Skip to main content

Klik&Klaar traag internet

• 18 december 2024
  • 8 reacties
  • 401 Bekeken

• is een Master Poster
  • 13 reacties

Hi allemaal,

Sinds gisteren hebben we de nieuwe Klik&Klaar modem in gebruik genomen. Maar, waar ik hem dan ook in huis plaats - voor het raam en in de juiste kompas richting van de app - bleef ik alle lampjes op de modem in het groen houden. De speedtest geeft dan maximaal een snelheid van 30mb download aan en het signaal is erg slecht en niet te doen.

Inmiddels staat de modem op zolder, waar het als enige gelukt is om 2 blauwe lampjes op de modem te ontvangen, al is het voor enkele minuten. Welke richting ik het ook probeer, de lampjes schieten te snel terug naar groen en dan is het internet gelijk onbruikbaar. In de enkele minuten dat ze blauw zijn, is het internet echter wel voldoende:

Maar, met de modem op zolder heb ik natuurlijk in de woonkamer beneden een maximale snelheid van 5mb en is het signaal ook erg slecht. Niet optimaal..

Ik heb geen idee wat ik nog kan doen en twijfel momenteel om de boel weer retour te sturen...

Uitgelichte reactie

20 december 2024

Welkom op onze community! ​@Sikatsu 

Goed dat je hier een topic over start. Ik help je graag verder om het beste uit je Klik&Klaar abonnement te halen. Ik kijk gelijk met je mee! 

Wil je eens kijken met welke band het modem is verbonden wanneer de snelheid zo laag is en of dit dezelfde band is waarmee je op zolder wel een verbinding hebt. Laat je het mij weten? Ik wacht jouw terugkoppeling af! 

8 reacties

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4146 reacties
  • 20 december 2024

Goed dat je hier een topic over start. Ik help je graag verder om het beste uit je Klik&Klaar abonnement te halen. Ik kijk gelijk met je mee! 

Wil je eens kijken met welke band het modem is verbonden wanneer de snelheid zo laag is en of dit dezelfde band is waarmee je op zolder wel een verbinding hebt. Laat je het mij weten? Ik wacht jouw terugkoppeling af! 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 23 december 2024
Teresa van Odido schreef:

Als ik de klik&klaar modem op de 2e verdieping plaats, is het 2e lampje blauw (vanuit boven) en de overige 3 zijn groen. Als ik dan inlog op het modem zie ik dat deze verbonden is met band B3.

Als ik de modem op zolder plaats, zijn de middelste 2 lampjes blauw en de bovenste en onderste groen. Ook dan staat er dat de modem is verbonden met band B3.

Alleen dan heb ik op zolder zeer sterk internet, op 2e verdieping al een stuk minder en in de woonkamer geheel niet.. :(

Ook word ik soms na enkele minuten van het internet gegooid en moet ik opnieuw inloggen. Er staat dan dat de wifi gegevens gewijzigd zijn, terwijl dat niet het geval is. Ik log dan ook in met hetzelfde wachtwoord, maar dat blijft wel heel vervelend.

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1596 reacties
  • 24 december 2024

Hi ​@Sikatsu, ontzettend bedankt voor de aanvullende informatie! Ik vermoed dat in dit geval de isolatie in huis echt invloed heeft op de verbinding. De isolatie houdt namelijk ook het mobiele signaal tegen, vooral gezien je wat verder weg van de mast zit. Dat de middelste 2 lampjes blauw branden op zolder geeft ook aan dat het modem hier een sterker signaal kan oppikken, zodra dit lampje groen wordt is dit een teken dat de signaal sterkte minder is. Ik vermoed dat het mindere signaal ook de oorzaak is dat je opnieuw verbinding moet maken. Het lastige is dat aan de isolatie in huis niet veel te veranderen is. Je kan zelf altijd de afweging maken of je het modem op zolder wil blijven gebruiken. 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 24 december 2024
Nora van Odido schreef:

Hi ​@Sikatsu, ontzettend bedankt voor de aanvullende informatie! Ik vermoed dat in dit geval de isolatie in huis echt invloed heeft op de verbinding. De isolatie houdt namelijk ook het mobiele signaal tegen, vooral gezien je wat verder weg van de mast zit. Dat de middelste 2 lampjes blauw branden op zolder geeft ook aan dat het modem hier een sterker signaal kan oppikken, zodra dit lampje groen wordt is dit een teken dat de signaal sterkte minder is. Ik vermoed dat het mindere signaal ook de oorzaak is dat je opnieuw verbinding moet maken. Het lastige is dat aan de isolatie in huis niet veel te veranderen is. Je kan zelf altijd de afweging maken of je het modem op zolder wil blijven gebruiken. 

Ah, maar is het dan bijvoorbeeld op te lossen met een extra wifi punt op de 2e verdieping? Of gaat dat in dit geval geen verschil brengen? Enkel het modem op zolder zorgt er namelijk voor dat het vrijwel onbruikbaar is op de 2e verdieping, laat staan op de begane grond.

Mocht dat niet voldoende werken, denk ik dat ik helaas het klik&klaar modem zal moeten opzeggen. Ik zit namelijk nu nog net in de bedenkperiode tot aan dit weekend..

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8749 reacties
  • 24 december 2024

De modem/router moet op zolder blijven. Neem dan een kabel naar beneden en sluit met een switch de rest van de apparatuur aan en eventueel een wifi punt. Zou die ook bekabeld op de 1e en begaande grond aansluiten.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 13 reacties
  • 24 december 2024

Bekabeld is natuurlijk de beste manier, maar voor ons huurhuis niet echt een gemakkelijke optie. 😅

En een draadloos wifi punt?

• is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 4 april 2025

Ik heb klik en klaar abbo voor een maand nu. In het begin was de wifi goed. Maar nu is het zo traag dat we geen verbinding kunnen krijgen.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8749 reacties
  • 5 april 2025
SamsamSen schreef:

Ik heb klik en klaar abbo voor een maand nu. In het begin was de wifi goed. Maar nu is het zo traag dat we geen verbinding kunnen krijgen.

Het blijft een mobiel product waarbij dekking en het met andere klanten gebruiken van de shared bandbreedte kan veranderen als er bijvoorbeeld veel klanten in die omgeving bij komen.  Er is ook een maandelijkse FUP van 2TB, als je dat hebt verbruikt krijg je een lagere QOS.

Het prettige is dat het product maandelijks opzegbaar is als het voor jou niet meer werkbaar wordt.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen