Skip to main content
Beantwoord

Odido klik en klaar, bridgemodus ZYXEL NR5307 5G NR Indoor Router

• 10 februari 2025
  • 7 reacties
  • 360 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Wij maken gebruik van een UniFi WiFi systeem en willen dit graag gebruiken achter onze Odido ZYXEL NR5307 5G NR Indoor Router.

Op welke manier kunnen wij bridgemodus inschakelen op de Odido ZYXEL NR5307 5G NR Indoor Router?

Beste antwoord door Waqqas

Hallo ​@RB25 

Bridge modus zal net zoals bij thuis niet mogelijk zijn volgens mij. Misschien kan je hem in de DMZ van de Zyxel plaatsen en WiFi op de Zyxel uitschakelen?

Bekijk origineel

7 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20374 reacties
  • Antwoord
  • 10 februari 2025

Hallo ​@RB25 

Bridge modus zal net zoals bij thuis niet mogelijk zijn volgens mij. Misschien kan je hem in de DMZ van de Zyxel plaatsen en WiFi op de Zyxel uitschakelen?

GebruikersnaamRandomTekst

@RB25 Welke specifieke Unifi apparatuur? Niet voor alles is bridge modus nodig.

• Auteur
  • 2 reacties
  • 10 februari 2025

GebruikersnaamRandomTekst schreef:

We gebruiken een UniFi Cloud Gateway Max

• Auteur
  • 2 reacties
  • 10 februari 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@RB25 

Maar is dat wel iets wat in de pijplijn zit? 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20374 reacties
  • 10 februari 2025

@RB25 

Ik heb geen klik&klaar maar kijk maar eens of je in het modem interface van de Zyxel kan komen. Ga in het menu naar netwerkinstellingen, NAT, DMZ, voeg een regel toe en vul daar het IP adres is dan aan je router is toegewezen.

Zorg dat het toegewezen IP adres een vaste IP adres is.

GebruikersnaamRandomTekst
RB25 schreef:

GebruikersnaamRandomTekst schreef:

We gebruiken een UniFi Cloud Gateway Max

Chic apparaat.

Dat gezegd, ook als bridgemodus niet mogelijk is, dan nog is het mogelijk dit te gebruiken achter klik-en-klaar. Het is dan weliswaar een router-achter-een-router, maar hoewel dat niet ideaal is, werkt het wel.

En je geniet dan wel van voordelen zoals site-to-site magic, als je meerdere Unifi gateways in je beheer hebt (mits een van de anderen wek een publiek IP heeft), ook werkt cloud management van je Unifi omgeving dan gewoon. VPN’en naar je huis lokatie (bijvoorbeeld om Odido TV te kunnen kijken in Zwitserland, wat Odido recent moeilijker gemaakt heeft) werkt ook, mits je daarvoor expliciete port forwarding aanzet in de KnK modem, of DMZ modus zou daarvoor voldoende moeten zijn (ik weet niet zeker hoe DMZ is geimplementeerd in de KnK 5G modem).

En als je later nog eens overstapt naar vast internet (bijv glasvezel, van Odido of anders), dan kan je KnK als WAN1 hebben tijdens de overstap, en de andere aansluiting als WAN2, en dan overswitchen binnen je Unifi router wanneer je wilt (en de KnK beschikbaar hebben als 5G fall-back, zolang je die dan nog hebt.)

Oftewel, ook zonder bridge modus heb je dan een best goede situatie, alleen niet optimaal.

Forum|alt.badge.img
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 140 reacties
  • 1 maart 2025

Met een truc is bridge mode op de NR5307 wel mogelijk:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/81088632#81088632

In die thread op Tweakers nog veel meer nuttige informatie.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen