Hallo beste allemaal,
Sinds augustus zijn we klant bij T-Mobile echter we ondervinden het volgende vrijwel dagelijks qua televisie.
Tijdens het kijken komen er vaak blokken voorbij (H codering) op vrijwel alle kanalen.
Waarbij 4 van de 10 keer na circa 10 minuten of het beeld wegvalt of stil blijft staan.
Wanneer het beeld vaststaat dan moeten we de Animo spanningsloos maken de router resetten en dan werkt het weer een paar uur.
Wanneer het beeld wegvalt krijgen we na enkele minuten de melding dat er netwerk problemen zijn.
Heb de ontvanger al twee maal een fabriek reset gegeven echter dit helpt niet.
Heb op de modem al van poort gewisseld. Sterker nog ik heb twee cat7 kabels vanuit de modem naar keystones achter de STB getrokken. Zodat vrouwlief ook makkelijk van poort kan wisselen.
(RJ45 GP connector direct in modem naar cat7 keystones)
Vanuit keystones naar STB zit een 30 cm Cat6 SFTP kabeltje naar de STB.
De kabels heb ik na installatie en vanavond nog getest op MHz, 1gbps, en op een Poe poort van onze eigen switch. WiFi AP werkt er perfect op. Geen demping, kruising, impedantie of capacitieve fouten. (Kabels zijn korter dan 9 meter)
Op het modem heb ik wifi uitgeschakeld. Er is 1 kabel die naar eigen Firewall en switch gaat.
En 2 kabels richting de TV.
Zojuist net weer na het posten. TV loopt vast, wordt zwart en uiteindelijk de melding netwerk issue.
Loop naar het ISRA punt en modem, internet led is rood. Na enkele momenten begint deze groen te knipperen en 5 min later doet alles het weer.
Qua internet DSL meting zitten we gemiddeld op 25,5 Mbps down en 28,4 Mbps up.
Hebben we te maken met een STB ontvanger die eigenlijk vervangen moet worden.
Is het de modem die eigenlijk problemen geeft en vervangen moet worden?
Of is er een andere reden en oplossing?
In afwachting van antwoord(en).