Beantwoord

wachtwoord router werkt niet

  • 29 May 2024
  • 9 reacties
  • 56 Bekeken

Net zoals volgens mij vele anderen heb ik veel problemen met het actief krijgen van de wifi plus ontvangers.

 

Ik heb de zyxel T-56 router met de wifi plus apparaten van Zyxel

Bekabeld installeren werkt, maat zodra ik ze loskoppel werken ze niet meer (geen signaal komt binnen volgens de lampjes)

 

Ik probeer nu de mesh app maar loop daar aan tegen het wachtwoord. Het wachtwoord van de router blijkt onjuist.

Harde reset geprobeerd. Geen succes

Chatten met odido bot. Geen succes.

 

Ik heb bereik tot de woonkamer. De verdiepingen erboven vrijwel geen bereik. Aangezien ik mijn werkplek boven heb, kan ik dus niet aan het werk, behalve als ik naast de meterkast in de gang ga zitten…

 

Ik hoop op de gouden tip!

Chris 

icon

Beste antwoord door Waqqas 29 May 2024, 10:27

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Chrisknibbe 

Zou je de Zyxel-T56 niet in de woonkamer kunnen plaatsen of ergens anders buiten de meterkast dmv een langere internetkabel tussen ONT en router?

Doet de WiFi Plus punt het ook niet als je hem dichter bij de router zet?

Je kan de router eens voorzien van een fabrieksreset en probeer daarna eens in te loggen in de app.

De wifi plus doet het niet zodra de kabel los is. Ik heb een extra geleend en ook die doet niets zodra hij is losgekoppeld van de kabel.

Router is reeds ge-reset zonder resultaat.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Chrisknibbe 

dit is een handleiding voor het WiFi punt.

Log je in met admin en het Login Password in de app?

Ja

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Chrisknibbe, welkom op onze Community!

Kan je mij precies uitleggen wat je doet en hoe de lampjes eruit zien als je de kabel eruit haalt? Je klantnummer klopt niet helemaal in je profiel, zou je die goed willen zetten zodat ik met je mee kan kijken? Alvast bedankt! 

Ik heb het klantnummer aangepast.

 

Ik stel het wifi plus apparaat in met de kabel, en zie dan het lampje bij de 3 balkjes (sterkte wifi signaal) groen branden.

 

Als ik de kabel eraf haal, verdwijnt ook het groene lampje. Wat groen brandt is de power en het wifi lampje.

Daarnaast dus kan ik niet inloggen op de router of de mesh app omdat het wachtwoord niet juist is. Ook op de zyxel air app hetzelfde probleem.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Zou je het modem en wifipunten nogmaals willen resetten door het knopje achterop 30 seconden lang in te drukken met een tandenstoker @Chrisknibbe

Gedaan.

Intussen ben ik wel in de mesh app gekomen.

De app herkent nu het wifi plus apparaat, maar niet als een extender, maar een normaal extern apparaat.

Wifi plus toevoegen lukt niet via de app. Er kan geen verbinding worden gemaakt.

 

Reputatie 7
Badge +9

De Mpro Mesh app heeft inderdaad een bug door de firmware op het modem @Chrisknibbe. De topologie laat hij niet goed zijn (ook in het modem niet) en Mesh kan op Offline staan. Als de juiste lampjes branden dan werkt de WX5600 zoals het moet! 

Reageer