Skip to main content

glasvezel netwerk odido down of in storing


Er is echt een flinke storing. Mijn internetsnelheid (glasvezel) is nu nog maar 7 procent. 

Waarom melden jullie het niet netjes op jullie website?

Uitgelichte reactie

18 maart 2025

Hallo ​@dsweetje 

Welke mediaconverter heb je en kan je deze eens herstarten?

7 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20543 reacties
  • 18 maart 2025
Uitgelichte reactie

Hallo ​@dsweetje 

Welke mediaconverter heb je en kan je deze eens herstarten?


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 69 reacties
  • 18 maart 2025

Ik heb de Nokia ONT en de zyxel T56 al 2 keer herstart.
Dit helpt kort, en dan gaat het weer mis.
Het lijkt met netwerkbelasting te maken te hebben. Vooral vanaf de middag tot in de avond speelt het probleem. Toen ik de aansluiting kreeg bij Odido, had ik hetzelfde probleem. Uiteindelijk hielp het wijzigen van de ONT in de Nokia ONT. Dit is toen gedaan door de netwerkbeheerder (KPN).
Deze gaven aan dat Odido te oude en niet meer gebruikte ONT’s installeerden. De Nokia was toen degene die KPN zelf gebruikte.


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 69 reacties
  • 18 maart 2025

 ​@Jason van Odido 

Ik zie hier op de beginpagina wel meldingen over Nijmegen en Amsterdam, maar ik zit in Nieuwegein, regio Utrecht. Daar ervaar ik dezelfde issues. Internet dat in de middag een aantal keren wegvalt en nu vanavond weer.

Is er al bekend wanneer dit opgelost wordt?


Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 1934 reacties
  • 19 maart 2025

Hi ​@dsweetje, ik zie je graag snel weer genieten van de volle snelheid! Om exact uit te zoeken wat er op jouw adres speelt, kijk ik met liefde met je mee in de verbinding. Zou je eens een speedtest kunnen doen via een bekabelde speedtest via speedtest.net en de uitkomst hier willen delen? Wil je daarnaast ook je community profiel aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan is de verificatie compleet en kan ik je verbinding verder onderzoeken. Dank je wel alvast!


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 69 reacties
  • 22 maart 2025

De Download snelheid fluctueert heel erg en de upload snelheid is telkens heel laag, de helft lager dan normaal of extreem laag zoals nu. De Download snelheid is meestal de helft lager, soms ineens weg en nu net ineens extreem hoog(zie hierboven).

 


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 69 reacties
  • 22 maart 2025
Demi van Odido schreef:

Hi ​@dsweetje, ik zie je graag snel weer genieten van de volle snelheid! Om exact uit te zoeken wat er op jouw adres speelt, kijk ik met liefde met je mee in de verbinding. Zou je eens een speedtest kunnen doen via een bekabelde speedtest via speedtest.net en de uitkomst hier willen delen? Wil je daarnaast ook je community profiel aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan is de verificatie compleet en kan ik je verbinding verder onderzoeken. Dank je wel alvast!

Heb ik gedaan.


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@dsweetje, dankjewel! Ik zie dat je een abonnement hebt van 400Mbps. Als ik kijk naar je verbinding, ontdek ik geen problemen. Ik zie dat je screenshots maakt van een draadloze verbinding. Deze fluctueert en daar moeten we zeker wat aan doen, alleen ben ik wel benieuwd naar het antwoord op de vraag van mijn collega Demi. Hoe zit het met je bekabelde verbinding? Haal je hier netjes de 400Mbps bekabeld en blijft deze stabiel?

Wanneer er alleen de draadloze verbinding hierdoor getroffen wordt, zit er mogelijk een stoorzender in je woning of in de buurt. We kunnen dan samen kijken hoe we dit gaan oplossen, maar eerst hoor ik graag hoe de bekabelde verbinding werkt, mits je dit kan testen natuurlijk!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen