Griezelen met onze top 5 Halloween films

  • 27 October 2022
  • 6 reacties
  • 65 Bekeken
Griezelen met onze top 5 Halloween films
Reputatie 7
Badge +9

Voor mij betekent Halloween binnen zitten op de bank met snacks en natuurlijk een scary movienight houden. Tegenwoordig hebben we zoveel keus door al die streamingsdiensten waardoor we niet meer weten wat we moeten kijken. But no worries, I got you! Ik ga hieronder een top 5 Halloween films delen die je moet checken! 

 


 

1) Psycho (1960)

Ik denk dat iedereen de poster van deze film wel kent of je nou 80 of 18 bent. Deze klassieker van Hitchcock mag niet ontbreken tijdens je Halloween movienight. De spanning die Hitchcock opbouwt met geweldige performances en geluid zorgen ervoor dat je op het puntje van je stoel zit. De film is dan wel 62 jaar oud, maar hij voelt iedere keer weer verrassend nieuw aan. Must add to list! ✔

2) Halloween (1978)

Ah ja deze klassieker. Oftewel het boegbeeld van Halloween! Michael Myers, een keukenmes, een scary masker en een music score die je maar niet uit je hoofd krijgt. Do I need to say more? Nope, kijken dus! 

 

3) The sixth sense (1999)

I see dead people...👀

4) Hocus Pocus (1993)

Heel leuk al die remakes but nothing beats the original. Hocus Pocus is nog altijd een van mijn favoriete Halloween films om met het gezin te kijken. Spannend, maar niet te scary. Precies goed voor een cozy filmavondje thuis.

5) Rosemary’s Baby (1968)

Dit is absoluut een must see, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik altijd een naar gevoel krijg na het kijken van deze film. Ik weet niet of het nou te maken heeft met de backstory van de maker Roman Polansky wiens vrouw (Sharon Tate) werd vermoord door de Charles Manson sekte of het script op zich. Toch moet je deze wel een keer gezien hebben, omdat het verhaal enorm goed is. Dus add to list, maar op eigen risico. (But Halloween is all about scary risks dus doe het!) 😬

 

More movies:

The skeleton key (2005)

New Orleans, voodoo en Kate Hudson. Enough said!

Get out (2017)

Een van de beste horrorfilms van de afgelopen jaren die verrassend echt lijkt…

Met welke films ga jij griezelen dit Halloween weekend? Laat het ons weten en deel vooral ook je eigen tips!


6 reacties

Reputatie 7

Oeh ik ken ze allemaal niet, dus die staan nu allemaal op mijn lijstje! 😁🎃 Nu al zin in, thanks @Hajar

Reputatie 7
Badge +5
  • The Shining (1980): een klassieker!
  • The Call (2020): een griezelige mind-breaker.
  • Misery (1990): een andere kijk op horror, maar een echte aanrader!

👻👻👻

Reputatie 7
Badge +9

Leuk! Ik keek vroeger graag scary movies, totdat ik denk ik ergens de verkeerde ben tegengekomen, nu ben ik totaal geen fan meer. De afgelopen week heb ik een paar nieuwe family films gekeken, dus voor de 🐓's onder ons (zoals ik), deze films zijn ook prima om met Halloween te kijken:

  • The Curse of Bridge Hollow (Netflix)
  • Hocus Pocus 2 (Netflix)

En een van m'n favorieten die ik jaarlijks kijk: Scary Movie 🔪

Reputatie 7
Badge +14

Met mijn hoofd onder de dekens en oren dicht is het lastig kijken 😊🥵😂 

Ik ben echt een angsthaas als het om griezelfilms gaat

Reputatie 7
Badge +9

@Marciano Kan je geloven dat ik Scary movie nog nooit heb gezien? Ga hem dit weekend wel checken! 

@CrisTien jawel you can do it! Probeer een van deze films te checken zitten ook psychologische thrillers tussen!

@Cheyenne The Call is een koreaanse film toch? Die staat nog op mijn lijstje! 

@Lisa Ben heel benieuwd wat je ervan gaat vinden. Let me know!

Reputatie 7
Badge +9

Haha @CrisTien, de films uit mijn lijstje kun je wel aan! The Curse of Bridge Hollow is echt een leuke film. De titel is enger dan de film. 😂

Reageer