Skip to main content

Internet werkt niet, ODF moet het repareren maar wijst verzoek af

• 25 februari 2025
  • 9 reacties
  • 120 Bekeken

Sinds 18 februari heb ik geen intermet meer. Monteur is geweest en geeft aan dat er niks met de hardware aan de hand is. Die kwam al snel tot de conclusie dat er in de wijkcentrale een splitter vervangen moet worden. Deze monteur was al dagenlang tegen hetzelfde probleem aangelopen bij andere klanten in de buurt. Elke dag gebeld met Odido wanner dit gefixt wordt. Ze hebben een ticket aangemaakt in het systeem aan Open Dutch Fiber, maar deze wijst het verzoek elke keer af.

Hoe nu verder.. 

Uitgelichte reactie

27 februari 2025

Welkom op onze community! ​@LarissaVDJ 

Goed dat je onze community hebt gevonden en via deze weg nogmaals aan de bel trekt. Allereerst mijn excuses voor deze situatie. Dit is niet wat je van ons gewend mag zijn. 

Om dit voor je op te lossen, ben ik direct naar mijn collega’s van de technische dienst gesneld met de vraag of zij er nogmaals achteraan kunnen, zodat de splitter kan worden vervangen. Mijn collega heeft meteen opnieuw een monteur van Guidion aangestuurd. Deze monteur heeft ook toegang tot de wijkcentrale. 

Je hebt hierover een e-mail ontvangen met een link om de afspraak in te plannen. Wil je dit doen? 

In de tussentijd wil ik natuurlijk niet dat je geheel zonder internet zit. Misschien val ik in de herhaling, maar maak je al gebruik van een Unlimited vouchercode? Indien je een Odido of BEN simkaart hebt, werkt deze gelijk. Je kan dan een hotspot opzetten en deze verbinden met je andere apparaten. Op die manier ben je toch online. Laat je mij weten of je hier interesse in hebt? 

Laat je mij weten hoe het monteursbezoek is verlopen? Mocht ik in de tussentijd ergens anders bij kunnen helpen, laat het mij vooral weten. Ik ben er voor je! 

9 reacties

• is een King Poster
  • 56 reacties
  • 25 februari 2025

Sommige mensen hier (en bij de Odido klantenservice) zullen je vertellen dat je zelf maar achter ODF aan moet gaan. Dat klopt niet - je hebt een contract met Odido, niet met ODF/welke andere aannemer dan ook. Hoe Odido het achter de schermen regelt is hun keuze en ook hun verantwoordelijkheid.

Aangezien je nu al een week in limbo zit, door wat lijkt op slechte communicatie tussen Odido en hun aannemers, zou ik je aanraden om de stappen op de ACM website te volgen:

• Vraag ze om het probleem te verhelpen binnen een redelijke tijd, bijvoorbeeld 3 weken
    • Vraag ze hierbij ook om de huidige overlast te verzachten door bijvoorbeeld een 4G router + simkaart op te sturen voor de periode van de storing
  • Als Odido het niet binnen de redelijke termijn kan of wilt oplossen, ontbind dan het contract

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 25 februari 2025

Hi PixelJordy,

Bedankt voor jouw antwoord. Ik heb inderdaad al de informatie van ACM gebruikt en daar krijg ik als melding dat gezien mijn contract van een jaar nog niet is afgelopen (pas per 2 april), ik een afkoopsom moet betalen van bijna 100 euro als ik wil stoppen met het abonnement.

Ze geven ook aan dat ze pas kosteloos kunnen ontbinden als de storing langer dan 30 dagen duurt.

Ik val dus precies tussen wal en schip :(

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4133 reacties
  • 27 februari 2025

Welkom op onze community! ​@LarissaVDJ 

Goed dat je onze community hebt gevonden en via deze weg nogmaals aan de bel trekt. Allereerst mijn excuses voor deze situatie. Dit is niet wat je van ons gewend mag zijn. 

Om dit voor je op te lossen, ben ik direct naar mijn collega’s van de technische dienst gesneld met de vraag of zij er nogmaals achteraan kunnen, zodat de splitter kan worden vervangen. Mijn collega heeft meteen opnieuw een monteur van Guidion aangestuurd. Deze monteur heeft ook toegang tot de wijkcentrale. 

Je hebt hierover een e-mail ontvangen met een link om de afspraak in te plannen. Wil je dit doen? 

In de tussentijd wil ik natuurlijk niet dat je geheel zonder internet zit. Misschien val ik in de herhaling, maar maak je al gebruik van een Unlimited vouchercode? Indien je een Odido of BEN simkaart hebt, werkt deze gelijk. Je kan dan een hotspot opzetten en deze verbinden met je andere apparaten. Op die manier ben je toch online. Laat je mij weten of je hier interesse in hebt? 

Laat je mij weten hoe het monteursbezoek is verlopen? Mocht ik in de tussentijd ergens anders bij kunnen helpen, laat het mij vooral weten. Ik ben er voor je! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 3 maart 2025

Hi Teresa,

Ik wil even een klacht indienen. Ik had voor vandaag een monteur geboekt tussen 16:00-20:00. Ik kreeg gisteravond een sms dat de monteur tussen 15:45-17:45 langs zou komen. De monteur had mij geprobeerd te bellen 2x om 14:15 en 14:18, echter had ik de telefoon op stil staan en had ik dit te laat in de gaten. Hij belde anoniem, dus ik kon hem ook niet terugbellen.
Toen was ik om 15:45 thuis en wachtte ik op de monteur, echter kwam belde hij om 16:30 met de mededeling dat hij niet meer langskwam omdat ik ver uit de route lag. Daar reageerde ik nogal verontwaardigd op, aangezien ik specifiek een tijdsslot had geboekt later op de dag. Hierdoor werd hij boos dat ik niet de telefoon eerder had opgenomen en zei dat ze in principe een uur in en uitloop tijd hadden op de afspraak. Nu belde hij bijna 2 uur van te voren en was er geen mogelijkheid voor mij om het terug te bellen.

Je kan begrijpen dat ik hier best pissed om ben, aangezien ik nu al bijna 2 weken zonder internet zit, monteurs die zich niet aan de afspraak houden en dit probleem blijft maar verder etteren.

Ik heb nu met de monteur afgesproken dat hij woensdag tussen 16:00-20:00 komt. Maar ik wil dit toch officieel gemeld hebben en er een klacht over indienen.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4133 reacties
  • 4 maart 2025

​@LarissaVDJ Goed dat je hier gelijk een melding van maakt in dit topic. Mijn oprechte excuses voor deze situatie, dit is niet wat je van ons of onze partners mag verwachten. Ik heb hier uiteraard meteen een melding van gemaakt bij Guidion. 

Gelukkig is de afspraak al wel verplaatst en komt de monteur morgen langs. Ik heb mijn collega’s bij Guidion nogmaals op het hart gedrukt hoe belangrijk het is dat deze afspraak doorgaat. Komt goed! 

Laat je mij weten hoe het bezoek is verlopen? Mocht ik in de tussentijd nog ergens bij kunnen helpen, laat het dan vooral weten. Ik sta paraat! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 6 maart 2025

Hi Teresa,

De monteur van Guideon is gisteren geweest en had binnen 5 minuten het probleem opgelost. Er zaten blijkbaar 5 kabels niet goed en heeft wat patches verwijderd in de wijkcentrale, ook was mijn netwerk nog gepatched met mijn oude provider (KPN). Volgens de monteur had dat bij de overstap meteen moeten gebeuren door de nieuwe provider, in dit geval dus Odido.

Ik ben blij dat het internetprobleem nu in ieder geval is opgelost, maar iets wat zo simpel is had niet zo lang moeten duren in mijn ogen.

Daarnaast heb ik dus geen internet gehad van dinsdag 18.02, 12:46 tm woensdag 05.03, 16:30. (15 dagen) Door deze langdurige storing kon ik geen gebruik maken van de betaalde diensten zoals internet, streaming en andere online services, wat mij financieel heeft benadeeld. Ik verwacht dan ook een passende vergoeding.

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • 2183 reacties
  • 9 maart 2025

Hoi ​@LarissaVDJ, dat snap ik helemaal! Ik heb dan ook meteen een vergoeding voor je in het systeem gezet. Dit wordt verrekend met je eerstvolgende rekening. Ook heb je een bevestiging per e-mail gehad en kan je het altijd nakijken op Mijn Odido: https://internet.odido.nl/rekeningen/compensaties. Mocht je nog vragen hebben, dan sta ik natuurlijk voor je klaar! đŸ˜Š

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 25 maart 2025

Hi Ishana,

Kun jij eens kijken naar de vergoeding? Ik heb deze maand weer het volledige bedrag moeten betalen. Terwijl ik 15 dagen zonder internet heb gezeten van 18 februari tot 5 maart. Wanneer kan ik de compensatie verwachten?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 13533 reacties
  • 26 maart 2025

Hey ​@LarissaVDJ, de vergoeding is goedgekeurd. Deze zal worden verrekend en is terug te zien op een volgend factuur! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen