Terugbetaling

  • 7 May 2024
  • 7 reacties
  • 98 Bekeken

Beste,

 

Ik ontvang graag duidelijkheid over mijn terugbetaling. Januari 2023! heb ik mijn thuisabonnement opgezegd maar dit is niet doorgevoerd. Ik ging namelijk naar Amerika voor langere tijd en had dit abonnement niet meer nodig. Een jaar later bleek dat dit abonnement nog steeds niet was opgezegd maar dat de facturen wel door bleven lopen. Uiteindelijk heb ik gebeld met het verzoek om per direct het abonnement stop te zetten en alle maanden te crediteren. Hier ging 2 weken overheen maar uiteindelijk werd het abonnement stopgezet en werd de creditering in gang gezet. Dit moest nog akkoord krijgen van de financiele afdeling. Meerdere malen heb ik gebeld en letterlijk elke medewerker zei iets anders en de wachttijd was elke keer langer.Uiteindelijk is de terugbetaling goedgekeurd en staat deze ook in mijn overzicht op mijn Odido. Toen ik vroeg wanneer ik deze betaling zou krijgen (het ging om veel geld) dan zou dat binnen 2 weken op mijn rekening staan. Dit bleek natuurlijk niet het geval en later bleek dat dit verrekend zou worden met de factuur van April. Dit was geautomatiseerd en kon niet worden tegengehouden. Weer wachten tot April en dit zou dan uiterlijk 15 April gebeuren. Op de factuur van April stond inderdaad de terugbetaling en dit zou omstreeks de 23e worden bijgeschreven. Dit is niet gebeurd en ik belde weer waarop een medewerker vertelde dat het uiterlijk 1 mei op de rekening zou staan. WEER een ander verhaal dus. Toen ik toen weer niks had ontvangen belde ik weer en deze medewerker zei dat het geld binnen een week erop zou moeten staan. Nu is dit ook WEER niet gebeurt en wanneer ik vraag om doorverbonden te worden naar een bepaalde medewerker (deze medewerker is de enige die open en eerlijk was en mij goed heeft geholpen in die maanden tijd) dan was dat niet mogelijk. Terwijl toen ik begin April belde kon ik ook doorverbonden worden en ik word ook vaak zat doorverbonden naar andere afdelingen. Hoezo kon dat nu niet dan en zegt elke medewerker iets anders? Afijn, er zou een terugbelverzoek worden gestuurd zodat deze medewerker mij kon bellen. Ook dit is 2 keer gebeurt en ik heb niks gehoord. En mijn geld waar ik al sinds Januari!!!! op wacht is nog steeds niet binnen. Nu lees ik meerdere verhalen dat klanten heel lang moeten wachten op hun geld dus er schijnt iets mis te gaan. Maar 4 maanden wachten is toch wel heel overdreven….

Ik verwacht duidelijkheid en verwacht dat het geld binnen een week op mijn rekening staat. Zo niet, dan zal ik Odido officieel in gebreke stellen en zal ik verdere juridische stappen ondernemen en dan zullen de kosten nog hoger worden.

 

Graag hoor ik van jullie.

Tommie van Odido 1 maand geleden

Hi @adt1992, welkom op onze Community!

Ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over. Omdat de meeste rekeningen zijn gestorneerd zal dit eerst systematisch verrekend moeten worden. Wat hiervan overblijft, zal overgeboekt worden naar jouw rekening. Deze uitbetaling zal dan ook plaatsvinden tijdens de volgende “betaalcyclus”, dit is het moment dat je eigenlijk van ons een factuur zou moeten krijgen. Dit zal ongeveer rond de 23e gebeuren. Zal je tegen die tijd opnieuw contact op willen nemen met ons? Dan kunnen we wat meer inzien.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @adt1992, welkom op onze Community!

Ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over. Omdat de meeste rekeningen zijn gestorneerd zal dit eerst systematisch verrekend moeten worden. Wat hiervan overblijft, zal overgeboekt worden naar jouw rekening. Deze uitbetaling zal dan ook plaatsvinden tijdens de volgende “betaalcyclus”, dit is het moment dat je eigenlijk van ons een factuur zou moeten krijgen. Dit zal ongeveer rond de 23e gebeuren. Zal je tegen die tijd opnieuw contact op willen nemen met ons? Dan kunnen we wat meer inzien.

Hi Tommy. Dankjewel voor je antwoord. Helaas is het complete onzin wat je nu zegt. De verrekening heeft allang plaatsgevonden en dit hebben meerdere collegas ook gezegd. Deze verrekening staat zelfs op de factuur al aangegeven. 

Ten tweede staat het op de factuur van April en de betaalcyclus van deze factuur vind plaats rond 23 April. Dit is al geweest en het geld had al overgemaakt moeten zijn. Ook dit is door meerdere collegas verteld. Welliswaar allemaal op een andere manier, net als jij nu doet, maar het kwam allemaal neer op dat het verrekend was in de factuur van April. Deze betaling is namelijk al goedgekeurd in Maart. Dat is 2 maanden geleden. Ik kan hier ook bewijzen van opsturen waar het op staat. Ook staat dat de factuur van April op 13 April al betaald was, wat niet het geval was. Wanneer ik de factuur handmatig open, staat er rond 23 April. Ook dit is niet gebeurt. Dus niet alleen bestaan jullie medewerkers maar ook jullie systemen uit 1 grote leugen. 

 

Buiten het feit dat er meerdere vragen stonden snap je zelf natuurlijk ook wel dat ik niet weer tot de 23e ga wachten als ik dat al sinds Januari doe om dan te kijken hoe het precies zit. Je geeft mij duidelijk antwoord en eerlijk antwoord hoe het precies zit of je laat een collega het overnemen die dan duidelijk wel capabel genoeg is om zijn werk uit te voeren. Van het kastje naar de muur sturen of valse beloftes doen ben ik al een lange tijd klaar mee. Ik neem aan dat je dit ook begrijpt? Dit is niks persoonlijks maar ik weiger me nu voor de zoveelste keer na maanden wachten op mijn geld weer afgewimpeld te worden. Nog niet te spreken over dat hier zelfs sprake is van contractbreuk en niet nagekomen afspraken als ook niet naleving van de wet en regelgeving conform de AFM.

 

Samenvattend wacht ik dan ook op een passend antwoord en/of oplossing wat mij daadwerkelijk verder helpt en niet weer een maand laat wachten.

Hi Tommie,

Toch nog een maand gewacht op het een kans te geven maar het is nu de 23e en weer staat er niks op mijn rekening?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @adt1992, ik geef je graag meer informatie! Zoals Tommie terecht aangeeft zijn sinds februari 2023 de rekeningen teruggeboekt door de bank en konden wij überhaupt geen incasso meer uitvoeren op het rekeningnummer vanaf juli 2023. Hierdoor is de creditering verrekend met alle bedragen die openstaan sinds februari 2023. Omdat de gehele creditering is verrekend is er geen creditbedrag meer over.

Mocht je nog een bepaald creditbedrag voor een bepaalde reden verwachten, geef dit gerust aan en wij doen heel graag ons best voor je om dit samen met je op te lossen. Wij komen hier graag samen met je uit! 🙂

Hi Cal, bedankt voor je antwoord.

Er zijn een aantal dingen die ik graag wil opmerken.

Ten eerste loopt dit dossier al sinds afgelopen Januari en als dan blijkt dat er naar verrekening en vele belletjes vanuit MIJN kant geen saldo overblijft, dan lijkt het mij toch de meest normale gang van zaken om de klant, ik in dit geval, even in te lichten dat alles is verrekend in plaats van niks laten weten en dat ik er weer achteraan moet gaan.

Ten tweede zijn vanaf Februari 2023 tot aan het moment van daadwerkelijke opzegging in jullie systeem (Januari 2024) facturen geweest met een totaalbedrag van 704,42. De totale compensatie bedraagt 841,28, wat dus betekent dat ik nog 136,86 krijg van Odido.

In deze compensatie zit ook 60 euro wat ik heb gekregen voor al het ongemak. Dat brengt mij bij het derde punt en dat is dat het onmogelijk is dat na verrekening van alle facturen er niks overblijft om over te maken want ik heb 60 euro EXTRA compensatie gekregen boven alle verrekeningen dus daar heb ik sowieso al recht op.

Mochten jullie van mening zijn dat het het bedrag toch klopt en er niks overblijft dan ontvang ik graag een overzicht met de precieze berekening op de cent na, want alleen beweren dat alles is verrekend neem ik geen genoegen mee.

Ten vierde vind ik het toch belachelijk hoe met mij als klant wordt omgegaan. Ik zit nog steeds te wachten op mijn geld door een fout die jullie hebben gemaakt. En het blijft een puinhoop maar geholpen wordt ik niet en dat terwijl ik al jaren klant ben van jullie. Ik neem aan dat dit niet de normale gang van zaken is hoe met klanten omgegaan wordt? Ik vind het dan ook zeer apart dat er wordt gezegd dat jullie dit graag samen met mij oplossen en er samen uitkomen maar er totaal geen actie ondernomen wordt of gecommuniceerd wordt. Ik voel mij dan als klant zijnde totaal niet serieus genomen en dan vraag ik mij af of ik bij Odido wel op het juiste adres ben.

 

Ik hoor graag van je!

 

Met vriendelijke groet,

 

Niels Pluijm

Reputatie 7
Badge +2

@adt1992 Allereerst dank je wel dat je de moeite hebt genomen om jouw gevoel uit te typen. Ik bied graag mijn excuses aan voor deze ervaring, dit is niet onze bedoeling geweest.

Ik duik graag nogmaals in de factuur om uit te zoeken hoe het precies zit! Op dit moment kan ik niet heel veel extra, omdat het zondag is. Echter heb ik dit topic opgeslagen in mijn persoonlijke agenda, zodat ik hier morgen nog eens naar kan kijken met mijn collega’s. Zodra ik meer weet, laat ik je dit gelijk weten. Alvast bedankt voor je geduld! 

 

 

Reputatie 7
Badge +2

@adt1992 Zoals ik heb beloofd zou ik hier vandaag nog op terugkomen. Samen met mijn collega heb ik vanochtend gelijk de rekening onder de loep genomen, de specificatie hiervan stuur ik naar je toe in een privébericht. 

Hoe @Cal van Odido de situatie heeft uitgelegd in zijn bericht klopt. Echter, tijdens ons onderzoek zijn we er achter gekomen waarom er uiteindelijk niks “overbleef”. Dit komt, doordat het dossier (onterecht) is overgedragen aan het incassobureau (€111.18). Hierdoor blijft er een bedrag van €36,18 openstaan. Mijn oprechte excuses hiervoor! 

Ik heb deze kosten gelijk voor je gecrediteerd, zodat er niks meer openstaat. Het resterende bedrag van €75 krijg je dan nog teruggestort (houd er rekening mee dat dit gebeurd ná de verrekening). 

Ik hoop dat alles zo duidelijk is. Mocht je nog vragen hebben, laat het mij dan weten. Ik help je graag verder! 

Reageer