Sinds Odido de nieuwe firmware heeft geïnstalleerd die het probleem met Wi-Fi Plus heeft opgelost, heb ik het volgende probleem:
Het 5G-lampje is rood en als ik verbinding maak met het modem, zie ik dat alleen LTE groen is (2 streepjes) en 5G grijs. Heeft iemand anders hier ook last van? Ik probeer al heel lang hulp te krijgen, maar Odido reageert niet. De snelheid is erg laag en ik moet het modem 1-2 keer per dag opnieuw opstarten omdat het internet op een gegeven moment helemaal niet meer werkt.
Hey
Ik heb jouw locatie eens onderzocht en hier is eigenlijk niks mis mee. Je zit dicht bij 2 masten en de 5G dekking is top. Ik zie wel dat het vrij nieuwbouw is, waar heb je het modem precies staan? Als je het modem buiten neerzet, heb je dan wel volle 5G verbinding? Het kan zijn dat door isolatie de verbinding niet goed binnenkomt. Heb je wel een goede 5G verbinding op je mobiel in je huis?
Hey
Ik heb jouw locatie eens onderzocht en hier is eigenlijk niks mis mee. Je zit dicht bij 2 masten en de 5G dekking is top. Ik zie wel dat het vrij nieuwbouw is, waar heb je het modem precies staan? Als je het modem buiten neerzet, heb je dan wel volle 5G verbinding? Het kan zijn dat door isolatie de verbinding niet goed binnenkomt. Heb je wel een goede 5G verbinding op je mobiel in je huis?
Mijn modem staat dicht bij het tuinraam. Ik heb een heel goed 5G-signaal op mijn telefoon op dezelfde plek waar de modem staat.
Hey
Mijn modem staat dicht bij het tuinraam. Ik heb een heel goed 5G-signaal op mijn telefoon op dezelfde plek waar de modem staat.
Ik wil mention dat ik vóór de firmware-update 4 strepen op 5G had
Hoi
Hoi
Bedankt voor je advies. Ik heb het volgende gedaan: ik heb het modem naar de eerste verdieping verplaatst en de Wifi Plus naar de woonkamer gebracht. Als resultaat van deze verandering heb ik nu een snelheid van 650MB op de eerste verdieping en 300-350MB in de woonkamer. Het 5G-lampje is nu blauw. Het probleem is opgelost, maar het heeft me wel wat tijd gekost om de beste plek voor het modem te vinden.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.