Skip to main content
Beantwoord

Internet Snelheid aanpasen Odidio Thuis

Ik heb momenteel sinds een paar weken Glasvezel Internet + TV van Odido Thuis. Ik ben hier tot nu toe erg tevreden over!

Echter zou ik graag de Internet snelheid willen verhogen naar 1 Gbit/s up en down, maar ik vraag af of ik dan de korting van de 1e 8 maanden voor €30,- zal verliezen. Bij het afsluiten van het abonnement kon ik ook de 1 Gbit/s up en down snelheid kiezen en deze zou de 1e 8 maanden dan ook €30 zijn. Achteraf heb ik dus gekozen voor een lagere snelheid maar zou dit dus willen verhogen. Ik zie dat ik in de Mijn Odido omgeving wel de snelheid kan aanpassen maar ik kan nergens terug vinden of dit dan incl de korting is. 

Graag hoor ik of dit mogelijk is.

In mijn profiel hier op het forum heb ik alle gegevens ingevuld die volgens mij nodig zijn om mijn gegevens in te zien, mocht u nog meer info nodig hebben dan verneem ik dat graag.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Emiel

Beste antwoord door Emiel-l

Bedankt voor je reactie!

Ik heb inmiddels de snelheid verhoogd in de Mijn Odido omgeving. Korting bleef gewoon staan voor de actie periode! Helemaal top!

Toch gekozen voor 2 Gbit/s up en down. Ook al een nieuwe Media Converter/ONT ontvangen. Helaas kwam deze in 1e instantie niet online. Logisch natuurlijk omdat het serienummer hiervan in de backend geregistreerd moest worden. 

Telefonisch even contact opgenomen met de klantenservice en het serienummer van de de nieuwe ONT is ook geregistreerd. Alles is weer online. Straks even een Speedtest uitvoeren om alles te verifiëren.

Probleem opgelost!

Iedereen bedankt.

Bekijk origineel

6 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20635 reacties
  • 28 maart 2025

Hallo ​@Emiel-l 

Je blijft de korting behouden na een upgrade naar 1000 Mbps, nadat de upgrade is afgerond moet je wel even de mediaconverter herstarten.

Je verliest de korting enkel bij een snelheidswijziging naar 8 Gbps.

• Auteur
  • 3 reacties
  • 28 maart 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@Emiel-l 

Je blijft de korting behouden na een upgrade naar 1000 Mbps, nadat de upgrade is afgerond moet je wel even de mediaconverter herstarten.

Je verliest de korting enkel bij een snelheidswijziging naar 8 Gbps.

Bedankt voor je antwoord.

Ik had ondertussen ook al even telefonisch contact gehad met de klantenservice en daar gaven zij mij andere informatie, persoon aan de telefoon had zelfs even contact opgenomen met de afdeling Sales.

Dame van de klantenservice adviseerde om de snelheid pas na 8 maanden aan te passen omdat ik anders de kans zou lopen om de korting te verliezen. Dat ik hier nu andere informatie lees verbaast mij dan wel!

Dus wat is nou de juiste informatie?

Tnx

Emiel.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8726 reacties
  • 28 maart 2025

Dit is een klant helpt klant community, waarbij ervaringen worden gedeeld.

Vroeger was er de ervaring zoals ​@Waqqas benoemt. Maar dat kan natuurlijk veranderd zijn en zou je de informatie van de klantenservice als meest recent moeten beschouwen.

• Auteur
  • 3 reacties
  • 28 maart 2025
eric schreef:

Dit is een klant helpt klant community, waarbij ervaringen worden gedeeld.

Vroeger was er de ervaring zoals ​@Waqqas benoemt. Maar dat kan natuurlijk veranderd zijn en zou je de informatie van de klantenservice als meest recent moeten beschouwen.

Volgens mij zitten hier toch ook mensen van Odido zelf die vragen beantwoorden? Tenminste dat zie ik wel terug in andere topics en waarom zou ik anders zoveel gegevens in mijn profiel moeten invullen.

Ik ga er vanuit dat er vast nog wel een reactie komt van iemand van Odido zelf en dan zal dan vast wel de info kunnen geven wat klopt.

Alsnog bedankt, ik wacht het even af.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20635 reacties
  • 28 maart 2025

@Emiel-l 

Ik heb nog een korting lopen van toen ik net klant bij jullie werd. Blijf ik wel deze korting houden als ik mijn snelheid verhoog? 

Als de nieuwe snelheden beschikbaar zijn op je adres, dan kun je de snelheid na activatie aanpassen in Mijn Odido. De korting geldt op alle abonnementen tot en met 2 Gbit/s. Stel je de snelheid bij naar 8 Gbit/s, dan komt je korting op het internet direct te vervallen voor de resterende periode van de actieperiode.

Bron 

• Auteur
  • 3 reacties
  • Antwoord
  • 1 april 2025

Bedankt voor je reactie!

Ik heb inmiddels de snelheid verhoogd in de Mijn Odido omgeving. Korting bleef gewoon staan voor de actie periode! Helemaal top!

Toch gekozen voor 2 Gbit/s up en down. Ook al een nieuwe Media Converter/ONT ontvangen. Helaas kwam deze in 1e instantie niet online. Logisch natuurlijk omdat het serienummer hiervan in de backend geregistreerd moest worden. 

Telefonisch even contact opgenomen met de klantenservice en het serienummer van de de nieuwe ONT is ook geregistreerd. Alles is weer online. Straks even een Speedtest uitvoeren om alles te verifiëren.

Probleem opgelost!

Iedereen bedankt.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen