Skip to main content

alleen ontvangst NPO 1, 2 en 3 op 1 TV (de rest doet het gewoon)

Ik heb sinds afgelopen week aansluiting en alles lijkt goed te werken. Echter bij 1 TV krijg ik alleen maar NPO 1, 2 en 3 te zien. Bij andere zenders krijg zwart beeld en mededeling om het nog een keer te proberen. Dat zonder resultaat. Ik heb modem al een reboot gegeven en ook de app op de TV opnieuw geïnstalleerd. Helaas zonder resultaat. Netwerk is via kabel.

Wie kan mij helpen om dit op te lossen?

bvd,

xavery0000029  

Uitgelichte reactie

1 april 2024

Hi @xavery000029, dat lijkt me niet de bedoeling! Ik wil hier graag verder naar kijken voor je. Van welk type en model smart-tv maak je gebruik? Verder ben ik erg benieuwd of je via de mobiele Odido Online TV App wel de andere zenders kan inzien of dat je hiermee ook dezelfde foutmelding krijgt. Wil je dit voor me nakijken? 

14 reacties

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1596 reacties
  • 1 april 2024

Hi @xavery000029, dat lijkt me niet de bedoeling! Ik wil hier graag verder naar kijken voor je. Van welk type en model smart-tv maak je gebruik? Verder ben ik erg benieuwd of je via de mobiele Odido Online TV App wel de andere zenders kan inzien of dat je hiermee ook dezelfde foutmelding krijgt. Wil je dit voor me nakijken? 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 1 april 2024
Nora van Odido schreef:

Hi @xavery000029, dat lijkt me niet de bedoeling! Ik wil hier graag verder naar kijken voor je. Van welk type en model smart-tv maak je gebruik? Verder ben ik erg benieuwd of je via de mobiele Odido Online TV App wel de andere zenders kan inzien of dat je hiermee ook dezelfde foutmelding krijgt. Wil je dit voor me nakijken? 

Hoi Nora

Dank voor je bericht. Ik kan via mijn telefoon tv kijken op de app. Alle zenders te zien.

De tv die het betreft is een LG 32LM6300PLA. 

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 1596 reacties
  • 2 april 2024

Hi @xavery000029, dankjewel voor het testen! Heb je de app al eens helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Dit kan ervoor zorgen dat alle zenders weer beschikbaar zijn. Mocht dit niet het geval zijn, dan wil ik dit graag voor je doorzetten naar mijn collega’s van de technische dienst. Ik heb in dat geval nog wat aanvullende vragen voor je: 

• Wat is het besturingssysteem van jouw TV? Dit is te vinden in de instellingen 
  • Wat is de software versie? 
  • Welke versie van de Smart TV App is geïnstalleerd? (Ga in de App naar Account > Instellingen > Over) 
  • Heb je een foto van de foutmelding voor me?

Zo kan ik een onderzoek voor je opstarten. 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 3 april 2024

Hoi Nora,

Bijgaand de gevraagde gegevens

• LG WebOS
  • 05.40.20
  • 2.0.3584

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 13605 reacties
  • 4 april 2024

Bedankt voor de informatie @xavery000029. Ik heb een ticket voor je aangemaakt voor onze techneuten! Zij zullen hun best doen om erachter te komen wat er precies aan de hand is. 

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 11 februari 2025

Pff ik heb dit ook via de app van odido, nvidia tv shield..via android kast odido wel prima. Echt vervelend. Soms doet hij het wel en vaak niet dan alleen publieke zenders. Opnames kijken lukt ook niet, alsof de aanmelding niet helemaal lulkt in die app. 
Andere apps nergens last van dus geen verbinding probleem. Allle data verwijderen en opnieuw inloggen werkte eventjes en later weer hetzefde gedoe. 🤷

Las net elders media tunneling aanzetten, dit lijkt te werken!!!

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 1596 reacties
  • 12 februari 2025

Hi ​@LMvN, wat goed om te lezen dat het aanzetten van de media tunneling het probleem voor jou heeft opgelost. Mocht het toch weer voorkomen, wil je dit dan laten weten? Dan kijken we graag met je mee om dit helemaal op te lossen! 

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 27 maart 2025

Ik was benieuwd of hier een oplossing is gevonden.

heb exact hetzelfde probleem. (Dus alleen NPO 1-2-3, bijna alle overige zenders op zwart)

ook met software versie 05.40.20

hier overige gegevens:

• LG WebOS
  • 05.40.20
  • type tv OLED55c9pla

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 13605 reacties
  • 28 maart 2025

Hey ​@Rob1979, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je zonder zorgen tv kunt kijken. Kan je toevallig de chipset van de tv delen? De vorige klant met dit probleem heeft het opgelost door Media Tunneling aan te zetten. Kan je dat eens uitproberen of dat bij jou ook werkt? Ik zie graag je berichtje tegemoet!

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 28 maart 2025

Hoi Tommy, ik ben aan t zoeken geweest naar de optie media tunneling echter kan deze nergens vinden

Chipset neem ik aan dat je de processor bedoeld edit is a9 gen2 processor 

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • 2183 reacties
  • 29 maart 2025

Hoi ​@Rob1979, ik help je graag verder! In het hoofdmenu ga je naar Account (silhouet naast je avatar) > Ondertiteling en Audio. Bijna onderaan zie je optie ‘Media tunneling inschakelen’ staat. Deze moet AAN staan. Lukt het hiermee? 

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 30 maart 2025

helaas geen media tunneling optie te vinden.

• Debutant
  • 2 reacties
  • 1 april 2025

Ik heb ook dit probleem om de online tv app op mn Samsung TV en op mn iPhone. Wat is de oplossing? 

edit: oh doet het toch weer na ongeveer 15min

edit: euh, hapert 

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 1 april 2025
Ishana van Odido schreef:

Hoi ​@Rob1979, ik help je graag verder! In het hoofdmenu ga je naar Account (silhouet naast je avatar) > Ondertiteling en Audio. Bijna onderaan zie je optie ‘Media tunneling inschakelen’ staat. Deze moet AAN staan. Lukt het hiermee? 

helaas geen media tunneling optie te vinden.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen