Skip to main content
Beantwoord

Videoland is niet te verwijderen

Hallo allen,

Ik probeer sinds januari Videoland uit te zetten via de app en online via de website, maar helaas lukt dit niet. Ik heb daarna gebeld, en dit zou geregeld worden door een medewerker… helaas is dat ook niet gelukt gezien het feit dat deze nog steeds online staat. Vervolgens heb ik weer gebeld, en een medewerker gaf aan dat er inderdaad iets mis is gegaan echter zou het nu ok moeten zijn. Ik check net wederom mijn persoonlijke pagina.. en daar staat videoland. Als het goed is zou een opzegging per direct moeten verwerkt volgens de voorwaarden. Tevens zou ik graag willen dat deze maanden worden gecrediteerd. Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen!

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hey ​@Abdullah yes, dank voor het invullen van je profielgegevens! Ik heb gelijk gekeken en ik zie dat je momenteel een betalingsregeling bij ons hebt lopen. Deze is begonnen op 21-10-2024 en ik zie dat je nog 2 termijnen open hebt staan, waarvan de laatste termijn voor 21-05-2025 betaald dient te worden. Dit is ook de reden dat je je Videoland bundel niet stop kunt zetten. Ik wou zojuist een grote uitzondering voor je maken en de bundel per direct stopzetten, maar ik zie dat het systeem dit niet toelaat. Dat heeft echt te maken met dat je een betalingsregeling hebt en je kunt dan ook geen wijzigingen maken in je abonnement, zoals bundels stopzetten. Als je de bundel zo snel mogelijk stop wilt zetten, raad ik je aan om de laatste 2 termijnen van je betalingsregeling zo snel mogelijk te betalen. Het gaat om 2x € 39,00 = een openstaand bedrag van € 78,00.

Je kunt het bedrag betalen via de iDeal knop in je Mijn Odido account of je kunt het bedrag handmatig naar ons rekeningnummer: NL03 COBA 0733 959 717 overmaken t.n.v. Odido. Vermeld in de omschrijving altijd je klantnummer (deze kan je terugvinden op je factuur), zodat wij de betaling aan jouw account kunnen koppelen en verwerken. Het duurt dan ongeveer 3 werkdagen voordat het bedrag is verwerkt in je account. Zodra de betalingsregeling is afbetaald, kun je de Videoland bundel stopzetten via je Mijn Odido account. Houd er wel rekening mee dat deze op zijn vroegst na een maand kan worden stopgezet, wegens een maand opzegtermijn. 

Heb je zo voldoende informatie? Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten. Ik ben er voor je! 

Bekijk origineel

6 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@Abdullah welkom op onze Community! Ik begrijp heel goed dat je Videoland wilt stopzetten, laten we samen naar een oplossing kijken! Wat alvast goed is om te weten: je kunt je bundels maandelijks wijzigen. Als je net een wijziging hebt gemaakt, kun je de volgende wijziging weer over een maand maken. 

Heb je toevallig een betalingsregeling bij ons lopen? Bij een betalingsregeling is het niet mogelijk om je abonnement aan te passen. Als dat het geval is, vermoed ik daarom dat je Videoland niet kan worden opgezegd. Graag kijk ik met je mee bij je abonnement of er bijzonderheden te zien zijn. Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel? Dan kijk ik daarna gelijk met je mee! 

• Auteur
  • Debutant
  • 21 reacties
  • 18 maart 2025

Hi ​@Pharwin van Odido als het goed is zijn mijn gegevens geupdate. Alvast bedankt voor de moeite!

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hey ​@Abdullah yes, dank voor het invullen van je profielgegevens! Ik heb gelijk gekeken en ik zie dat je momenteel een betalingsregeling bij ons hebt lopen. Deze is begonnen op 21-10-2024 en ik zie dat je nog 2 termijnen open hebt staan, waarvan de laatste termijn voor 21-05-2025 betaald dient te worden. Dit is ook de reden dat je je Videoland bundel niet stop kunt zetten. Ik wou zojuist een grote uitzondering voor je maken en de bundel per direct stopzetten, maar ik zie dat het systeem dit niet toelaat. Dat heeft echt te maken met dat je een betalingsregeling hebt en je kunt dan ook geen wijzigingen maken in je abonnement, zoals bundels stopzetten. Als je de bundel zo snel mogelijk stop wilt zetten, raad ik je aan om de laatste 2 termijnen van je betalingsregeling zo snel mogelijk te betalen. Het gaat om 2x € 39,00 = een openstaand bedrag van € 78,00.

Je kunt het bedrag betalen via de iDeal knop in je Mijn Odido account of je kunt het bedrag handmatig naar ons rekeningnummer: NL03 COBA 0733 959 717 overmaken t.n.v. Odido. Vermeld in de omschrijving altijd je klantnummer (deze kan je terugvinden op je factuur), zodat wij de betaling aan jouw account kunnen koppelen en verwerken. Het duurt dan ongeveer 3 werkdagen voordat het bedrag is verwerkt in je account. Zodra de betalingsregeling is afbetaald, kun je de Videoland bundel stopzetten via je Mijn Odido account. Houd er wel rekening mee dat deze op zijn vroegst na een maand kan worden stopgezet, wegens een maand opzegtermijn. 

Heb je zo voldoende informatie? Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten. Ik ben er voor je! 

• Auteur
  • Debutant
  • 21 reacties
  • 19 maart 2025

Hi ​@Pharwin van Odido , bedankt voor jouw toelichting. Ik moet wel eerlijk bekennen dat in onaangenaam verrast ben door deze regels. Ik heb een aantal vragen/opmerkingen hierover.

1: Ik heb niet 123 kunnen vinden dat een abonnement niet kan worden gewijzigd tijdens een betalingsregeling, waar kan ik dat vinden in de algemene voorwaarden?

2: Dit betreft geen wijziging van een abonnement, maar een “extra” zoals Odido dit noemt (zie screenshot hieronder). Per definitie verandert er eigenlijk niks aan mijn abonnement gezien dat jullie alleen maar factureren voor Videoland. Dit zou toch los moeten staan dan van een “wijziging in een abonnement?”

3: Ik kan ook 123 niet zo snel vinden dat een extra niet kan worden verwijderd tijdens een betalingsregeling. Waar staat dit in de algemene/aanvullende voorwaarden?

4:  Je geeft aan dat Videoland een opzegtermijn heeft van 1 maand, echter lees ik in de aanvullende voorwaarden: “De duur van de Extra’s is minimaal één maand. Na afloop van de minimale duur van de Extra’s, wordt de overeenkomst van de Extra’s omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, welke vervolgens op ieder moment kan worden opgezegd. De overeenkomst betreffende de Extra’s wordt direct beëindigd nadat Odido de opzegging heeft ontvangen, dan wel wanneer Odido je heeft geïnformeerd over de datum van de beëindiging.”

Dus ik neem aan dat het wel per direct kan worden opgezegd?

5: Als laatste vind ik het jammer dat ik niet eerder ben ingelicht door de klantenservice (bij meerdere belletjes); ik heb nu sinds januari onnodig kosten hiervoor gemaakt. Ik ga hoe dan ook de laatste termijnen per direct betalen.

Als bovenstaande vragen in de voorwaarden staan, fair play. Al moet ik zeggen dat het niet ethisch is om te verdienen aan een dienst buiten Odido om, terwijl de betalingsregeling met Odido (toestelbetaling) is afgesproken… In any case, alvast bedankt voor de moeite!

• Auteur
  • Debutant
  • 21 reacties
  • 19 maart 2025

• Auteur
  • Debutant
  • 21 reacties
  • 20 maart 2025

Hi ​@Pharwin van Odido , ik heb nu alles betaald en Videoland stopgezet. Graag wil ik nog wel antwoord op bovenstaande vragen. Alvast bedankt.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen