, dhcp requests of weet ik wat voor een herstel mogelijkheden moeten uitvoeren om een stabiele internet verbinding weer op te zetten. Onbegrijpelijk.

Als jullie er dan echt niet onderuit willen of kunnen komen zorg er dan voor dat het een setting is in het modem zelf. Dan kan de klant zelf het moment bepalen wanneer de herstart wordt uitgevoerd en onafhankelijk is van wanneer het modem wordt aangezet, verplaatst of tijdelijk uitvalt omdat er een stroomstoring is geweest.

Het verhaal van de tijdklok is natuurlijk zelf wel te verzinnen en kan een oplossing zijn maar dan leggen jullie het probleem bij jullie klant. Odido ik ontvang graag van jullie zo'n tijdklok om dit te realiseren. Maar vind dit geen oplossing.

En het zou prettig zijn als er iemand van odido zelf op reageert, aangeeft of dit werkelijk noodzakelijk is en welke roadmap er is om dit op te lossen.

vriendelijk groet,

Jan

• is een gewaardeerde antwoordgever
  • 159 reacties
  • 25 maart 2025

Als je meerdere keren per dag uitval hebt heb je inderdaad een ander probleem, dat was me niet duidelijk uit je eerste bericht. Omdat je zoveel uitval hebt is dat niet op te lossen met een tijdklokje of een keer ‘s avonds herstarten...

Ik persoonlijk heb hier geen last van, heb normaal gesproken altijd stabiel internet alleen soms onwerkbaar wifi (bedraad werkt het).

Ik denk dat er iemand van Odido even bij jou op de router moet kijken maar je moet wel duidelijk omschrijven wat je precies ervaart anders wordt het voor Odido ook moeilijk zoeken.

Als je hier ook bedraad last van hebt zou het wel eens gewoon aan je 5G verbinding kunnen liggen.

Blijven de lampjes op de router tijdens de storing dezelfde kleur houden?

Heb je gekeken op de dekkingskaart of de dekking op je postcode goed is?

Heb je gekeken op de storingskaart of je niet in een storingsgebied zit?

• Auteur
  • 16 reacties
  • 28 maart 2025

Ter info voor Odido tech medewerkers:

• Site ID 28183
  • Type Vakwerkmast
  • Transmissie Glas (Eurofiber, 10Gbps)

Ik ben niet altijd op die locatie maar internet verbinding valt meerdere keren per dag weg.

We zijn een log aan het aanleggen met datum en tijdstip waarop de internet (DNS denk ik) uitvalt.

Ik zal het nog verder testen als ik op locatie ben en de verbinding wegvalt want volgens mij toen ik er wat en de verbinding viel weg, kon ik nog wel pingen naar 1.1.1.1. Remote verbindingen vielen uit en tevens radio streams naar google home mini. Dat mag duidelijk zijn dat er iets niet werkt.

Ofwel zou dat betekenen dat de DNS weg was gevallen.

Mijn voorkeur zou zijn zelf eigen extere dns te kunnen instellen om onafhankelijk te kunnen zijn van dns servers die niet of slecht werken.

Zet svp een monitor aan die via deze mast internet verkeer op ip en dns controleerd. Kan heel simpel met een raspbery pi.

Als we wat log data hebben verzameld zal ik een officiele storing melden want blijkbaar gaat/werkt dit niet via dit forum.

vr gr

Jan

ps: we gaan ook een klok er tussen zetten die het modem elke nacht rond 03:00 uitzet en na 5 minuten weer aanzet zodat de “elke 24 reset” niet overdag gebeurt.

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2183 reacties
  • 29 maart 2025

Hoi ​@janpan, ik wil graag ervoor zorgen dat jij zorgeloos kunt genieten van je internet! 😊 Zou je voor mij je postcode, huisnummer, geboortedatum en laatste vier cijfers van je rekeningnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik direct aan de slag! 

• Auteur
  • 16 reacties
  • 29 maart 2025
Ishana van Odido schreef:

Hoi ​@janpan, ik wil graag ervoor zorgen dat jij zorgeloos kunt genieten van je internet! 😊 Zou je voor mij je postcode, huisnummer, geboortedatum en laatste vier cijfers van je rekeningnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik direct aan de slag! 

Done … Is van mijn partner en heb mijn nummer er in gezet. Overleg telefonisch graag hoe en wat want klik en klaar staat niet op locatie van abonnement adres maar deze locatie.

• Site ID 28183
  • Type Vakwerkmast
  • Transmissie Glas (Eurofiber, 10Gbps)

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen