Skip to main content

Beste mensen,

Ik heb sinds 4 weken geen vaste internetverbinding meer en de reden waarom ik het hier op de forum probeer is om aandacht te krijgen voor dit probleem en hopelijk een oplossing. LOS lichtje knippert rood op het doosje aan de muur.

Het is een superlang verhaal maar ik ben ook erg veel bezig geweest hiermee. Ik ben sindsdien al meerdere malen in contact geweest met de klantenservice van Odido, Guidion en KPN maar niks schijnt te helpen.

Sinds woensdag 20 november vloog mijn internetverbinding eruit. Vrij direct daarna gebeld met de klantenservice die vervolgens een monteur van Guidion voor mij inplande. Dezelfde middag belde de monteur om te vragen of hij een dag later kon komen omdat hij het op woensdag niet redde waarop ik akkoord ging. Donderdag 21 november komt de monteur van Guidion bij mij thuis alles na controleren. Na zijn bevindingen vertelt hij dat hij in de wijkkast moet wezen. Na enige tijd komt hij terug en verteld mij dat hij het probleem niet kan oplossen en dat hij via een ticket een KPN monteur inschakeld. Hij vermoeden dat er iets mis met de ingang bij mij thuis of bekabeling. Ook zei dat ik contact moest opnemen met de klantenservice om een Unlimited Data Bundle te ontvangen. Direct met de KS gebeld voor een aantal data bundels.

Dinsdag 23 november een email van Odido ontvangen met daarin het bericht dat ze er nog volop mee bezig zijn.

Zaterdag 30 november gebeld met de KS om te vragen hoe het zit. Het dossier ligt nog bij de Backoffice. 

Woensdag 4 december een email ontvangen waarin staat dat er een KPN netwerkpartner wordt ingeschakeld.

Donderdag 5 december een email ontvangen met daarin dat volgens Odido de netwerkpartner niet de juiste contactgegevens mij hadden gekregen. Direct gebeld om na te vragen hoe het zit en het bleek dat de BO mijn oude telefoonnummer hadden doorgegeven aan de KPN monteur. Ik gaf aan dat het huidige telefoonnummer gewoon juist in het systeem had moeten staan omdat ik in dit voorjaar bij Odido een nieuw abonnement afgesloten. De KS medewerker gaf aan dat de TD het oude nummer had doorgegeven. Dit zou binnen 3 werkdagen goed moeten komen. Ook adviseerde hij mij om contact met KPN op te nemen om aan hun te vragen of ze misschien konden opschieten. Volgens de KPN KS is alleen Odido verantwoordelijk voor het versturen van een KPN monteur aangezien ik logischerwijs Odido klant ben. Volgens KPN zou dit uiterlijk binnen 2 werkdagen verholpen moeten zijn. Hij kon niks zien in het systeem tussen Odido en de KPN monteur.

Zaterdag 7 december hadden wij besloten om per ingang van 10 januari 2025 een overstap te maken naar KPN doormiddel van een opstapservice.

Woensdag 11 december opnieuw gebeld naar de KS om te vragen hoe het zit met de monteur. Mij werd verteld dat de case nog niet was opgepikt door de backoffice en zou dit noteren en opnieuw vaart erachter zetten.

Donderdag 12 december weer gebeld om te vragen hoe het zit en dat ik tot op heden nog geen email had ontvangen. Deze medewerker vertelde aan mij dat er iets niet goed was gegaan en dat hij de case correct heeft doorgezet naar de BO.  Hij zette mij in de wacht om dit te overleggen met zijn teamleider. Na ruim 15 minuten vertelde hij dat zijn teamleider alsnog vaart achter dit dossier ging zetten om z.s.m een KPN monteur op te sturen en dat ik snel een bevestiging per email hierover zou ontvangen. 

Vrijdagavond 13 december na thuiskomst geen bevestigingsemail ontvangen en maar weer opnieuw aan de bel trekken door de KS te bellen. Dit keer kwam ik via het keuzemenu terecht bij een medewerker van Guidion. Hij nam zorgvuldig de tijd om het dossier in te lezen en kwam tot de constatering dat er veel mis was gegaan. Tickets gesloten. Verkeerde informatie doorgegeven. Overstap naar andere provider. Hij vertelde mij dat dit erg lastig voor mij ging worden maar dat hij zijn best zou doen om alsnog via Odido een “eFiber?!” monteur zou opsturen. Dit zou binnen 3 werkdagen geregeld moeten zijn.

Vandaag dinsdag 17 december maar weer opnieuw contact gehad met de KS van Odido. Het hele verhaal weer opnieuw allemaal uitgelegd. De medewerkster luisterde aandachtig en moest mij hiervoor in de wacht zetten. Dit duurde ruim 25 minute. Ze vertelde mij dat volgens haar teamleidster ik geen oplossing voor dit probleem ga krijgen omdat ik een overstap heb gemaakt naar KPN. Ik vertelde haar dat dit pas per 10 januari 2025 ingaat en mijn contract met Odido tot die datum loopt en Odido verplicht is om dit op te lossen. Zij bleef erbij dat dit dus niet kon omdat ik over ga stappen. Ik reageerde ontstelt en bleef bij mijn standpunt over mijn verbintenis. Ze zei dat KPN dit maar moest gaan oplossen. Ik was echt verbaasd! Ze bleef bij haar standpunt dat dit door mijn eigen toedoen was en dat het dossier, volgens haar teamleidster is afgesloten omdat ik naar KPN ga. Ik vertelde haar dus dat ik in dit mogelijke scenario van 20-11-24 tot 10-1-25 bijna 2 maanden geen internet van Odido kan ontvangen waarop zij antwoorde met “ja”. Ik vroeg haar naar de voorgaande communicatie tussen mij en haar voorgangers die elke keer beterschap beloofden en dat er een monteur opgestuurd zou worden. Ze kon hier mij niks over vertellen. Ze beloofde om mij later vanmiddag terug te bellen en het hier met haar teamleidster over zal hebben. Ik ging daarmee akkoord. 

Tegen 17:00 uur belde ze mij terug met het het verhaal wat ik eigenlijk al verwachte dat Odido dit probleem niet gaat oplossen omdat ik ga overstappen naar KPN. Ik vertelde haar nogmaals dat Odido nalatig is en niet zijn contract nakomt. Ze ze dat Odido volgens haar teamleidster niet bereid is om nog voor de aankomende 2 weken tot de daadwerkelijke overstap dit probleem op te lossen. Ik vertelde haar nogmaals dat ik dus bijna 2 maanden geen vaste internet ontvang. Ze zei dat ik de creditering kon annuleren en als alternatief de data bundels kon gebruiken. Ik zei dat ik het met de creditering mogelijk zelf al van plan was en dat ik inmiddels al 4 weken op data bundels zit. Ik gaf aan dat dit voor een tijdelijke oplossing prima te doen is maar niet tot op heden voor 4 weken laat staan 2 maanden. Dit was het enige wat ze kon bieden. Ik vertelde haar dat ik vrij ben om over te stappen wanneer ik wil aangezien ik al bijna 9 jaar klant ben van Odido/T-Mobile. 

Ik heb het vaste internet nodig. Het werkt redelijk op mijn smartphone maar niet voor de rest of tijdens werktijden aangezien ik de enige ben die de hotspot kan activeren. De verbinding is ook zeer traag en de meeste apparaten in huis werken soms of meestal helemaal niet op de hotspot. 4 weken als lang maar ruim 2 maanden wordt echt een nachtmerrie.

Ik heb sinds de naamsverandering naar Odido regelmatig, denk aan ééns in de 4 maanden problemen met mijn vaste internetverbinding. Met name trage of geen verbinding. Een modemswap heeft het alleen maar verergert. Bij T-Mobile had ik die ervaring in al die jaren nauwelijks. Hooguit 1 storing in 6 jaar.

Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen om dit probleem op te lossen.

Elk advies is welkom.

Bedankt voor het lezen.

Hoi ​@Narayan Scorpius ,

Er is al veel geprobeerd en als het onoplosbaar blijkt dan is het inderdaad beter afscheid te nemen van elkaar. Odido is niet de eigenaar van de fysieke glasvezel en is dus afhankelijk van de lokale netbeheerder. Ik neem aan dat Odido de periode dat de verbinding kapot ging tot de laatste facturatie dag wel zal vergoeden.

Je zou KPN kunnen vragen de overstap eerder te kunnen doen. Hopenlijk zit de verstoring niet in de glasvezel naar jouw huis. Dan zal het na overstappen nog niet direct werken. Mocht dit inderdaad het probleem blijven denk dan aan mobiele 5G oplossing met klik en klaar. Dit product kun je per maand opzeggen zodra e.e.a. volledig door KPN is opgelost.

Beste Eric,

Bedankt voor je advies. Ik zal zodra ik thuis kom hier zorgvuldig naar kijken en proberen met KPN op deze manier een oplossing te vinden.

Gisteren contact gehad met KPN om met hun te kijken of de activatiedatum eerder kan plaatsvinden. Dit zou volgens haar naar 2 januari in plaats van 10 januari kunnen al zal ik wel de overstapservice verliezen en zelf de overstap moeten regelen waardoor ik met dubbele rekeningen kom te zitten en al mijn acties/kortingen komen te vervallen. Hiermee ga ik helaas niet mee akkoord.

Hi ​@Narayan Scorpius, bedankt voor het starten van dit topic en sorry voor het ervaren ongemak. Het spijt mij dat dit zo gelopen is. Het liefst ben ik kort, maar krachtig:

Het onderzoek is aan onze kant gestaakt. Dit komt omdat de opzegging (lees, lijnovername) in het systeem zichtbaar was tijdens het onderzoek. Gezien de drukke periode en de verwachting van het vinden van de oplossing, is het onderzoek hiermee gestaakt. Ik ben het met je eens dat dit niet netjes is, en zal dit ook delen met onze backoffice. Opzegging of niet, je dient tot het einde van de tijd bij ons goed internet te hebben en wij dienen daar alles aan te doen om dat waar te maken. Dit spijt mij dus.

Ik wil daarom gelijk een oplossing aanbieden, namelijk 4G voor Thuis tot 10-01-2025. Dit is een plug&play modem die goed werkt in jouw woning. Zo heb je alsnog verbinding tot de tijd dat KPN de lijn overneemt. Mag ik dit voor je in orde maken? Ik ga dan mijn best doen dit pakket met spoed te verzenden, zodat het morgen nog binnenkomt. Weet ook dat wij achteraf, wanneer dit is afgesloten, een vergoeding aanmaken voor de periode dat je offline bent geweest. Ik hoor graag of je het modem wilt hebben!

Hi ​@Narayan Scorpius, bedankt voor het starten van dit topic en sorry voor het ervaren ongemak. Het spijt mij dat dit zo gelopen is. Het liefst ben ik kort, maar krachtig:

Het onderzoek is aan onze kant gestaakt. Dit komt omdat de opzegging (lees, lijnovername) in het systeem zichtbaar was tijdens het onderzoek. Gezien de drukke periode en de verwachting van het vinden van de oplossing, is het onderzoek hiermee gestaakt. Ik ben het met je eens dat dit niet netjes is, en zal dit ook delen met onze backoffice. Opzegging of niet, je dient tot het einde van de tijd bij ons goed internet te hebben en wij dienen daar alles aan te doen om dat waar te maken. Dit spijt mij dus.

Ik wil daarom gelijk een oplossing aanbieden, namelijk 4G voor Thuis tot 10-01-2025. Dit is een plug&play modem die goed werkt in jouw woning. Zo heb je alsnog verbinding tot de tijd dat KPN de lijn overneemt. Mag ik dit voor je in orde maken? Ik ga dan mijn best doen dit pakket met spoed te verzenden, zodat het morgen nog binnenkomt. Weet ook dat wij achteraf, wanneer dit is afgesloten, een vergoeding aanmaken voor de periode dat je offline bent geweest. Ik hoor graag of je het modem wilt hebben!

Hallo Cheyenne van Odido,

Fijn dat je even in de gelegenheid bent geweest om te reageren. Ik snap volkomen dat het onderzoek vanuit jullie kant en vanuit technisch standpunt is gestaakt. Het is voor mij dan ook voornamelijk een principe kwestie dat Odido helaas niet in staat is gebleken om dit probleem op te lossen in de 2,5 week voor ons besluit tot het overstappen naar KPN. Daarnaast het feit dat alle medewerkers van alle betrokken partijen tot afgelopen dinsdag 17 december niet in staat waren geweest om mij hierover op een directe en inhoudelijke manier over te informeren. De medewerkster in kweste van dinsdag heeft dit naar mijn inziens daarom ook op een voortreffelijke manier gedaan door mij op een zorgvuldige en constructieve manier advies te geven om deze hele situatie te relativeren aangezien dit een behoorlijke impact heeft op ons dagelijks leven. Met name met de Feestdagen voor de boeg.

Eerlijk is eerlijk, maar als wij vooraf de kennis van nu hadden dan hadden wij deze keuze en met alle gevolgen van dien niet gemaakt.

Cheyenne, ik wil bij deze graag ingaan op jouw aanbod om gebruik te kunnen maken van het 4G voor Thuis mobiele Hotspot modem tot 10 januari 2025. Het zou erg fijn zijn als dit een verbetering is ten opzichte van de smartphone mobiele hotspot. Ik zou het geweldig vinden als dit alsnog zo snel mogelijk geleverd zou kunnen worden.

Over de vergoeding was ik enigzins al op de hoogte.

Mochten jij of anderen verder nog vragen of suggesties hebben dan hoor ik het graag!

Met vriendelijke groet.

Reageer