Sticky

Nieuw bij Odido TV: Mediabox

  • 27 November 2023
  • 836 reacties
  • 61031 Bekeken
Nieuw bij Odido TV: Mediabox
Reputatie 7
Badge +9

Met onze nieuwe Mediabox kan je rekenen op supercomplete TV. Je hebt Odido TV en je favoriete apps op 1 plek. Wel zo overzichtelijk. Je hebt maar 1 afstandsbediening nodig en het kastje is een kleine krachtpatser die je uit het zicht kan zetten.

 


 

Momenteel spelen er wat zaken op de Mediabox. Lees onderaan deze post de known issues door. 

 

Vanaf vandaag, 28 november 2023, lanceren wij onze nieuwe Mediabox. Benieuwd wat je allemaal kunt verwachten met deze nieuwe Mediabox? Lees dan snel verder!

 

Waarom voor Odido TV inclusief Mediabox gaan?

  • De allerleukste tv kijken met Odido TV.​

  • Makkelijk streamen met de apps van je favoriete streamingdiensten.​

  • Je kan de Mediabox aansluiten via bedraad internet of wifi. Wat je wil.​

  • Chromecast: stream vanaf je telefoon of tablet naar je Mediabox.​

  • Streamen doe je in de hoogste beeldkwaliteit (4K UHD met HDR en Dolby Vision, en de beste audiostandaarden (Dolby Atmos).​

  • Goed om te weten: de Mediabox gebruikt weinig stroom.​

  • Haal nog meer uit je Mediabox door te praten met de Google Assistant.​

  • Zet ’m waar je wil, bijvoorbeeld uit het zicht. Want met de nieuwe Bluetooth® afstandsbediening doet hij het overal. Wel zo fijn.

 

Wil jij ook de nieuwe Mediabox? Bestel deze dan nu bij een nieuw internetabonnement via de website of wanneer je al Internet van Odido hebt via Mijn Odido

 

Hoe ziet de Mediabox eruit

 

 

TV Box vs Mediabox vs TV App

Ben je benieuwd naar de verschillen tussen de TV Box, Mediabox en onze TV App? We zetten ze hier voor je op een rijtje.

TV Box​

Mediabox​

TV App​

Zenderaanbod​

Alle zenders​

Alle zenders​

Alle zenders​

Adult zenders afhankelijk per platform​

Cloud opnemen​

Ja​

Ja​

Ja​

Videoshop​

Huren & bekijken​

Huren & bekijken​

Apple TV & FireTV: Alleen bekijken​

Samsung TV, Android TV & LG TV: Huren & bekijken​

Zelf kiezen & dagpassen​

Ja​

Ja​

Samsung TV, Android TV & LG TV: Ja​

Gratis films & series​

Ja​

Ja​

Ja​

Adult zenders & Erotiek content in Videoshop​

Ja​

Ja​

Samsung TV: Ja​

Andere platformen: Nee​

Ondersteuning van Apps​

Nee​

Ja. ​

Meest populaire apps vooraf geïnstalleerd​

n.v.t.​

Afstandsbediening​

Infrarood​

Bluetooth & Infrarood​

n.v.t.​

Afstandsbediening koppelen aan TV​

Via koppelcodes en handmatige actie​

Automatisch incl. audioapparatuur​

Verbinding met Internet​

Ethernet​

Ethernet & WiFi​

n.v.t.​

Google Assistent​

Nee​

Ja​

n.v.t.​

Chromecast functie​

Nee​

Ja​

n.v.t.​

4K ondersteuning​

Nee​

Ja (nog geen 4K tv-zenders)​

n.v.t.​

Ecostand​

Nee​

Ja​

n.v.t.​

Externe audioapparatuur​

Via HDMI​

Via HDMI & Bluetooth​

n.v.t.​

 

Alles over de vernieuwde afstandsbediening

Een nieuwe Mediabox betekent ook een nieuwe afstandsbediening.

  • Afstandsbediening werkt met Bluetooth en Infrarood​

  • Biedt toegang tot de belangrijkste functies​

  • Voldoet aan de eisen van Google incl. microfoon voor Google Assistant​

  • Koppelt automatisch met je TV en audioapparatuur​

  • Batterijen: 2x AAA inbegrepen​

  • Aantal knoppen: 35​

  • Afmetingen: 184 × 42.5 × 18.5 (mm)


Knoppen en functies

 

#​

Knop​

Actie​

1​

TV AAN/UIT​

Zet je tv-scherm aan of uit.​

2​

TV Box AAN/UIT​

Zet je Mediabox aan of zet de Mediabox weer in stand-by.​

3​

Google Assistent​

Schakel de microfoon in om met je stem de Google Assistent opdrachten te geven.​

4​

Radio​

Hiermee schakel je eenvoudig tussen Radio en TV zenders.​

5​

TV Gids​

Hiermee open je de TV Gids. Of je sluit de TV Gids weer wanneer deze al geopend is.​

6​

OK​

  • Met deze knop bevestig je keuzes in het TV menu. ​

  • Tijdens tv-kijken open met deze knop je de player controls.​

  • Als je OK knop ingedrukt houdt, biedt deze knop soms extra functies.​

7​

OMHOOG, LINKS, RECHTS, OMLAAG​

  • Met deze navigatie knoppen ga je door het TV menu heen.​

  • Tijdens het TV kijken, hebben de 4 richtingen een standaard functie:​

  • OMHOOG – open het hoofdmenu​

  • LINKS – Met 1 klik spoel je 10 seconden terug. Houd hem ingedrukt om verder terug te spoelen,​

  • RECHTS – open de zenderlijst​

  • OMLAAG – open de mini-gids​

8​

Terug​

Hiermee ga je een scherm terug of sluit je scherm.​

9​

TV/Sluiten​

Sluit alle schermen en ga naar terug naar tv-kijken.​

10​

Thuis​

Open het startscherm van Odido TV.​

11​

Geluidsvolume​

Zet het geluid harder of zachter.​

12​

Zappen​

Zap naar de volgende of vorige zender. ​

In sommige schermen kan je met deze knoppen ook sneller een hele pagina bladeren.​

13​

Geluid AAN/UIT​

Zet het geluid in één keer AAN of UIT.​

14​

Terugspoelen​

  • Druk 1 keer in om 10 seconden terug te spoelen.​

  • Houd de knop ingedrukt om terugspoelen te starten.​

15​

Vooruitspoelen​

  • Druk 1 keer in om 30 seconden vooruit te spoelen.​

  • Houd de knop ingedrukt om vooruitspoelen te starten.​

16​

Afspelen/Pauzeren​

Druk in om te pauzeren of om het afspelen weer te hervatten.​

17​

0 – 9​

De numerieke knoppen gebruik je:​

  • Om direct naar een zender te zappen.​

  • In de gids om naar een specifieke zender te gaan.​

  • Voor het invoeren van je tv klantnummer en tv pincode.​

  • Om snel door te spoelen naar een specifieke minuut.​

18​

REC​

Start direct een opname.​

19​

Input​

Schakel op je tv-scherm van HDMI-bron.​

20​

Netflix​

Open direct de Netflix app.​

21​

APPS​

Open de Apps & Games pagina.​

 


Specificaties Mediabox

Commercial name: Mediabox​

Model: SEI800TFAS​

Operating System: Android 12 (Operator Tier)​

RCU support: BlueTooth and InfraRed​

Chipset: Amlogic 905X4 @22k DMIPS​

Apps storage: 10 GB​

Memory: 2GB RAM/16GB eMMC Flash​

Connectivity: 802.11AX (WiFi6) 2x2 MIMO, 10/100 Ethernet​

Video output: UHD 4K 60fps HEVC/AV1, HDR10/10+, HLG​

Audio: Dolby, Dolby Vision, Atmos​

Power: USB 2.0 PSU​

Video output: HDMI 2.1, HDCP 2.2​

Audio output: HDMI​

Sizes:  119 × 24 × 119 (mm)​

Weight:  280 grams​

Power usage: max. 4W (watching 4K content)​

Eco-mode standby: max. 0.15W​

Physical buttons: ON/OFF and factory reset​

 

 

Apps op de Mediabox

De Mediabox biedt toegang tot alle Android TV apps van Google Play. Om het makkelijk te maken, installeren we automatisch de meest populaire apps op je Mediabox. Daarvoor hoef je dus niet te doen!​
 

Ingelogd met je Google Account?​

Dan kan je andere apps zoeken en installeren. Tijdens de installatie kan je ook de apps kiezen die je met je Google account eerder hebt geïnstalleerd. Scheelt weer zoeken.​

Netflix

Met de [NETFLIX] knop op je afstandsbediening open je direct de Netflix app. Staat de Mediabox uit? Dan gaat deze automatisch aan.

 

 

FAQ

Hoeveel kost de Mediabox per maand?

De prijs voor de Mediabox is hetzelfde als bij de TV Boxen. De eerste Mediabox is € 2,50 p/m en de tweede, derde of vierde Mediabox is € 5,00 p/m.

 

Kan ik als bestaande klant mijn TV Box omwisselen voor de nieuwe Mediabox?

Momenteel wordt de Mediabox alleen nog meegegeven aan nieuwe klanten. Mocht je een Mediabox extra willen bijbestellen, dan ontvang je uiteraard ook de nieuwe Mediabox.

 

Hoe sluit ik de Mediabox aan?

  • Haal alles uit de verpakking​

  • Trek het kartonnen lipje uit de achterkant van de afstandsbediening​

  • Sluit de adapter aan op de “DC 5V” poort van de Mediabox​

  • Plaats de HDMI-kabel in de “HDMI” poort van de Mediabox​

  • Plaats de andere zijde van de HDMI-kabel in een HDMI-poort van je tv-scherm​

Optioneel, maar wel aanbevolen:

  • Sluit de Mediabox met de ethernetkabel aan op je Odido modem

  • Een ethernetverbinding is veel betrouwbaarder dan een Wifi-verbinding

  • Steek de stekker van de adapter in een stopcontact​

  • Volg de stappen van het installatieproces


Hoe herstart ik de Mediabox? 

De Mediabox kan je op diverse manier opnieuw opstarten.​

  1. Powerflip​
    Haal kort de stroom van de Mediabox om deze opnieuw op te starten.​
  1. ​Via Android instellingen​
    Open de Android instellingen. Ga naar “Apparaatvoorkeuren” > “Opnieuw opstarten”​
  1. ​TV Menu opstarten​
    Ga naar “MyTV” > “Dit apparaat” > “App opnieuw opstarten”

 

Hoe ontkoppel en koppel ik de afstandsbediening van de Mediabox? 

  • Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op [OK] en [Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.​

  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op [OK] en [Thuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

 

Hoe zet ik de Mediabox op stand-by?

De Mediabox kan je op stand-by zetten door op de witte [TV BOX] knop te drukken​.

Standaard gaat de Mediabox op “stand-by”. Het stroomverbruik is dan ongeveer 0.8 Watt.​

Stand-by instellingen wijzigen?​

- Ga naar Android instellingen > “Apparaatvoorkeuren” > ​
“Voeding en energie”​

- Je kan de tijdsduur instellen nadat de Mediabox in stand-by moet gaan (standaard 8 uur)​

- Je kan ook instellen wanneer Mediabox bij tv-kijken in stand-by moet gaan (standaard is dit “Nooit”).

 

Hoe zet ik de Mediabox op de Ecostand?

In de Stand-by instellingen kan je ook de Ecostand instellen. De Mediabox gaat in de Ecostand bijna helemaal uit. Het energieverbruik is dan 0.15 Watt en bespaar je meer energie. ​

Let op: Het duurt dan wel een stuk langer voordat de Mediabox aangaat nadat je op de witte [TV BOX]  knop hebt gedrukt.

 

Welke apps heb ik op de Mediabox? 

Deze apps zijn standaard geïnstalleerd op de Mediabox:

1 Google Play Store​

2 Play Movies & TV​

3 YouTube​

4 YouTube Music​

5 Play Games​

6 Netflix​

7 Amazon Prime Video​

8 Viaplay​

9 Videoland​

10 NPO​

11 Disney+​

12 HBO Max​

13 SkyShowtime​

14 Discovery+​

15 F1 TV​

16 Pathe Thuis​

17 Teletekst​

18 Eurosport Player​

19 Spotify​

20 Deezer​

21 Rakuten TV​

22 Apple TV

 

Hoe kan ik mijn apps beheren?

Wil je je favoriete apps samenstellen? ​

- Selecteer dan “Regel je favorieten” en druk op [OK].​

- Selecteer de apps die je favoriet wilt maken en druk op [OK]​

- Je kunt ook de volgorde van je favoriete apps instellen​

Ingelogd met je Google Account?​

Dan kan je andere apps zoeken en installeren. ​

Apps verwijderen?​

- Open de Android instellingen​

- Ga naar Apps​

- Ga naar de app die je wilt verwijderen en druk op [OK]​

- Kies vervolgens “Verwijderen” en bevestig nogmaals met [OK] om de app van de Mediabox te verwijderen​

Let op: sommige apps zijn niet te verwijderen, omdat het zogenoemde ‘systeem apps’ zijn.

 

Hoe kan ik andere apps installeren?

Wil je andere apps installeren? ​

- Ga in de pagina naar “Zoeken naar apps en games”.​

- Kies een app uit bij “Populaire apps” en voer een zoekopdracht in​

Let op: je moet wel ingelogd zijn op je Google account om apps te zoeken en te installeren.​

App gevonden?​

- Druk op [OK] om de app pagina te openen​

- Selecteer “Installeren” om de app op de Mediabox te installeren​

- De app wordt nu geïnstalleerd op de Mediabox​

- Selecteer vervolgens “Openen” en druk op [OK] om de nieuwe app direct te gebruiken

 

Hoe kan ik mijn App-kanalen beheren?

App-kanalen aan- en uitzetten

- Ga helemaal naar het einde van de Apps pagina​

- Kies “App-kanalen regelen”​

- Hier kan je kiezen welke kanalen wel of niet getoond mogen worden​

 

 

Volgorde van App-kanalen wijzigen

Heb je liever een andere app bovenaan? ​

- Ga dan naar de betreffende app-kanaal​

- Houd [OK] ingedrukt​

- Je kan de app-kanaal nu naar boven of beneden verplaatsen met [OMHOOG] en [OMLAAG]​

- Juiste positie gevonden? Druk dan op [OK] om te bevestigen.​

- Wil je dit annuleren? Druk dan op [BACK]

 

Hoe kan ik casten naar de Mediabox? 

Tijdens de installatie heb je de Mediabox een naam gegeven (standaard optie is “4K TV Box”). De Mediabox is onder deze naam te vinden als apparaat om naar te casten.​

 

Hoe cast je naar de Mediabox?​

  • Zorg ervoor dat de Mediabox aan staat en verbonden is met het internet (kan zowel via Ethernet als Wifi)​

  • Zorg ervoor dat je smartphone of tablet met hetzelfde netwerk is verbonden als de Mediabox​

  • Open de app waarmee je wilt casten en kies “4K TV Box” als apparaat om naar te casten​

Wil je de Chromecast functie uitschakelen?​

  • Ga naar de Android instellingen​

  • Kies “Apps” > “Alle apps bekijken” > “Systeem-apps tonen”​

  • Blader naar “Chromecast built-in” en druk op [OK]​

  • Ga naar “Uitzetten” en druk op [OK]​

  • Bevestig met [OK] om de app uit te zetten

 

 

Kan ik de microfoon uitschakelen?

Tijdens de installatie van je Mediabox kan je ervoor kiezen of de microfoon ingeschakeld wordt of niet. Wil je dit later alsnog wijzigen?​

  • Open in het hoofdmenu de Android instellingen.​

  • Ga naar “Apparaatvoorkeuren” en druk op [OK].​

  • Ga naar “Microfoon” en druk op [OK].​

  • De optie “Microfoontoegang” kan je hier AAN of UIT zetten.

 

Extra's

De afstandsbediening regelt automatisch je tv-scherm en je audioapparatuur als deze via HDMI op de Mediabox zijn aangesloten. ​

Geen beeld?​

  • Soms heeft iemand een spelcomputer of ander apparaat gebruikt op je tv-scherm. ​

  • Zie je geen Odido TV en de Mediabox staat wel aan? ​

  • Druk dan minimaal 2 seconden op de [Thuis] knop. ​

  • Alle gekoppelde apparaten zullen dan weer ingesteld worden voor gebruik van Odido TV.​

Batterijniveau of softwareversie checken?​

  • Open in het hoofdmenu de Android instellingen​

  • Ga naar “Afstandsbedieningen en accessoires”​

  • Ga naar “4K TV Box Remote” en druk op [OK]​

  • Je kunt hier batterijniveaus en de softwareversie zien. ​

  • Ook kan je hier de naam van de afstandsbediening wijzigen of ontkoppelen

 

Hi allemaal,

Ik deel hier met jullie onze known issues lijst. Zo weten jullie precies wat er allemaal loopt en waar we mee bezig zijn. Dit maakt het ook voor jullie en voor ons overzichtelijk. Mochten jullie andere bugs tegenkomen, deel deze dan in het topic, zodat we dit kunnen onderzoeken. Ik zal deze lijst ook updaten zodra er zaken zijn opgelost of als er weer nieuwe bugs zijn gevonden. 



Belangrijkste known issues (laatst bijgewerkt op 18 juli 2024):

Mediabox:

  • Bij gebruik van de Eco stand-by modus kan je de Mediabox alleen 'AAN' krijgen via de fysieke knop op de box (dus niet via afstandsbediening).  Wordt in eerste volgende versie opgelost (~eind september).
  • Wegvallend geluid tijdens het kijken van live tv. Er zijn diverse meldingen dat het geluid regelmatig spontaan wegvalt. Dat kan dan alleen opgelost worden door herstarten van de Mediabox. Update 18/7: Dit probleem is met de nieuwe firmware niet meer bij alle klanten te herproduceren, maar lijkt nog wel voor te komen. Verdere onderzoek is gestart.
  • Nieuw: Bij het kijken van tv via Begin Gemist, verschijnt er soms kort een zwart scherm vlak voor het moment dat (volgens de TV Gids) het volgende programma begint. Oorzaak hiervan is in onderzoek.
  • Nieuw: Op een enkele Mediabox speelt de video niet goed af nadat de box op standby heeft gestaan en weer aan wordt gezet. Eerst zie je een bevroren beeld en audio is hoorbaar. Na een paar seconden speelt video ook af, maar deze is niet synchroon met audio. Probleem is te verhelpen door naar een andere zender te zappen. Oorzaak hiervan is in onderzoek.
  • Nieuw: in de Android geluidsinstellingen is de optie “S/PDIF Output” zichtbaar. De Mediabox heeft geen S/PDIF-uitgang en deze optie biedt dan ook geen werkende softwarefunctie. Deze optie wordt in een volgende softwareversie verwijderd.
  • Nieuw: het gekozen startscherm (in te stellen per profiel) wordt niet getoond nadat de Mediabox uit standby komt. Issue is in onderzoek.
  • Nieuw (23/7): soms verschijnt het profielselectiescherm nadat je de Mediabox uit standby haalt. Dit lijkt willekeurig te gebeuren. Oorzaak hiervan is in onderzoek.

 

Recent opgeloste problemen (laatst bijgewerkt op 18 juli 2024)

Opgelost met tv-menu versie 2.0.4221 en firmware 12.8.6755.

  • Er is soms geen geluid nadat de Mediabox in standby is geweest. Enige oplossing is om de stroom van de Mediabox te halen of deze via het menu opnieuw op te starten. Tip wanneer er toch nog géén geluid is: Druk VOICE knop op afstandsbediening in en zeg 'max volume'.
  • Bij afspelen van een opname die nog opgenomen worden. Als je doorspoelt tot live moment, springt de player terug naar het begin van de opname. De Mediabox loopt niet meer vast.
  • Na het indrukken van de [Source] knop op de afstandsbediening kan het voorkomen dat de andere knoppen tijdelijk (10 tot 90 seconden) niet meer lijken te werken. Oorzaak is gevonden en er wordt nu gewerkt aan een nieuwe softwareversie van de afstandsbediening.
  • Na of tijdens het afspelen van een opname die nog wordt opgenomen, loopt de Mediabox regelmatig vast of werken bepaalde functies niet. Problemen zijn grotendeels opgelost - box loopt niet meer vast.
  • Bij het kijken van live tv, verschijnt er soms kort een zwart scherm vlak voor het moment dat (volgens de TV Gids) een nieuw programma begint. Dit ligt niet aan de instellingen van de Mediabox of tv-scherm.
  • Na gebruik van apps (zoals Netflix) is het geluid van Odido TV soms een stuk zachter dan voorheen.
  • Er is soms geen geluid nadat de Mediabox in standby is geweest. Enige oplossing is om de stroom van de Mediabox te halen of deze via het menu opnieuw op te starten.

Opgelost op 22 februari (met firmware v4410):

  • Advies: nooit de afstandsbediening ontkoppelen of Mediabox resetten tenzij het echt niet anders kan » Dit advies is per 26/02 ingetrokken.

  • Er is een probleem met afstandsbedieningen die initieel succesvol gekoppeld zijn met de Mediabox, maar daarna ontkoppeld worden. Het opnieuw koppelen werkt niet meer omdat de Bluetooth functie corrupt raakt door een software update die plaatsvindt nadat de Mediabox in gebruik is genomen. 
    Met de nieuwe software op de Mediabox (12.8.4410) wordt ook een nieuwe versie (7154.03.01_1.1) van de software van de afstandsbediening meegeleverd. Wanneer de afstandsbediening naar deze versie is bijgewerkt, wordt dit probleem opgelost. 
  • De [TV], [Netflix], [RADIO] en [APPS] knoppen werken op veel afstandsbedieningen niet, ongeacht de softwareversie
  • In sommige gevallen gaat de software update van de afstandsbediening niet goed. Dit heeft functioneel voor de Mediabox weinig invloed, maar je kan wel de foutmelding ervaren.
  • Handmatig aanpassen van de configuratie van de afstandsbediening via Instellingen > Afstandsbedieningen en accessoires > 4K TV Box Remote > Bediening TV aanpassen) werkt niet. Het is dus niet mogelijk om handmatig de bediening van je tv-scherm in te stellen.

 

 

 

 


836 reacties

Goeden dag,  hoever zijn jullie met de nieuwe software voor de mediabox ? 

 

Dit is een bekend probleem bij jullie.

Reputatie 7
Badge +3

@Millyensandra Wil je mij vertellen om welke zenders het gaat? De zenders hebben inderdaad verschillende mogelijkheden.

@roelk84 Tuurlijk! Ik heb meteen een Mediabox voor je besteld, deze komt binnen 2 tot 5 werkdagen jouw kant op. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging met instructies om de oude TV Box terug te sturen. Alvast veel kijk plezier! 😊

@Patjuhh1987 Op dit moment wordt hier nog aan gewerkt. Ik durf niet met zekerheid te zeggen wanneer dit wordt uitgerold. Zodra ik meer weet, deel ik dit uiteraard gelijk! 

Ze zijn er al 2 maanden mee bezig.

 

En de stotteringen en haperingen en blok beeld blijft ondertussen

Reputatie 2

@Millyensandra Wil je mij vertellen om welke zenders het gaat? De zenders hebben inderdaad verschillende mogelijkheden.

Het gaat meestal om rtl 7 wat betreft terug kijken. Ook wel eens op andere zenders, maar niet zo vaak als rtl7.

Vooruit spoelen kan ik nergens, maar max 5 min.

Is knap lastig als je in een film zit, en het beeld valt weg wat ik nogal eens heb. Dan moet je weer vooraan beginnen.

Reputatie 7
Badge +3

@Patjuhh1987 Ik begrijp dat het probleem al langer speelt en als ik het vandaag voor je had kunnen oplossen had ik dat meteen gedaan. Voor nu is het echt nog afwachten op onze technische dienst en het TV Team. 

 

@Millyensandra Wanneer de zender niet beschikbaar is in de TV Gids met de optie Terug Kijken dan is dit voor deze zender niet mogelijk. Dit komt door voorwaarden die de zenders zelf stellen. Echter zou dit bij RTL 7 wel moeten werken. Terug kijken kan tot maximaal 7 dagen, kan het zijn dat je een oudere uitzending wil bekijken? 

Betreft het kijken van films, bedoel je dat je deze afspeelt via de videotheek en niet kan terugspoelen of via terug kijken op een willekeurige zender? Ik verneem het graag! 

 

Reputatie 2

@Teresa van Odido 

Betreft het kijken van films, bedoel je dat je deze afspeelt via de videotheek en niet kan terugspoelen of via terug kijken op een willekeurige zender? Ik verneem het graag.

Het betreft het terug kijken van een willekeurig programma.

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Millyensandra, goed dat je dit aangeeft! Zou je twee concrete voorbeelden met tijdstip, programma en zender willen verzamelen? Dan kunnen we dit doorzetten! Groetjes, Ishana

Reputatie 3

@Demi van Odido @Teresa van Odido, Is er al iets bekend over wanneer de volgende update gaat komen voor de tv mediabox? Waar ook vooral dit probleem wordt opgelost: 

Opnames:

  • Na of tijdens het afspelen van een opname die nog wordt opgenomen, loopt de Mediabox regelmatig vast of werken bepaalde functies niet. Advies voor nu: Mediabox herstarten. Update 20/3: probleem wordt in volgende softwareversie opgelost.

In mijn mediabox loopt regelmatig het geluid niet synchroon met het beeld. Lijkt erop als ik soms naar een andere zender ga (met afstandbediening), dat het beeld blijft hangen (geluid gaat wel verder). Een zender omhoog en terug lost het stilstaande beeld op .

Daarna is vaak sync beeld-geluid wel 1 seconde uit sync.

Mediabox spanning eraf en spoanning erop gaat het weer goed.

 

Komt ongeveer 3 keer per week voor!

Bijzondere (en vervelende) situatie hier. Zowel voor mijn moeder als mijzelf heb ik onlangs de oude TV box omgewisseld voor een nieuwe Mediabox. Ondanks dat de beide pakketten netjes zijn geretourneerd (te bewijzen met Track&Trace info DHL), ontvang ik herinneringen dit nog te doen. Bij mij wordt zelfs geschreven dat hier €90 kosten voor in rekening gebracht gaat worden omdat de apparatuur niet ontvangen is.. 

Zijn er meer mensen die hier problemen mee ervaren? 

Reputatie 7
Badge +3

@Erik35 Ik durf op dit moment niet te zeggen wanneer de nieuwe software wordt uitgerold. Zodra ik hier meer over weet, laat ik dit gelijk weten in dit topic. 

 

@hansvanh Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik kijk graag met je mee, zodat we dit kunnen oplossen! 

Heb je al eens geprobeerd het geluid van dolby naar stereo te zetten? Mocht dit niet werken, wil je dan de volgende vragen beantwoorden?

  • Sinds wanneer speelt het probleem?
  • Gebeurd dit alleen bij Live TV kijken of ook bij Terug kijken en Opnemen?
  • Heb je een voorbeeld van wanneer dit gebeurde? Ik ontvang graag de datum/tijdstip en om welke zender/programma het ging
  • Ervaar je dit probleem ook op andere apps?

Laat je het mij weten? Ik sta klaar om je verder te helpen! 

 

@Bas013 Dank je wel dat je dit gelijk aangeeft. Mijn excuses voor deze ervaring. Uiteraard zoek ik graag voor je uit hoe het zit! 

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie in de track & trace dat het pakket op 24 mei bij ons is afgeleverd. Het kan dan nog 6 werkdagen duren voor dit is verwerkt in ons systeem. Zodra dit is aangepast, zal de “boete” niet in rekening worden gebracht. Mocht je onverhoopt toch bericht ontvangen dat dit wel wordt gefactureerd, trek dan gelijk bij mij aan de bel. Ik maak het dan meteen in orde voor je! 

Ik zoek ook graag voor je moeder uit of het pakket al bij ons binnen is. Als je haar Klantnummer kan toevoegen aan jouw profiel, kan ik met je meekijken. Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Ik help graag! 


 

 

@Bas013 Dank je wel dat je dit gelijk aangeeft. Mijn excuses voor deze ervaring. Uiteraard zoek ik graag voor je uit hoe het zit! 

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie in de track & trace dat het pakket op 24 mei bij ons is afgeleverd. Het kan dan nog 6 werkdagen duren voor dit is verwerkt in ons systeem. Zodra dit is aangepast, zal de “boete” niet in rekening worden gebracht. Mocht je onverhoopt toch bericht ontvangen dat dit wel wordt gefactureerd, trek dan gelijk bij mij aan de bel. Ik maak het dan meteen in orde voor je! 

Ik zoek ook graag voor je moeder uit of het pakket al bij ons binnen is. Als je haar Klantnummer kan toevoegen aan jouw profiel, kan ik met je meekijken. Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Ik help graag! 

 

Hi Teresa, dank voor je snelle antwoord deze zondag.

Ik heb zelf inmiddels de mail gekregen van Odido dat er €90 in rekening gebracht gaat worden. Zou je dit voor mij in orde kunnen maken alsjeblieft?

Klantnummer van mijn moeder heb ik ook toegevoegd in mijn profiel zoals je vroeg. Ook haar pakket is al enige tijd geleden verstuurd en volgens de track&trace info aangekomen. 

 

Alvast dank voor je hulp!

Reputatie 7
Badge +3

@Bas013 Dank je wel voor de aanvullende informatie!

Ik ben gelijk gaan kijken en zie inderdaad de e-mail die je hebt ontvangen. Echter gezien de apparatuur bij ons binnen is, mag je deze als niet verzonden beschouwen. De boete is op dit moment niet gefactureerd. Staat deze wel op de factuur van juni? Laat het mij dan weten, zodat ik dit gelijk kan rechttrekken! 

Betreft het pakket dat jouw moeder heeft geretourneerd, deze is ook bij ons aangekomen (13 mei). Zij hoeft zich dus ook geen zorgen te maken en mag e-mail als niet verzonden beschouwen.

Laat je het mij weten als ik nog ergens bij kan helpen? Ik doe het graag! 💛

@Erik35 Ik durf op dit moment niet te zeggen wanneer de nieuwe software wordt uitgerold. Zodra ik hier meer over weet, laat ik dit gelijk weten in dit topic. 

 

@hansvanh Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik kijk graag met je mee, zodat we dit kunnen oplossen! 

Heb je al eens geprobeerd het geluid van dolby naar stereo te zetten? Mocht dit niet werken, wil je dan de volgende vragen beantwoorden?

  • Sinds wanneer speelt het probleem?
  • Gebeurd dit alleen bij Live TV kijken of ook bij Terug kijken en Opnemen?
  • Heb je een voorbeeld van wanneer dit gebeurde? Ik ontvang graag de datum/tijdstip en om welke zender/programma het ging
  • Ervaar je dit probleem ook op andere apps?

Laat je het mij weten? Ik sta klaar om je verder te helpen! 

Probleem speelt al vanaf dag 1 dat ik het nieuwe TV kastje heb. Voorlopg valt het mij op bij terugspelen (ik heb geen opneem mogelijkheid). Bijvoorbeeld NOS journaal zondag om 20:15.

Het kastje staat op Dolby want hangt via de HDMI aan een sony surround versterker die ook netjes aangeeft dat hij surround krijgt. Volgens mij ook bij Live TV. Maar meesta na wat zappen en als hij dan een keer een zender laat zien zonder beeld en geluid zap ik heen en weer waarna de zender het weer doet maar vaak geluid uit SYNC is.

 

@Bas013 Dank je wel dat je dit gelijk aangeeft. Mijn excuses voor deze ervaring. Uiteraard zoek ik graag voor je uit hoe het zit! 

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie in de track & trace dat het pakket op 24 mei bij ons is afgeleverd. Het kan dan nog 6 werkdagen duren voor dit is verwerkt in ons systeem. Zodra dit is aangepast, zal de “boete” niet in rekening worden gebracht. Mocht je onverhoopt toch bericht ontvangen dat dit wel wordt gefactureerd, trek dan gelijk bij mij aan de bel. Ik maak het dan meteen in orde voor je! 

Ik zoek ook graag voor je moeder uit of het pakket al bij ons binnen is. Als je haar Klantnummer kan toevoegen aan jouw profiel, kan ik met je meekijken. Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Ik help graag! 


 

 

@hansvanh Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik kijk graag met je mee, zodat we dit kunnen oplossen! Heb je al eens geprobeerd het geluid van dolby naar stereo te zetten? Mocht dit niet werken, wil je dan de volgende vragen beantwoorden?

  • Sinds wanneer speelt het probleem?
  • Gebeurd dit alleen bij Live TV kijken of ook bij Terug kijken en Opnemen?
  • Heb je een voorbeeld van wanneer dit gebeurde? Ik ontvang graag de datum/tijdstip en om welke zender/programma het ging
  • Ervaar je dit probleem ook op andere apps?
  • Laat je het mij weten? Ik sta klaar om je verder te helpen! 
  •  
  • Probleem speelt al vanaf dag 1 dat ik het nieuwe TV kastje heb. Voorlopg valt het mij op bij terugspelen (ik heb geen opneem mogelijkheid). Bijvoorbeeld NOS journaal zondag om 20:15.Het kastje staat op Dolby want hangt via de HDMI aan een sony surround versterker die ook netjes aangeeft dat hij surround krijgt. Volgens mij ook bij Live TV. Maar meesta na wat zappen en als hij dan een keer een zender laat zien zonder beeld en geluid zap ik heen en weer waarna de zender het weer doet maar vaak geluid uit SYNC is.

Vandaag weer problemen met het netwerk gehad, bedraad aangesloten. “Geen netwerk” melding terwijl de rest van mijn apparaten, laptop, iPhone gewoon netwerk hadden via de WiFi. Er is een paar weken geleden iemand van Guideon langs geweest die zei dat het aan het tv  kastje lag, Hij zou een nieuwe bestellen, maar die is nog niet binnen gekomen. Kan het zijn dat het kastje te warm wordt? Hij lag op mijn aansluitbox van de TV ( Samsung die vanaf de aansluitbox via een dunne kabel naar de TV gaat). Ik heb nu het Odido kastje ernaast gelegd, kijken of die dan minder warm wordt en blijft werken.

Overigens is het nog steeds een drama om een programma dat tegelijk wordt opgenomen, vooruit te spoelen, dan loopt alles vast. Wanneer komt de update die dat probleem oplost?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @hansvanh, kan je nog een aantal dingen voor mij testen?

  • Wat gebeurt er als je Dolby op Stereo zet?
  • Ervaar je dit probleem ook zonder extern audio apparatuur?
  • Is de Mediabox verbonden via wifi of bekabeld? 

Hey @Mackeessie, goed dat je dit aankaart.

Ik heb meteen een blik geworpen op jouw verbinding en er zijn een aantal puntjes wat mij opvalt. Het ONT en modem staan al erg lang aan, zou je eens een volledige powerflip willen uitvoeren? Daarnaast zie ik dat je een eigen router/switch hebt aangesloten. Zou je je randapparatuur eens willen loskoppelen om te kijken of je die melding nog steeds krijgt of niet? Daarnaast zie ik een lichte verhoging op de demping vanuit de wijkcentrale, ervaar je met andere apparaten ook problemen of alleen met de Mediabox?

Inderdaad staat het modem en de ONT vanaf het begin , eind november 2023 , aan. Ik zal de stroom daar is vanaf halen.

De mediabox zit rechtstreeks op de Odido modem/router aangesloten, niet op een switch . Ik heb inderdaad 2 switches in het systeem zitten , daaraan zitten o.a. Alarm, iMac, Marantz receiver, zonnepanelen, Intergas gateway en een Apple Extreme router in brugmode.

Ik heb  geen merkbare storingen op andere apparaten. Mijn dochter zit regelmatig op haar laptop via  de WIFI te streamen en die hoor ik nooit over storingen. Ik heb een WIFI Plus kastje staan in de woonkamer, modem zit in de stoppenkast ernaast.

Reputatie 7
Badge +9

Laat me weten wat je ervaart na dat je alles hebt gereboot en getest hebt zonder randapparatuur @Mackeessie

Goedendag,

ik wil graag mijn oude tv box omruilen door de mediabox, kan dit geregeld worden?
Alvast bedankt.

@Patjuhh1987 Ik begrijp dat het probleem al langer speelt en als ik het vandaag voor je had kunnen oplossen had ik dat meteen gedaan. Voor nu is het echt nog afwachten op onze technische dienst en het TV Team. 

 

@Millyensandra Wanneer de zender niet beschikbaar is in de TV Gids met de optie Terug Kijken dan is dit voor deze zender niet mogelijk. Dit komt door voorwaarden die de zenders zelf stellen. Echter zou dit bij RTL 7 wel moeten werken. Terug kijken kan tot maximaal 7 dagen, kan het zijn dat je een oudere uitzending wil bekijken? 

Betreft het kijken van films, bedoel je dat je deze afspeelt via de videotheek en niet kan terugspoelen of via terug kijken op een willekeurige zender? Ik verneem het graag! 

 

Is er al iets meer bekend over de hele nieuwe software die ze voor de mediabox aan het schrijven zijn?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Superpjeter2, welkom op onze Community!

Dat kan ik voor je regelen, nu zie ik dat je 2 TV Boxen in bezit hebt. Had je graag beide TV Boxen willen omruilen voor twee Mediaboxen?

 

Hey @Patjuhh1987, nog geen nieuws. Zodra er meer informatie is zullen we het hier delen!  

Hi @Superpjeter2, welkom op onze Community!

Dat kan ik voor je regelen, nu zie ik dat je 2 TV Boxen in bezit hebt. Had je graag beide TV Boxen willen omruilen voor twee Mediaboxen?

 

Hey @Patjuhh1987, nog geen nieuws. Zodra er meer informatie is zullen we het hier delen!  

 

Ze zijn er al meer dan 2,5 maamd mee bezig   duurt wel lang en wij houden dslechte beeldkwaliteit

 

Waarom voeren julloe geen update uit naar android tv 13? Hij is beschilbaar en android tv 14 is ook onderweg

Hi @Superpjeter2, welkom op onze Community!

Dat kan ik voor je regelen, nu zie ik dat je 2 TV Boxen in bezit hebt. Had je graag beide TV Boxen willen omruilen voor twee Mediaboxen?

 

Hey @Patjuhh1987, nog geen nieuws. Zodra er meer informatie is zullen we het hier delen!  

Graag beide TV boxen omruilen.

Reageer