Skip to main content

Lag spikes EX5601-T1


Ik ben onlangs overgestapt van provider naar Odido en ondervind sinds de overstap enorme lagspikes op mijn apparaten. 

Wat is er veranderd sinds mijn overstap:

  • Glasvezel en huawei kastje (voorheen via dsl)
  • Andere modem/router
  • Ander provider

 

Al gebeld met de helpdesk en die geven aan om een kabel te gebruiken. Maar dit is niet werkbaar voor alle apparaten. En bovendien geen oplossing voor lange termijn. 

Ik las iets over een firmware update? 

Uitgelichte reactie

2 april 2025

Hallo ​@John070 

Je hebt hier dus bekabeld en via de WiFi last van?

Helpt het om de internetkabel tussen Huawei en router te vervangen?

Maak ook eens een foto van het glasvezelaansluitpunt en Huawei, misschien is de patchkabel niet goed waardoor het glasvezel signaal wordt onderbroken?

11 reacties

  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 2 april 2025

Ik heb dit op al mijn apparaten en gebeurt tijdens:

  • teams calls (MacBook)
  • gamen (PS5)
  • whatsapp call (iPhone op wifi)

 

Overigens zit ik naast de router en gaf de helpdesk mij aan dat ik een wifi versterker nodig zou moeten hebben. 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20678 reacties
  • 2 april 2025

Hallo ​@John070 

Je hebt hier dus bekabeld en via de WiFi last van?

Helpt het om de internetkabel tussen Huawei en router te vervangen?

Maak ook eens een foto van het glasvezelaansluitpunt en Huawei, misschien is de patchkabel niet goed waardoor het glasvezel signaal wordt onderbroken?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 2 april 2025

Hoi ​@Waqqas, dankjewel voor je bericht.

  • Hierbij een foto van het glasvezelaansluitpunt en Huawei. 
  • Ik heb vandaag een kabel aangesloten op mijn PS5 en de lag lijkt deze middag weg te zijn. (ik zal vanavond meer kunnen testen)
  • Ik heb de kabel net vervangen tussen de router en Huawei. Dit lijkt geen effect te hebben. (zie onder). 

Via mijn macbook nog steeds lagspikes.

 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20678 reacties
  • 2 april 2025

@John070 

Vul alle privé velden in in je community profiel, dan kan een moderator dit verder onderzoeken.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 2 april 2025

@Waqqas,

Bedankt, gegevens zijn ingevuld. 

Net nog eens getest op de PS5 en het lijkt er op dat bekabeld het issue van de lagspikes verhelpt.

Er is dus iets met de de wifi/draadloze verbinding aan de hand. 
Andere aparaten hebben hierdoor de lagspike wel helaas nog.


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20678 reacties
  • 2 april 2025

@John070 

Als nu alleen de WiFi problemen heeft, schakel de 5 GHz band eens uit.

Blij iemand anders was de 5 GHz de oorzaak.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 4 april 2025

@Waqqas 

Thanks, ik heb 5G uitgezet maar krijg helaas nog steeds spikes:

Wel meer in de vorm van timeouts:

 

 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20678 reacties
  • 4 april 2025

@John070 

Kan je de router eens voorzien van een fabriekreset door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 4 april 2025

@Waqqas ,

Gedaan, nu krijg ik de volgende spikes:

 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20678 reacties
  • 4 april 2025

@John070 

Heb je toevallig een andere WiFi versterker? Sluit die eens bekabeld aan en zet de WiFi op de Zyxel geheel uit.

Als het dan beter gaat met de WiFi van de versterker dan is er iets mis met de WiFi van de router.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 4 april 2025

@Waqqas 

Ik heb nog eens met support gebeld en nu kreeg ik technische ondersteuning die de wifi op een andere kanaal heeft gezet.

Nu lijkt alles opgelost te zijn!

Dankjewel voor je ondersteuning! Ticket mag gesloten worden :)


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen