Met de lockdown zie ik mijzelf steeds vaker een avond achter de PC of console kruipen, om me met een avondje gamen te vermaken. Hangend op de bank of geconcentreerd achter het bureau zijn veel games de revue gepasseerd. Van jongs af aan is mijn voorkeur altijd uitgegaan naar het shooter-genre. In 2021 daaraan geen gebrek! Na uitstapjes in Verdansk, Dust 2.0 en Tarkov, heb ik eindelijk mijn soulmate gevonden in Apex Legends. Wat speel jij op dit moment het liefst? Laat het weten in de comments.
In mijn jonge jaren (ik word langzaam ook een dagje ouder) zijn er veel FPS games langsgekomen. Ik hield bijvoorbeeld heel erg van de snelheid van Quake. De nostalgie en snelheid lijk ik in Apex Legends opnieuw te hebben gevonden. Een Battle Royale, waarvan het shooter-genre scheel ziet, maar met de juiste afstemmingen waardoor de ‘gunplay’ van een oude shooter wordt herleefd.
Apex Legends laat je in duo’s, trio’s of met z’n vieren strijden op verschillende mappen tegen tientallen andere teams. Last man standing, so to speak. Wapens vindt je overal op de mappen, waardoor er voor iedereen gelijke kansen zijn. Een gemis, vind ik, in andere BR’s zoals Warzone. Daarnaast kies je voor de potjes altijd een Legend, elk met unieke gaven. Hoe je deze het best kan gebruiken, leert de tijd en veel oefening.
Wat opvalt, is het rechttrekken van de skills. Een level 1 kan een level 100 verslaan. Ook de support die de game, zo’n twee jaar na release, nog steeds krijgt, is enorm goed. Updates en patches worden regelmatig gebracht.
Al met al, ben ik helemaal hooked. Mocht je dus ooit een potje willen spelen, laat het mij vooral weten! Ik en m’n team zijn er klaar voor.