Skip to main content
Beantwoord

Roaming op seychellen

Hallo, ben nu enige dagen op de Seychellen en ik krijg geen internet via m’n eSIM van Odido. Wel kan ik bellen en gebeld worden. Ik zie op m’n iPhone 13 mini af en toe en bij het instellen van APN een halve seconde 4g in het scherm komen maar dan knikkert ie er af. Roaming staat aan alle netwerken al geprobeerd. Ook gevonden dat het juist met airtel en 4g wel zou moeten werken maar dat doet het niet. Via de app support hier terecht gekomen. 

We hebben voor m’n vriendin een locale eSIM gekocht en hier werkt het perfect mee. 

hoor graag wat ik nog kan proberen. 

Beste antwoord door Tjaah123

Inmiddels ook maar een eSIM aangeschaft en deze doet het direct. Lijkt me iets mis met het Odido netwerk ivm hier lokaal. Graag zie ik de gekochte bundel geannuleerd worden. 

Bekijk origineel

6 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8674 reacties
  • 24 maart 2025

Als je buiten de EU bent dien je eerst een reisbundel aan te schaffen. Dat kan bijvoorbeeld in de Odido app. Had je dat al gedaan?

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 24 maart 2025

Excuus dat ik dat niet vermeld heb. Ja, uiteraard heb ik een XL14 aangeschaft. 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8674 reacties
  • 24 maart 2025

Check dan nog even of je DATA roaming op AAN hebt staan. Dat is met een lokale simkaart namelijk niet nodig.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 24 maart 2025

Hallo,

Zoals in het eerste bericht al staat roaming staat aan maar ook met uit geprobeerd. Telefoon opnieuw opgestart meerdere malen met andere settings. Lokale apn geprobeerd. Zeker weten alle limitaties van m’n account maar ook telefoon af gehaald. Het lijkt me iets externs. 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • Antwoord
  • 24 maart 2025

Inmiddels ook maar een eSIM aangeschaft en deze doet het direct. Lijkt me iets mis met het Odido netwerk ivm hier lokaal. Graag zie ik de gekochte bundel geannuleerd worden. 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hey ​@Tjaah123 van harte welkom op onze Community en wat heerlijk dat je in Seychellen bent, heb je het naar je zin daar? Wel zo fijn als je internet het ook doet. Blij om te lezen dat een nieuwe eSIM het wel doet. Ik vermoed dat je simkaart '’moeite'’ had met het verbinden van een lokale netwerk. Wat je vaak kunt doen wat dit verhelpt: 

• Telefoon opnieuw opstarten, zodat je toestel opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt
  • Handmatig een ander netwerk selecteren via de instellingen van je toestel 
  • netwerkinstellingen resetten. 

Als je geen gebruik hebt gemaakt van de pas, zal ik de kosten uiteraard voor je vergoeden. Om dit te kunnen doen, heb ik nog een aantal gegevens van je nodig. Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen