wel Wifi meer geen verbinding via Lan kabel.

  • 5 May 2024
  • 6 reacties
  • 57 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Goedemiddag,

Ik heb nu twee hele dagen Odido en heb al een issue met mijn modem. Via de wifi heb ik verbinding maar op het moment dat ik de media box of de twee PC’s op zolder via de kabel rechtstreeks met de T-56 modem verbind dan begint de probleem. Dan valt alles weg geen tv geen wifi geen internet. Het werkt meestal voor 5 min dan weg. Ik heb via de help desk al 5 x de modem gereset en ook de Nokia glasvezel converter. helpt niet., Nu heb ik wifi en er is geen enkel kabel in de modem. media box ook via wifi werkt wel. 

Maar voor de twee gamers op zolder wil ik een kabel verbinding.

ik las in de community dat het aan de T56 modem ligt met name als het gaat om rand apparatuur. help.

ik hoor het graag.

Tommie van Odido 12 dagen geleden

Hi @Eurodt, welkom op onze Community!

Ik kijk graag met je mee. Voor de duidelijkheid: je hebt dus niks bedraad aangesloten op het modem en dan werkt de wifi goed. Zodra je een kabel in 1 of beide van de computers stopt dan klapt alles eruit? Zou je eens alleen de Mediabox bekabeld willen aansluiten zonder dat de computers zijn aangesloten? Klapt het er dan ook uit of niet?  

Heb je al eens andere kabels uitgeprobeerd?

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Eurodt 

Gaat er 1 kabel van de Zyxel-T56 naar de zolder en via een switch naar de computers en mediabox? Kan je dan eens kijken hoe het gaat wanneer de kabel vanaf de Zyxel-T56 rechtstreeks op een computer aangesloten wordt of mediabox bijvoorbeeld?

Hallo @Waqqas,

De 2 kabels zijn rechtstreeks met de computers verbonden. Zit geen switch er tussen. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Eurodt, welkom op onze Community!

Ik kijk graag met je mee. Voor de duidelijkheid: je hebt dus niks bedraad aangesloten op het modem en dan werkt de wifi goed. Zodra je een kabel in 1 of beide van de computers stopt dan klapt alles eruit? Zou je eens alleen de Mediabox bekabeld willen aansluiten zonder dat de computers zijn aangesloten? Klapt het er dan ook uit of niet?  

Heb je al eens andere kabels uitgeprobeerd?

Hoi Tommie,

 

Klopt onderdaad.  Ik heb nieuwe kabels Cat6 gekocht juist voor de snelle internet van Odido. Wat ook gek is is dat de twee computer zijn nu via de wifi booster aangesloten op het net en geen enkel probleem. Alleen het is niet snel. Ik zal straks proberen met de kabel alleen de mediabox aan te sluiten.

 

grt dwight

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Eurodt, dat heb je inderdaad goed aangepakt met Cat6 kabels! Wellicht is het nog een optie om tijdelijk het Wifi-punt dichterbij het modem te plaatsen? De snelheid zal nog steeds niet zo hoog zijn als wanneer de laptops direct op het modem bekabeld zouden zijn, maar zo heb je in de tussentijd in ieder geval een hogere snelheid op je computers.

Ik ben benieuwd naar de uitkomst, de Community denkt graag met je mee!

Hoi @Eurodt, dat heb je inderdaad goed aangepakt met Cat6 kabels! Wellicht is het nog een optie om tijdelijk het Wifi-punt dichterbij het modem te plaatsen? De snelheid zal nog steeds niet zo hoog zijn als wanneer de laptops direct op het modem bekabeld zouden zijn, maar zo heb je in de tussentijd in ieder geval een hogere snelheid op je computers.

Ik ben benieuwd naar de uitkomst, de Community denkt graag met je mee!

Met twee tieners die gamen is de wifi snelheid echt niet genoeg. Ik wacht nog op de backoffice of die een oplossing heeft. nog geen contact.

Reageer