Skip to main content
Vraag

Apple Watcht Ultra 2 koppelen aan mobiel abonnement


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Het lukt mij niet om de watch te koppelen aan mijn abonnement.

Zodra ik het netwerk wil configureren zegt de app: Oeps, je huidige abonnement kan niet gekoppeld worden aan een Multisim. 

Vervolgens heb ik de servicedesk gebeld. Kreeg een jongedame aan de lijn die 20 minuten heeft gezocht en vervolgens kon melden dat het niet mogelijk is. Ga maar naar de winkel was haar advies.

Wie kan mij helpen!

4 reacties

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Ron, van harte welkom op de Community en leuk dat je je Apple Watch i.c.m. Multisim gebruikt! Dit was een bekend probleem en is inmiddels opgelost. Ik plak hieronder de stappen die je kan volgen en hiermee moet het weer werken. Werkt het hierna nog niet? Zet dan je volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel. Dan zet ik het graag door naar mijn collega's van de technische afdeling! 😊

Hoi Markus, gaaf dat je een Apple Watch met Multisim gebruikt! Er was een probleem met de Multisim op Apple Watch, maar deze is gelukkig inmiddels verholpen. Het zou nu moeten lukken als je de volgende stappen volgt. Mocht het niet lukken, dan zet ik het graag voor je door naar mijn collega's van de technische afdeling. Voor nu wens ik je nog een heel fijn weekend!

  1. Open de “Watch app” op je iPhone..
  2. Ga naar Mobiel netwerk.
  3. Check of je de melding over een aanbiederupdate ziet. Klik dan op Werk bij.
  4. Klik op de knop Configureer mobiel netwerk.
  5. Log via de “ Watch app” op je iPhone  in op je “Mijn Odido” bestelpagina.
  6. Na inloggen kom je op de Multisim bestelpagina terecht en kan je hier een nieuwe Multisim kopen
  7. Check of je een bevestiging van je bestelling krijgt. Je Apple Watch wordt nu ingesteld.

Over welke Apple Watch beschik je? Is het een Cellular versie? Heb je het modelnummer voor mij? 

Kun je ook alvast het volgende voor me checken: 

  • De Apple Watch moet versie 8.1 of hoger hebben

Controleren: open de Watch app op de iPhone > Algemeen
Watch updaten gaat zo: open de Watch app op de iPhone > mijn Watch > Algemeen > Softwareupdate. Automatische updates moet aan staan.

  • De iPhone moet iOS versie 15.1 of hoger hebben.

De iPhone 6s of hoger is geschikt voor iOS 15.1.

Controleren: open Instellingen > Algemeen > Info
iPhone updaten gaat via Instellingen > Algemeen > Software-update

  • De iPhone moet de juiste aanbieder instellingen hebben. Kort gezegd zorgt dit ervoor dat de Multisim goed werkt.

Controleren: ga naar Instellingen > Algemeen > Info en scroll naar beneden naar Aanbieder. Hier moet staan Odido of T-Mobile NL 48.1 (of een hoger getal)
Staat er een lager getal dan 48.1?   Herstart het toestel, dan komt de vraag met de update aanbiedersinstellingen opnieuw, en werk dan de aanbiedersinstellingen bij. Zie je die vraag niet? Dan moet je de netwerkinstellingen van de iPhone herstellen: Instellilngen >Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 26 maart 2025

Mooi dat iemand vindt dat hierboven het beste antwoord staat, maar dat is het dus niet.

Natuurlijk had ik bovenstaande stappen al een keer uitgevoerd, maar dat werkt dus niet. De exacte melding die ik krijg is:

Oeps, je huidige abonnement kan niet gekoppeld worden aan een Multisim. 

Wat te doen?

Verleng eerst met een abonnement dat Multisim wel ondersteunt. Ga naar <website> of bel naar 0800-7123

Ik heb dus vervolgens gebeld met Odido, waar ik de eerder genoemde jongedame aan de lijn kreeg die vertelde dat ze niets voor mij kan doen. Als ik bovenstaande tekst goed lees blijkt dus dat mijn huidige abonnement geen Multisim ondersteunt. Nu kan ik wel een verlenging aanvragen, maar nergens kan ik vinden of dat abonnement dan wel geschikt is voor Multsim. 

Kortom: ik ben nog niet veel verder.

 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@ron273 ik neem het stokje van mijn collega over! De reactie van mijn collega is geselecteerd als Beste Antwoord, omdat zijn antwoord voor nu de beste reactie is (aangezien er ook geen andere reacties zijn). Mocht er een betere reactie zijn in de tussentijd, dan zal dit uiteraard worden aangepast. We weten op voorhand ook niet wat er al is geprobeerd, vandaar dat mijn collega's de bovenstaande stappen had doorgegeven om te checken waar je tegenaan loopt. Zo kunnen we je nog beter helpen! 

Graag wil ik met je meekijken of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld bij je abonnement en of er geen bijzonderheden te zien zijn. Echter, zie ik in je profiel dat alleen je geboortedatum ontbreekt. Zou je die voor mij kunnen invullen en een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 28 maart 2025

@Pharwin van Odido Profiel is aangepast.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen