Skip to main content
Beantwoord

Modem Huawei HG659 vervangen


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Goedemiddag Odido

Sinds een aantal weken ervaar ik problemen met het Huawei modem dat ik van jullie heb. Een reset helpt meestal dan wel weer voor een paar dagen, maar dit is helaas geen definitieve oplossing zo, en lijkt alsmaar erger te worden. Lees dat er hier op het forum meer mensen last van hebben de laatste tijd.

Is het mogelijk om mijn modem te vervangen door een nieuwe(re) variant?

Beste antwoord door Tommie van Odido

Hi ​@FlexZa, welkom op onze Community!

De Huawei is inderdaad verouderd. Ik heb je meteen een T-56 opgestuurd. Je ontvangt hier nog een bevestiting van en zodra het modem onderweg is kun je de zending volgen in Mijn Odido. Alvast veel plezier met het nieuwe modem!

Bekijk origineel

13 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13496 reacties
  • Antwoord
  • 9 december 2024

Hi ​@FlexZa, welkom op onze Community!

De Huawei is inderdaad verouderd. Ik heb je meteen een T-56 opgestuurd. Je ontvangt hier nog een bevestiting van en zodra het modem onderweg is kun je de zending volgen in Mijn Odido. Alvast veel plezier met het nieuwe modem!


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 12 december 2024

beste,

 

ik heb ook nog een oude HG659. Ik krijg geen nieuwe omdat de medewerker aan de telefoon het niet nodig vond. ik heb nu geen internet omdat hij stuk is en nu ook mijn abonnement opgezegd maar tot die tijd wil ik wel gewoon internet want daar betaal ik tenslotte ook voor.

 

kan ik zelf een vervangende modem aanschaffen en welke moet ik dan hebben om hem werkend te krijgen?


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13496 reacties
  • 13 december 2024

Hey ​@Rik Koedam, welkom op onze Community!

Ik heb je een nieuw modem opgestuurd, echter zie ik dat de klantenservice Guidion had aangestuurd voor je. Waarom heb je dit bezoek afgezegd? Ik weet niet of het modem vervangen alleen al voldoende is om de diensten weer werkend te krijgen. Je had het bezoek rustig kunnen laten doorgaan, dan had je ook al een nieuw modem gehad. Die heeft Guidion namelijk op voorraad in de bus. Kan je een terugkoppeling geven als je het nieuwe modem hebt aangesloten en/of het dan weer werkt? Zo niet, dan moet Guidion als nog langskomen. 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 13 december 2024
Tommie van Odido schreef:

Hey ​@Rik Koedam, welkom op onze Community!

Ik heb je een nieuw modem opgestuurd, echter zie ik dat de klantenservice Guidion had aangestuurd voor je. Waarom heb je dit bezoek afgezegd? Ik weet niet of het modem vervangen alleen al voldoende is om de diensten weer werkend te krijgen. Je had het bezoek rustig kunnen laten doorgaan, dan had je ook al een nieuw modem gehad. Die heeft Guidion namelijk op voorraad in de bus. Kan je een terugkoppeling geven als je het nieuwe modem hebt aangesloten en/of het dan weer werkt? Zo niet, dan moet Guidion als nog langskomen. 

Hoi Tommie,

De mensen van Guidion vertelde ons dat de monteur waarschijnlijk het zelfde constateert als ons en dan aan de backoffice de opdracht geeft om een nieuwe modem te sturen. Volgens hun zouden wij die dan uiterlijk dinsdag binnen hebben. Voor ons is het geen optie om al die tijd zonder internet te zitten. Ik doe veel werk vanuit huis en moet via internet op de cloud kunnen. woensdag zonder internet komen zitten en een monteur pas op vrijdag komen duurt gewoon te lang.

 

maar bedankt voor het opsturen, het had fijn geweest als de medewerker die we woensdag spraken ook een zelfde instelling als jou had gehad :-)

 


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4098 reacties
  • 13 december 2024

​@Rik Koedam Dankjewel voor je heldere uitleg! 

Mocht je nou toch merken dat de verbinding nog niet helemaal lekker loopt, laat je het dan weten? Ik stuur dan gelijk een monteur jouw kant op! 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 16 december 2024

Hallo,

 

Ik zit met een verouderd modem van Huawei en is niet meer van deze tijd. Geregeld moet ik het modem opnieuw opstarten, wifi is traag, niet echt prettig allemaal. Ik zie op het forum dat veel mensen dit modem inmiddels al hebben laten vervangen en dat zou ik ook graag willen.

Mvg, Ruben


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13496 reacties
  • 18 december 2024

Hey ​@Rdvh, welkom op onze Community!

Uiteraard, ik heb je direct een Zyxel T-56 opgestuurd. Zodra het modem onderweg is kun je de zending volgen in Mijn Odido. Het Huawei modem hoeven we ook niet meer retour, deze kun je inleveren bij een recyclepunt. 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 7 maart 2025

Hi ook ik heb problemen met wegvallen wifi en traag internet en maak nog gebruik van een oude Huawei modem.  Ik zou graag een nieuwe modem toegestuurd krijgen.  

Mvg RenĂ© 


Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1596 reacties
  • 9 maart 2025

Hi ​@RF467, ik wil je als eerst van harte welkom heten op de community! Ik heb voor jou direct een nieuw modem geregeld. Omdat je gebruikmaakt van een DSL verbinding, heb ik de Zyxel T-54 naar je toe gestuurd. Zodra deze onderweg is, krijg je een e-mail om het pakket te kunnen volgen. Het oude modem hoef je niet terug te sturen maar kan je inleveren bij een milieupunt. Ik wil je alvast veel plezier wensen met je nieuwe modem! 


AdamH
  • Doet lekker mee
  • 2 reacties
  • 22 maart 2025

Ik heb ook nog een oude Huawei HG659 en merk dat vooral met streamen. Kom ik ook in aanmerking voor nieuwe model?

Groet,   Adam


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@AdamH, absoluut! Dit gaan we regelen, geen zorgen. Zorg je er eerst voor dat je Community profiel compleet is? Voeg hier jouw volledige naam, straatnaam, postcode, huisnummer, geboortedatum, je 06-nummer en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer aan toe en geef mij een seintje zodra het zover is. Dan maak ik het in orde voor je! đŸ˜


AdamH
  • Doet lekker mee
  • 2 reacties
  • 23 maart 2025
Cheyenne van Odido schreef:

Hi ​@AdamH, absoluut! Dit gaan we regelen, geen zorgen. Zorg je er eerst voor dat je Community profiel compleet is? Voeg hier jouw volledige naam, straatnaam, postcode, huisnummer, geboortedatum, je 06-nummer en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer aan toe en geef mij een seintje zodra het zover is. Dan maak ik het in orde voor je! đŸ˜

 

Done!


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13496 reacties
  • 24 maart 2025

Super bedankt voor het invullen van je gegevens ​@AdamH, hierdoor heb ik je direct een nieuw modem kunnen opsturen, de T-56. Zodra het modem verstuurd is kun je de zending volgen in Mijn Odido. De Huawei hoeven we ook niet meer retour, deze kun je inleveren bij een recyclepunt voor elektronische apparaten. Alvast veel plezier met het nieuwe modem!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen