Goedendag,
Wij zijn sinds kort verhuist en hebben Glasvezel van T-Mobile, het klinkt leuk, maar het is veranderd in een kastje naar de muur verhaal waarbij geen enkele klantenservice medewerker, of monteur, ons verder kan helpen.
Wachten is wat wij moeten doen, want het is druk. Nu zitten wij ondertussen bijna 4 weken zonder internet. Continu contact met T-Mobile, maar het is een richting verkeer, vanuit T-Mobile komt er geen enkele update.
Om een duidelijk beeld te geven van alles wat er is gebeurd :
1 Juli - Contract ingang
3 Juli - Gideon, aansluiting internet.
Werkt niet, er zou een storing zijn in de centrale. LOS knippert rood.
5 Juli - Internet werkt uit zichzelf, hoge snelheid.
25 Juli - Internet valt uit, LOS rood knipperend
Direct contact met T-Mobile opgenomen.
28 Juli - Gideon monteur komt langs, nog geen minuut binnen geweest. “Hier mag ik niets aan doen, dit is voor netbeheer”
11 Aug - Netbeheer komt langs, er blijkt een patch kabel los te zitten in de centrale, gefixt. LOS knippert niet meer rood, maar lampje blijft uit. Nu knippert PON groen. Dit zou een defect Huawei ONT betekenen. Netbeheer monteur bestelt een nieuwe, wij zouden deze zelf aan kunnen sluiten (ik ben technisch erg handig)
15 Aug - Huawei ONT ontvangen. Mag toch niet zelf aangesloten worden, klantenservice gaf aan dat ik binnen een dag bericht zou krijgen.
16 Aug - Niets gehoord, gebeld naar T-Mobile, er was niets bekend. Ticket aangemaakt voor de monteur, er zou binnen een dag contact opgenomen worden.
17 Aug - Geen gehoor, dus opnieuw gebeld. Het staat echt op de planning bij de backline. Zouden vrijdag, uiterlijk zaterdag 19 Aug een bericht van Guidon krijgen.
19 Aug - Niets gehoord, opnieuw gebeld. In het weekend gebeurd er niets, met een beetje geluk krijgen wij voor dinsdag 22 Aug bericht.
Hoe kan dit zo ontzettend fout gaan? Ik durf mijn geld te zetten op dat de Gideon monteur het niet kan oplossen, als ze binnenkort weer langs komen. Ik kan zelf niet geloven dat een nieuwe ONT het knipperende PON lampje oplost, en terug zet in werkend internet.
Wij werken beide thuis, hebben geen telefoon abonnement via T-Mobile waardoor wij onze hotspots ontzettend aan het overbelasten zijn, en mooi uit eigen zak mogen betalen.
Waarom krijg ik dagelijks een ander verhaal te horen vanuit de klantenservice?
Ik zit het grootste deel van mijn contact zonder internet, dit lijkt mij een reden dat ik wel onder mijn contract uit kan, en over kan stappen naar een andere provider?
Ik neem aan dat wij niets hoeven te betalen voor de dagen dat er geen internet is? Maar wat met alle extra gemaakte kosten?
Als ZZP is het gigantisch vervelend dat ik geen video gesprekken met mijn klanten kan hebben met werkende video of schermdelen, omdat mijn hotspot dit niet aan kan. Hiermee kom ik ook ontzettend onprofessioneel over richting mijn klanten. De reden dat wij glasvezel van T-Mobile hebben is een snelle, werkende verbinding omdat ik intensief het internet gebruik.
Hopelijk is het snel opgelost, en kan eindelijk iemand mijn vragen beantwoorden.