Skip to main content
Beantwoord

multisim + applewatch S10 aanschaffen lukt niet!

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Beste,

Het lukt zowel jullie klantenservice, medewerkers van de winkel en mij niet om een multisim aan te schaffen icm een Apple Watch S10 Black 46 mm. 

Iedereen krijgt steeds de melding ‘ je komt niet in aanmerking voor multisim. Ik ben al jaren klant bij jullie, voor ODIDO was het T-Mobile abonnement. Sinds gisteren 26 maart 2025 heb ik een particulier abonnement ‘ samen plus’. Maar alsnog kan ik niks bestellen.

Mijn geduld raakt op ik ben al dagen hiermee bezig. En niemand kan mij goed uitleggen of verzint hun eigen uitleg waar ze DENKEN dat het aan kan liggen. Ik ben bijna geneigd om na meer dan 10 jaar trouwe klant van jullie zijn te geweest een overstap te maken na de concurrent.  

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hey ​@Dsing van harte welkom op onze Community! Ik begrijp heel goed dat je gebruik wilt maken van onze Multisim. Overstappen zal niet nodig zijn, laten we samen naar een oplossing kijken! Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie geen bijzonderheden. Wel zie ik dat je inmiddels een outport verzoek hebt gedaan bij een andere provider, kan dat kloppen? Multisim wordt namelijk afgewezen, als er bij je nummer een outport verzoek klaarstaat. 

Als dat niet het geval is, wil ik graag kijken naar een andere oorzaak. Kun je aangeven over welke Apple Watch 10 je beschikt (modelnummer)? Gaat het om een Cellular versie? Ik lees namelijk dat deze Watch zowel de normale variant als de Cellular (via mobiele netwerk) versie heeft. Bij de Apple Watch 10 series, ondersteunen alleen deze modellen onze Multisim: 

Apple Watch Series 10

• Model A3001 (42mm)
  • Model A3003 (46mm)

Mocht de modelversie in orde zijn en als je geen outport verzoek hebt gedaan naar een andere provider, zou ik je willen vragen om het onderstaande te controleren: 

1. De Apple Watch moet versie 8.1 of hoger hebben

Controleren: open de Watch app op de iPhone > Algemeen
Watch updaten gaat zo: open de Watch app op de iPhone > mijn Watch > Algemeen > Softwareupdate. Automatische updates moet aan staan.

1. De iPhone moet iOS versie 15.1 of hoger hebben.

De iPhone 6s of hoger is geschikt voor iOS 15.1.
Let op: heeft de klant een Beta-versie (dit is een soort test-versie) van een nieuwe iOS-versie, dan kunnen we niet garanderen dat Multisim werkt. (Als de klant niet weet of hij een Beta-versie heeft, dan heeft hij er vast geen)

Controleren: open Instellingen > Algemeen > Info
iPhone updaten gaat via Instellingen > Algemeen > Software-update 

1.  De iPhone moet de juiste aanbieder instellingen hebben. Kort gezegd zorgt dit ervoor dat de Multisim goed werkt.

Controleren: ga naar Instellingen > Algemeen > Info en scroll naar beneden naar Aanbieder. Hier moet staan Odido of T-Mobile NL 48.1 (of een hoger getal)
Staat er een lager getal dan 48.1?   Herstart het toestel, dan komt de vraag met de update aanbiedersinstellingen opnieuw, en werk dan de aanbiedersinstellingen bij. Ziet de klant die vraag niet? Dan moet hij de netwerkinstellingen van de iPhone herstellen: Instellilngen >Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen

Ik hoor het graag van je! 

Bekijk origineel

2 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Mobiel
  • 3453 reacties
  • Antwoord
  • 28 maart 2025

Hey ​@Dsing van harte welkom op onze Community! Ik begrijp heel goed dat je gebruik wilt maken van onze Multisim. Overstappen zal niet nodig zijn, laten we samen naar een oplossing kijken! Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie geen bijzonderheden. Wel zie ik dat je inmiddels een outport verzoek hebt gedaan bij een andere provider, kan dat kloppen? Multisim wordt namelijk afgewezen, als er bij je nummer een outport verzoek klaarstaat. 

Als dat niet het geval is, wil ik graag kijken naar een andere oorzaak. Kun je aangeven over welke Apple Watch 10 je beschikt (modelnummer)? Gaat het om een Cellular versie? Ik lees namelijk dat deze Watch zowel de normale variant als de Cellular (via mobiele netwerk) versie heeft. Bij de Apple Watch 10 series, ondersteunen alleen deze modellen onze Multisim: 

Apple Watch Series 10

• Model A3001 (42mm)
  • Model A3003 (46mm)

Mocht de modelversie in orde zijn en als je geen outport verzoek hebt gedaan naar een andere provider, zou ik je willen vragen om het onderstaande te controleren: 

1. De Apple Watch moet versie 8.1 of hoger hebben

Controleren: open de Watch app op de iPhone > Algemeen
Watch updaten gaat zo: open de Watch app op de iPhone > mijn Watch > Algemeen > Softwareupdate. Automatische updates moet aan staan.

1. De iPhone moet iOS versie 15.1 of hoger hebben.

De iPhone 6s of hoger is geschikt voor iOS 15.1.
Let op: heeft de klant een Beta-versie (dit is een soort test-versie) van een nieuwe iOS-versie, dan kunnen we niet garanderen dat Multisim werkt. (Als de klant niet weet of hij een Beta-versie heeft, dan heeft hij er vast geen)

Controleren: open Instellingen > Algemeen > Info
iPhone updaten gaat via Instellingen > Algemeen > Software-update 

1.  De iPhone moet de juiste aanbieder instellingen hebben. Kort gezegd zorgt dit ervoor dat de Multisim goed werkt.

Controleren: ga naar Instellingen > Algemeen > Info en scroll naar beneden naar Aanbieder. Hier moet staan Odido of T-Mobile NL 48.1 (of een hoger getal)
Staat er een lager getal dan 48.1?   Herstart het toestel, dan komt de vraag met de update aanbiedersinstellingen opnieuw, en werk dan de aanbiedersinstellingen bij. Ziet de klant die vraag niet? Dan moet hij de netwerkinstellingen van de iPhone herstellen: Instellilngen >Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen

Ik hoor het graag van je! 

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 28 maart 2025

@Pharwin van Odido Bedankt voor de snelle reactie. Nee ik heb geen verzoek ingediend, ik ben wel van een zakelijk abonnement naar particulier overgestapt bij jullie ODIDO 

ik ben niet in het bezit van een S10 Apple Watch, dat wil ik juist bij jullie aanschaffen.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen