Skip to main content
Beantwoord

abbonement omzetten naar prepaid

Goedendag, ik ben momenteel in het buitenland en kom voorlopig niet terug in Nederland. Ik wil mijn abonnement omzetten naar prepaid, kan ik hier hulp bij krijgen? :) Bellen met de klanten service is geen optie vanaf hier.

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hey ​@Sannarieto, van harte welkom op onze Community en heerlijk dat je in het buitenland bent, heb je het naar je zin daar? Ik begrijp heel goed dat je je abonnement wilt omzetten naar een PrePaid-aansluiting en ik geef je daar graag meer duidelijkheid over! Ik zie dat je bijna tegen het einde van je contract zit, we kunnen je abonnement kosteloos na een maand opzegtermijn omzetten naar een PrePaid-aansluiting. Je kunt het volgende doen: 

1. Stuur een e-mail naar incasso@odido.nl 
2. In de onderwerpregel moet staan: emigratie en akkoord voor afkoop (of het onderwerp wat bij jou van toepassing is) 
3. Vermeld in de e-mail je mobiele nummer(s) en klantnummer(s)  die je wilt opzeggen
4. Vermeld in de e-mail dat je je abonnement wilt omzetten naar PrePaid 
5. Bovendien moet je als bijlage een bewijs van de emigratie meesturen

Het moet gaan om een document waaruit blijkt dat je bent verhuisd of gaat verhuizen naar het buitenland. Of voor langere tijd in het buitenland blijft. 

Denk aan:
- een mobiel/Internet + TV contract 
- gas/water/licht contract
- een inschrijving bij een gemeente 

Bij de controle gelden deze twee criteria:

• het buitenlandse adres moet erop staan
  •  Je naam moet erop staan

Je verzoek zal binnen een week in behandeling worden genomen. Je ontvangt dan een e-mail ter bevestiging wanneer het is verwerkt! Gaat dat lukken? Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust. Ik ben er voor je! 

Bekijk origineel

2 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20426 reacties
  • 17 maart 2025

Hallo ​@Sannarieto 

Eigenlijk is het niet meer mogelijk om via hier op te zeggen maar misschien dat er een uitzondering voor je gemaakt kan worden omdat je in het buitenland bent.

Kan je ook niet bellen naar 0031624001200?

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Mobiel
  • 3341 reacties
  • Antwoord
  • 18 maart 2025

Hey ​@Sannarieto, van harte welkom op onze Community en heerlijk dat je in het buitenland bent, heb je het naar je zin daar? Ik begrijp heel goed dat je je abonnement wilt omzetten naar een PrePaid-aansluiting en ik geef je daar graag meer duidelijkheid over! Ik zie dat je bijna tegen het einde van je contract zit, we kunnen je abonnement kosteloos na een maand opzegtermijn omzetten naar een PrePaid-aansluiting. Je kunt het volgende doen: 

1. Stuur een e-mail naar incasso@odido.nl 
2. In de onderwerpregel moet staan: emigratie en akkoord voor afkoop (of het onderwerp wat bij jou van toepassing is) 
3. Vermeld in de e-mail je mobiele nummer(s) en klantnummer(s)  die je wilt opzeggen
4. Vermeld in de e-mail dat je je abonnement wilt omzetten naar PrePaid 
5. Bovendien moet je als bijlage een bewijs van de emigratie meesturen

Het moet gaan om een document waaruit blijkt dat je bent verhuisd of gaat verhuizen naar het buitenland. Of voor langere tijd in het buitenland blijft. 

Denk aan:
- een mobiel/Internet + TV contract 
- gas/water/licht contract
- een inschrijving bij een gemeente 

Bij de controle gelden deze twee criteria:

• het buitenlandse adres moet erop staan
  •  Je naam moet erop staan

Je verzoek zal binnen een week in behandeling worden genomen. Je ontvangt dan een e-mail ter bevestiging wanneer het is verwerkt! Gaat dat lukken? Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust. Ik ben er voor je! 

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen