Skip to main content
Beantwoord

Onjuiste factuur ontvangen

Hallo,

Ik heb zojuist een factuur van €252,75 ontvangen van Odido, terwijl ik geen gebruik heb kunnen maken van de dienst omdat de glasvezelverbinding niet werkte. Er is mij destijds duidelijk door jullie aangegeven dat er geen eindafrekening zou komen, aangezien ik geen dienst heb gehad.

Daarnaast ben ik hiervoor langs een Odido-winkel geweest, waar een medewerker telefonisch contact heeft opgenomen met de klantenservice. Ook zij hebben toen bevestigd dat ik geen eindafrekening zou ontvangen. Dit is vervolgens meerdere keren bevestigd tijdens mijn eigen telefonische contactmomenten met jullie.

Ik begrijp daarom niet waarom ik nu alsnog een factuur heb ontvangen. Kan iemand dit toelichten?

Beste antwoord door Tommie van Odido

Hey ​@Mvr.lcf, heel goed dat je hiervoor een topic bent gestart.

Dit is de afkoopsom van het contract, deze had niet mogen plaatsvinden. Ik wilde hem direct vergoeden, echter zie ik dat de klantenservice dit gisteren al gedaan heeft. Dit bedrag zal spoedig worden teruggeboekt op het bij ons bekende rekeningnummer. Mijn excuses voor het ongemak! Als er verder nog iets is waar ik je mee kan helpen, laat het dan gerust weten. 

Bekijk origineel

5 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13605 reacties
  • Antwoord
  • 26 maart 2025

Hey ​@Mvr.lcf, heel goed dat je hiervoor een topic bent gestart.

Dit is de afkoopsom van het contract, deze had niet mogen plaatsvinden. Ik wilde hem direct vergoeden, echter zie ik dat de klantenservice dit gisteren al gedaan heeft. Dit bedrag zal spoedig worden teruggeboekt op het bij ons bekende rekeningnummer. Mijn excuses voor het ongemak! Als er verder nog iets is waar ik je mee kan helpen, laat het dan gerust weten. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 28 maart 2025

Ik kreeg van de klantenservice te horen dat ik het bedrag moest terugboeken. Nu ontvang ik echter een e-mail dat de automatische incasso niet is gelukt en dat er opnieuw een poging wordt gedaan om €252 af te schrijven.

Hoe komt dit? Dit klopt namelijk niet. Zoals eerder door jullie aangegeven, hoef ik geen afkoopsom te betalen, maar nu wordt het bedrag alsnog opnieuw afgeschreven? 

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • 2183 reacties
  • 29 maart 2025

Hoi ​@Mvr.lcf, je hebt helemaal gelijk! Dit is alleen een automatisch proces wat we niet kunnen tegenhouden. Er worden altijd twee incassopogingen gedaan. Mocht het hierna niet lukken, zul je ook nog herinneringen per e-mail krijgen die automatisch worden verstuurd. Ik heb daarom meteen uitstel van betaling aangevraagd, zodat je ook geen extra kosten ontvangt vanwege het openlaten van de rekening. Je kunt de herinneringen en incassopogingen negeren. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! 😄

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 29 maart 2025

Bedankt, ik zie inderdaad dat er een uitstel is aangevraagd. Wat kan ik doen als het bedrag in april alsnog wordt afgeschreven?

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • 2183 reacties
  • 29 maart 2025

Hoi ​@Mvr.lcf, dan kun je het gerust storneren. Dit zal maximaal twee keer gebeuren. Hierna krijg je herinneringen per e-mail en kun je dit negeren. Mocht je nog vragen hebben, sta ik voor je klaar! 😊

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen