Skip to main content

Klacht: van kastje naar de muur gestuurd, 8 keer gebeld, telkens verschillende antwoorden en nu toch geen internet.


  • is een Top Poster
  • 7 reacties

Beste Odido,

Middels deze weg wil ik een klacht indienen over de ervaren service van de telefonische klantenservice. We hebben meermaals contact gezocht de afgelopen drie weken. Aangezien ik altijd tevreden ben geweest over Odido op wat storingen en wisselende internetsnelheid na, stond ik er ook nog voor open om het contract te behouden nadat ik met iemand van Sales had gesproken. Hij kon het systeem niet in door een bug maar zou mij de volgende dag op een donderdag rond 12 uur terugbellen, dit is helaas ook niet gebeurd. 


Bij mijn overstap naar een andere provider is aan hun kant het een en ander fout gegaan en was ik foutief geïnformeerd. Hierdoor zou Odido te vroeg opgezegd zijn en zou ik een week zonder internet zitten. Ik heb dit met jullie medewerkers besproken waarbij ik verschillende verhalen gehoord heb, en niet teruggebeld ben. Wat mij nog het meest verbaasde was dat de meeste medewerkers niet eens mijn gegevens erbij wilden pakken of erg onbeschoft waren. Dit kan echt niet als ik een normale vraag heb over mijn contract. Mijn vraag was of ik de opzegdatum kon verlengen tot 31 maart zodat ik niet zonder internet kwam te zitten. De ene collega zou de opzegging annuleren, de ander gaf aan dat dit niet kon. Van een andere collega kreeg ik weer een ander verhaal. Daarnaast zou de persoon van sales mij terugbellen met een aanbod, wat nooit gebeurt is.

Afgelopen vrijdag troffen we een behulpzame medewerker die wel ging kijken. Hij gaf aan dat het geen probleem was en dat hij in het systeem de datum gewijzigd had naar 31 maart. We hebben gevraagd of we hier een bevestiging van konden krijgen. Dit kon niet doordat het alleen in het systeem zichtbaar zou zijn, maar hij verzekerde ons dat de Opzegdatum verlengd was, en dat we een aangepaste factuur zouden krijgen voor de extra 7 dagen dat we gebruik maken van de service. Wij blij, goed geholpen en vriendelijk.
 

Wat schetst mijn verbazing vannacht rond 12 uur, waar ik al bang voor was. Internet en tv ligt er uit, de datum lijkt alsnog niet verschoven. Ik vind dit erg kwalijk dat we zoveel verkeerde informatie en/of ongeïnteresseerde medewerkers hebben meegekregen. Dan denk je dat het toch opgelost is en ben je blij gemaakt met een dode mus. Ik hoor graag of het überhaupt mogelijk was om de Opzegdatum te verlengen en zo ja, waarom dit dan toch niet gelukt is zoals vrijdag werd beloofd? Ik vond Odido zeer prettig in het contact tot dat ik had opgezegd en nog vragen had. De onverschilligheid en onkundigheid die ik de afgelopen drie weken heb ervaren vind ik klachtwaardig. Daarnaast verneem ik graag wat de reden is dat ik nooit ben teruggebeld door de sales voor de eventuele verlenging. Ook verneem ik graag waarom de beloofde verlenging van de opzegdatum nu niet is doorgegaan aangezien ik op dit moment dus zonder internet zit. 

Uitgelichte reactie

25 maart 2025

Hoi ​@Gizmo1, allereerst mijn oprechte excuses voor het ongemak. Dit is niet wat ik gewend ben van onze service.

Ik ben direct voor je gaan kijken, echter zie ik maar 2 contact momenten in het systeem staan, dat is op 20 en 21 maart. Op 21 maart heeft de desbetreffende agent een notitie achtergelaten dat je een latere opzegdatum zou willen hebben. De wensdatum van de opzegging was op 24-03. Bij plandatum van minder dan 5 werkdagen in toekomst is de wensdatum aanpassen niet meer mogelijk. Het had ook dus niet meer gekund op 21 maart, dit is systematisch niet meer mogelijk. Op dit moment is het abonnement inderdaad opgezegd, dit kunnen we ook niet meer terugdraaien. Nogmaals mijn oprechte excuses voor het ongemak maar op dit moment kan ik hier niks meer aan veranderen. Dit had zeker op een andere manier moeten gaan. Is er verder iets wat ik op dit moment nog voor je kan betekenen? Laat het dan gerust weten!

5 reacties

  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 24 maart 2025

Excuses voor de twee fouten in de titel. Ik heb dit op mijn telefoon getypt waardoor ik dit niet zag. Zojuist wilde ik het aanpassen maar dat is niet gelukt. 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13512 reacties
  • 25 maart 2025
Uitgelichte reactie

Hoi ​@Gizmo1, allereerst mijn oprechte excuses voor het ongemak. Dit is niet wat ik gewend ben van onze service.

Ik ben direct voor je gaan kijken, echter zie ik maar 2 contact momenten in het systeem staan, dat is op 20 en 21 maart. Op 21 maart heeft de desbetreffende agent een notitie achtergelaten dat je een latere opzegdatum zou willen hebben. De wensdatum van de opzegging was op 24-03. Bij plandatum van minder dan 5 werkdagen in toekomst is de wensdatum aanpassen niet meer mogelijk. Het had ook dus niet meer gekund op 21 maart, dit is systematisch niet meer mogelijk. Op dit moment is het abonnement inderdaad opgezegd, dit kunnen we ook niet meer terugdraaien. Nogmaals mijn oprechte excuses voor het ongemak maar op dit moment kan ik hier niks meer aan veranderen. Dit had zeker op een andere manier moeten gaan. Is er verder iets wat ik op dit moment nog voor je kan betekenen? Laat het dan gerust weten!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 25 maart 2025

Beste Tommie,

Bedankt voor je reactie en de duidelijke uitleg. Dat verklaart een hoop. Wel vind ik het gek dat er maar 2 contactmomenten in het systeem staan. Ik zou een overzicht van mijn uitgaande telefoongesprekken kunnen delen waarop te zien is dat er meer dan 2 keer is gebeld. Vanaf 12 maart hebben wij contact opgenomen met jullie. De weergave van de notitie van vrijdag 21 maart is tevens heel anders, dan wat met ons via de telefoon gecommuniceerd is. We hebben die dag tweemaal contact gehad. De laatste medewerker gaf namelijk aan dat hij het in het systeem het alsnog wel kon omzetten, en heeft dat toen ook gedaan. Ik weet uiteraard niet of dit de desbetreffende notitie is ( het is ons vermeldt in het telefoongesprek van 21 maart om 09.33). 

Ik begrijp dat er nu niets meer aan verandert kan worden, ik vind het vooral vervelend dat er zoveel foutieve/steeds veranderende informatie werd gegeven. Als wij direct hadden vernomen dat er bij een plandatum van minder dan 5 werkdagen geen mogelijkheden meer waren dan was het daarmee duidelijk geweest. Nu gingen wij er vanuit dat we ook deze week nog internet hadden ondanks dat de notitie van de medewerker anders weergeeft, want dit is niet op deze wijze naar ons gecommuniceerd. Hij gaf aan dat hij het had omgezet naar de 31e. 
 

Is er wellicht een mogelijkheid dat wij twee unlimited vouchers kunnen krijgen tot en met zondag zodat we alsnog gebruik kunnen maken van internet via een hotspot? Wij werken thuis dus dit is erg vervelend dat het op deze manier gelopen is. Wij hebben beiden een mobiel abonnement van odido. 

Ik hoor het graag.

 

Alvast bedankt!


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13512 reacties
  • 26 maart 2025

Ik begrijp je helemaal ​@Gizmo1, dit is foutieve informatie wat is doorgegeven en had niet mogen gebeuren. Nogmaals mijn excuses voor het ongemak. Ik geloof je zeker dat er meerdere contactmomenten zijn geweest, de telefonische klantenservice wil nog wel eens het loggen vergeten. Dit moet gewoon duidelijk zijn bij al onze medewerkers. Uiteraard krijg je van mij 2 vouchercodes, deze heb ik je opgestuurd via een privébericht en zijn 7 dagen geldig!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 26 maart 2025
Tommie van Odido schreef:

Ik begrijp je helemaal ​@Gizmo1, dit is foutieve informatie wat is doorgegeven en had niet mogen gebeuren. Nogmaals mijn excuses voor het ongemak. Ik geloof je zeker dat er meerdere contactmomenten zijn geweest, de telefonische klantenservice wil nog wel eens het loggen vergeten. Dit moet gewoon duidelijk zijn bij al onze medewerkers. Uiteraard krijg je van mij 2 vouchercodes, deze heb ik je opgestuurd via een privébericht en zijn 7 dagen geldig!

Hartstikke bedankt voor je begrip en vriendelijkheid! Kan gebeuren, bedankt voor de vouchers daarmee komen we de dagen wel door :). Fijne dag! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen