Ik had naar aanleiding van berichtgeving (zoals https://tweakers.net/nieuws/229596/odido-klanten-kunnen-binnenkort-snelheid-vast-internet-niet-verlagen.html) over de wijziging van de algemene voorwaarden mijn 1-jarig Internet+TV abonnement vroegtijdig opgezegd via de telefonische klantenservice(na 5 keer doorverbonden te worden en niemand echt lijkt te weten wat hij/zij doet), echter is de pagina https://www.odido.nl/service/factuur/abonnementwijziging in de tussentijd dusdanig aangepast dat ik daardoor niet zo goed weet waar ik aan toe was.
In eerste instantie stond er op de Odido pagina niet vermeld dat de wijziging van de voorwaarden(en dus ook het kostenloze recht op opzegging) alléén voor 24-maand contracten zou zijn, waardoor ik het vermoeden heb dat ik met mijn specifieke opzegging van mijn 12-maandenctontract nog een naheffing zal gaan ontvangen en de opzegging dus níét kostenloos is. In het Tweakers artikel dat gebasseerd was op de oorspronkelijke Odido pagina(die dus inmiddels gewijzigd is) worden de 12-maanden-contracten wel genoemd. Helaas is het voor mij te laat om nog de 'oude' Odido pagina van de wijziging te kunnen screenshotten ter bewijsvoering hiervan. Ook dit topic laat mij in verwarring achter.
Omdat ik graag helder en een eenduidig antwoord wilde heb ik via het contactformulier gevraagd hoe het nou precies zit met mijn specifieke opzegging: kan ik een naheffing verwachten en zo ja, dan wil ik liever dat mijn contract gewoon doorloopt tot de oorspronkelijke einddatum en dat mijn stopzetting geannuleerd wordt.
De aanpak van Odido is echter: terugbellen, en als je niet opneemt is je zaak gesloten. Zodoende, toen ik de eerste keer niet opnam, wederom het formulier ingevuld, specifiek gevraagd of hier schriftelijk op gereageerd kan worden, maar toch werd ik wederom teruggebeld toen mijn telefoon op stil stond. Als ik had willen bellen, had ik zelf wel gebeld in plaats van mijn verhaal in een formulier typen en dan tot 6 werkdagen wachten op een telefoontje die je móét opnemen.
Ik ben dus 2 weken verder en heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag, dus besloot dan toch maar het nummer terug te bellen. Na 40 minuten bellen en meerdere keren doorverbonden te worden heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag, en is het enige wat ik weet dat wát het antwoord ook is (wel of geen naheffing of wel/geen kostenloze opzegging), is dat mijn opzegging niet meer geannuleerd kan worden omdat het “buiten de beslissingstermijn valt”. Dat is dus nogal zuur, omdat ik geen helder antwoord van jullie heb gekregen in de tussentijd.
Dus mijn contract eindigt op 15 januari, of ik dat nu wil of niet. Of ik door moet betalen voor de periode tot april (mijn oorspronkelijke einddatum) is mij nog steeds niet helder. Maar omdat het contract al zo snel afloopt moet ik wel al in actie komen en een ander internetabonnement afsluiten omdat ik anders zonder internet zit. Dit was juist wat ik wilde voorkomen maar nu ontkom ik daar niet meer aan en is het ‘annuleren van het annuleren’, zelfs als dat zou kunnen, eigenlijk te laat. Dan moet ik het andere internetabonnement dus ook weer gaan annuleren.
TLDR: Klantenservice moet echt beter, niemand kan een helder antwoord geven, op schriftelijke vragen zou gewoon schriftelijk antwoord moeten kunnen komen. Na 1 uur bellen weet ik nog steeds niet waar ik aan toe ben. Is mijn opzegging kosteloos en zo nee, is mijn opzegging nog te annuleren? Who knows.
Gedoe omtrent wijzigen abonnementsvoorwaarden en het opzeggen van abonnement
Uitgelichte reactie
Reageer
Rich Text Editor, editor1
Editor toolbars
Press ALT 0 for help
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.