Skip to main content

Internet valt telkens weg

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Hey,

Ik heb sinds een maandje glasvezel van Odido en ik ervaar net als velen anderen hier een verbinding dat telkens wegvalt. Er zit ook geen patroon in oid, soms gaat het een paar uur goed en soms valt het 3x weg in een half uur voor telkens een minuut ofzo. De gebruikelijke dingen als ONT/Router van de stroom af halen en kabel tussen ONT en router vervangen heb ik al geprobeerd en dat heeft niet geholpen. 

Zou een expert hier even naar kunnen kijken? 

Uitgelichte reactie

29 maart 2025

Hoi ​@Fnjo, super dat je zelf al veel getest hebt! Ik wil graag ervoor zorgen dat jij zorgeloos kunt genieten van je internet. Ik zie alleen dat je geboortedatum niet overeenkomt met ons systeem. Kun je dit wijzigen naar de juiste gegevens? Ook ben ik benieuwd of je dit met Wifi of bekabeld internet ervaart. Verder wil ik alleen nog weten of het op bepaalde momenten vaker voorkomt dan andere momenten. Alvast bedankt! 😊

7 reacties

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2211 reacties
  • 29 maart 2025

Hoi ​@Fnjo, super dat je zelf al veel getest hebt! Ik wil graag ervoor zorgen dat jij zorgeloos kunt genieten van je internet. Ik zie alleen dat je geboortedatum niet overeenkomt met ons systeem. Kun je dit wijzigen naar de juiste gegevens? Ook ben ik benieuwd of je dit met Wifi of bekabeld internet ervaart. Verder wil ik alleen nog weten of het op bepaalde momenten vaker voorkomt dan andere momenten. Alvast bedankt! 😊

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 30 maart 2025
Ishana van Odido schreef:

Hey ​@Ishana van Odido. Ik heb de geboortedatum aangepast, dit zou nu wel moeten kloppen. Ik ervaar dit probleem ook bekabeld, direct aan de modem. Het wegvallen van het internet gebeurt gedurende de hele dag. Er is niet een vast moment dat het vaker gebeurt dan andere momenten. Soms gaat het een een uurtje goed en soms valt het 4x in een uur weg wat niet heel fijn is met het thuiswerken.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13645 reacties
  • 1 april 2025

Dankje voor het wijzigen ​@Fnjo. Hierdoor heb ik een lijnmeting kunnen doen en zie ik inderdaad dat de WAN-uptime niet gelijk is aan de uptime van het modem. Ik heb besloten om een monteur aan te sturen om het te onderzoeken. Je ontvangt spoedig een bericht om een afspraak in te plannen. Zou je mij na de tijd een terugkoppeling willen geven? Alvast bedankt! 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 5 april 2025
Tommie van Odido schreef:

Dankje voor het wijzigen ​@Fnjo. Hierdoor heb ik een lijnmeting kunnen doen en zie ik inderdaad dat de WAN-uptime niet gelijk is aan de uptime van het modem. Ik heb besloten om een monteur aan te sturen om het te onderzoeken. Je ontvangt spoedig een bericht om een afspraak in te plannen. Zou je mij na de tijd een terugkoppeling willen geven? Alvast bedankt! 

Hey ​@Tommie van Odido ​@Ishana van Odido , even een update: de monteur was langs gekomen en zei dat het waarschijnlijk aan het zwarte glasvezel kastje (xgs-pon?) ligt. Hij zei dat ik als oplossing de nieuwe versie van nokia opgestuurd zou krijgen. Vanmiddag kreeg ik het binnen en in het pakketje zat precies dezelfde zwarte kastje van hetzelfde merk/model (wel versie 1.1). Eenmaal vervangen en aangesloten werkt het internet helemaal niet meer. Het "connection" lampje op de xgs-pon blijft knipperen en het "internet" lampje op de zyxel t56 model is rood. 

Voor nu heb ik maar weer het oude kastje aangesloten zodat ik nog wel deels internet heb thuis. 

Zou ik alsnog het kastje van Nokia kunnen krijgen als dat de oplossing blijkt te zijn?

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20680 reacties
  • 5 april 2025

Hallo ​@Fnjo 

Als je een nieuwe glasvezelkastje krijgt dan moet hij wel geactiveerd worden door een monteur.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 5 april 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@Fnjo 

Als je een nieuwe glasvezelkastje krijgt dan moet hij wel geactiveerd worden door een monteur.

Oh vaag.. toen ik de monteur vroeg of hij nog een keer terug moest komen zei hij nee en dat het allemaal plug and play zou moeten zijn als ik het eenmaal binnen had..

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20680 reacties
  • 5 april 2025

@Fnjo 

Soms komt het voor dat Odido het glasvezelkastje activeert voordat ze hem opsturen.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen