Skip to main content
Beantwoord

multisim wilt geen configuratie doen met mijn apple watch serie 10


Ik heb laatst een Apple Watch serie 10 gehaald omdat ik minder op mijn telefoon wilde gebruiken maar nog wel alles kon gebruiken. Ik had Odido gebeld voor hulp werd door collega verteld dat ik een eSIM moest aansluiten anders zou niet kunnen. Heb ik gedaan werkt nog steeds niet weer gebeld andere college had mulstisim toegevoegd aan mij abonnement nu heb ik een musltisim maar wilt die nog steeds niet verbinden. Is dit nog oplosbaar?

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hi ​@Bmwnr1 welkom op onze Community! Wat leuk dat je hebt gekozen voor de Apple Watch serie 10, goede keus! Wel zo fijn als je Multisim het ook doet, zodat je inderdaad minder gebruik kan maken van je telefoon, ik kijk graag met je mee naar een oplossing. Dat er is gezegd dat er een eSIM nodig is, klopt niet. Excuses dat dit niet goed is gecommuniceerd. Het is geen vereiste om een eSIM te hebben bij je abonnement. Je kunt ook gewoon gebruikmaken van onze Multisim in combinatie met een fysieke simkaart. 

Kun je in de onderstaande stappen aangeven waar je tegenaan loopt en wat voor (fout)melding je precies te zien krijgt? 

1. Open de “Watch app” op je iPhone..

2. Ga naar Mobiel netwerk.

3. Check of je de melding over een aanbiederupdate ziet. Klik dan op Werk bij.

4. Klik op de knop Configureer mobiel netwerk.

5. Log via de “ Watch app” op je iPhone  in op je “Mijn Odido” bestelpagina.

6. Na inloggen kom je op de Multisim bestelpagina terecht en kan je hier een nieuwe Multisim kopen

7. Check of je een bevestiging van je bestelling krijgt. Je Apple Watch wordt nu ingesteld.

 

Over welke Apple Watch serie 10 beschik je? Is het een Cellular versie? Heb je het modelnummer voor mij? 

Kun je ook alvast het volgende voor me checken: 

  • De Apple Watch moet versie 8.1 of hoger hebben

Controleren: open de Watch app op de iPhone > Algemeen
Watch updaten gaat zo: open de Watch app op de iPhone > mijn Watch > Algemeen > Softwareupdate. Automatische updates moet aan staan.

  • De iPhone moet iOS versie 15.1 of hoger hebben.

De iPhone 6s of hoger is geschikt voor iOS 15.1.

Controleren: open Instellingen > Algemeen > Info
iPhone updaten gaat via Instellingen > Algemeen > Software-update

 

De iPhone moet de juiste aanbieder instellingen hebben. Kort gezegd zorgt dit ervoor dat de Multisim goed werkt.

Controleren: ga naar Instellingen > Algemeen > Info en scroll naar beneden naar Aanbieder. Hier moet staan Odido of T-Mobile NL 48.1 (of een hoger getal)
Staat er een lager getal dan 48.1?   Herstart het toestel, dan komt de vraag met de update aanbiedersinstellingen opnieuw, en werk dan de aanbiedersinstellingen bij. Zie je die vraag niet? Dan moet je de netwerkinstellingen van de iPhone herstellen: Instellilngen >Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen

In je profiel zie ik alleen de je geboortemaand niet overeenkomt met wat er in ons systeem onder je nummer vermeld staat. Kun je de juiste geboortedatum vermelden in je profiel? Dan ik daarna met je meekijken of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld! 

Bekijk origineel

9 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Mobiel
  • 3353 reacties
  • Antwoord
  • 12 maart 2025

Hi ​@Bmwnr1 welkom op onze Community! Wat leuk dat je hebt gekozen voor de Apple Watch serie 10, goede keus! Wel zo fijn als je Multisim het ook doet, zodat je inderdaad minder gebruik kan maken van je telefoon, ik kijk graag met je mee naar een oplossing. Dat er is gezegd dat er een eSIM nodig is, klopt niet. Excuses dat dit niet goed is gecommuniceerd. Het is geen vereiste om een eSIM te hebben bij je abonnement. Je kunt ook gewoon gebruikmaken van onze Multisim in combinatie met een fysieke simkaart. 

Kun je in de onderstaande stappen aangeven waar je tegenaan loopt en wat voor (fout)melding je precies te zien krijgt? 

1. Open de “Watch app” op je iPhone..

2. Ga naar Mobiel netwerk.

3. Check of je de melding over een aanbiederupdate ziet. Klik dan op Werk bij.

4. Klik op de knop Configureer mobiel netwerk.

5. Log via de “ Watch app” op je iPhone  in op je “Mijn Odido” bestelpagina.

6. Na inloggen kom je op de Multisim bestelpagina terecht en kan je hier een nieuwe Multisim kopen

7. Check of je een bevestiging van je bestelling krijgt. Je Apple Watch wordt nu ingesteld.

 

Over welke Apple Watch serie 10 beschik je? Is het een Cellular versie? Heb je het modelnummer voor mij? 

Kun je ook alvast het volgende voor me checken: 

  • De Apple Watch moet versie 8.1 of hoger hebben

Controleren: open de Watch app op de iPhone > Algemeen
Watch updaten gaat zo: open de Watch app op de iPhone > mijn Watch > Algemeen > Softwareupdate. Automatische updates moet aan staan.

  • De iPhone moet iOS versie 15.1 of hoger hebben.

De iPhone 6s of hoger is geschikt voor iOS 15.1.

Controleren: open Instellingen > Algemeen > Info
iPhone updaten gaat via Instellingen > Algemeen > Software-update

 

De iPhone moet de juiste aanbieder instellingen hebben. Kort gezegd zorgt dit ervoor dat de Multisim goed werkt.

Controleren: ga naar Instellingen > Algemeen > Info en scroll naar beneden naar Aanbieder. Hier moet staan Odido of T-Mobile NL 48.1 (of een hoger getal)
Staat er een lager getal dan 48.1?   Herstart het toestel, dan komt de vraag met de update aanbiedersinstellingen opnieuw, en werk dan de aanbiedersinstellingen bij. Zie je die vraag niet? Dan moet je de netwerkinstellingen van de iPhone herstellen: Instellilngen >Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen

In je profiel zie ik alleen de je geboortemaand niet overeenkomt met wat er in ons systeem onder je nummer vermeld staat. Kun je de juiste geboortedatum vermelden in je profiel? Dan ik daarna met je meekijken of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld! 


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 12 maart 2025

Mijn apple watch 10 cellular werkt ook niet meer met de multisim van Odido. Via watch app steeds de mededeling bij configureren dat de verbinding met de server is verbroken. Dees het zondag nog wel. Misschien iets te maken met update van de watch gisteren? Kunt u mij helpen?


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@HarryR welkom op onze Community, laten we samen naar een oplossing kijken! Kun je een toelichting geven op het bovenstaande? Over welke Apple Watch serie 10 beschik je en heb je het modelnummer voor mij? Kun je ook checken welke softwareversie je Watch en je toestel hebben? Graag ook checken of de aanbieder instellingen goed staat ingesteld. Dan weet ik iets meer en kan ik je nog beter helpen!

In je profiel zie ik alleen dat de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer ontbreken. Zou je die voor mij kunnen invullen? Dan kan ik daarna met je meekijken bij je abonnement! 


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 13 maart 2025

Beste Pharwin, dank voor je reactie. Sorry dat ik op 2 plaatsen reageerde. Was mijn onervarenheid met dit soor communitys.
mijn IBan heb ik doorgegeven. Apple watch 10 series GPS en cellular. Watch: OS versie 11.3.1  iphone: IOS 18.3.1

kun je hiermee uit de voeten?

 

 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@HarryR geen probleem, kan gebeuren! Op dit moment speelt er een technische issue met het activeren van onze Multisim op een Apple Watch. Uiteraard mijn excuses voor het ongemak! Onze technische specialisten zijn hiervan op de hoogte en doen er alles aan om het zo snel mogelijk opgelost te krijgen. Graag wil ik met je meekijken bij je abonnement of er geen bijzonderheden te zien zijn en desnoods ook gelijk een ticket doorzetten richting ons IT-team, zodat ze dit voor je kunnen onderzoeken en je op de hoogte kunnen stellen wanneer het is opgelost. 

Bij je profielgegevens zie ik alleen dat de laatste 4 cijfers van bankrekeningnummer niet overeenkomen met wat er onder je nummer in ons systeem vermeld staat. Kun je de juiste 4 cijfers vermelden in je profiel? Dan ga ik daarna direct voor je aan de slag! 


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 14 maart 2025

Sorry. Verkeerde rekening. Nu wel juiste ibannr hoop ik. 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemiddag ​@HarryR, ik hoop dat je een fijn weekend hebt gehad! Yes, ik zie inderdaad dat dat de juiste cijfers zijn, dank! Ik heb inmiddels vernomen dat het issue is opgelost en dat het aanschaffen/activeren van een Multisim weer zou moeten werken. Kun je voor mij bovenstaande stappen proberen om te kijken of het lukt? Zo niet, dan verneem ik graag wat voor (fout)melding je precies te zien krijgt en kan ik alsnog een ticket voor je doorzetten. 

Ik zie je reactie graag tegemoet! 


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 17 maart 2025

Dank Pharwin,

fijn dat het is opgelost. Ik zit nu in het buitenland en dan werkt het sowieso niet. Zodra ik in NL ben laat ik je weten of het nu wel lukt. 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hey ​@HarryR wat heerlijk dat je momenteel in het buitenland bent, heb je het naar je zin daar? Het klopt dat onze Multisim in het buitenland niet werkt, momenteel alleen in Nederland. Als je het bij terugkomst kunt testen en aan mij kunt doorgeven of het werkt, zou ik dat erg fijn vinden. Dan weet ik of ik je nog verder hierbij kan helpen. Maar ik ga ervan uit dat hij het weer doet! 

Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust. Ik ben er voor je! Voor nu wens ik je nog heel veel plezier in het buitenland! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen