Beantwoord

Lagere uploadsnelheid (500Mbps) tov downloadsnelheid (980Mbit)

  • 12 August 2023
  • 144 reacties
  • 3713 Bekeken

Beste,

 

Afgelopen week is onze verbinding voor 1 gigabit glasvezel aangesloten. Omdat onze verbinding nog niet was omgezet, kon de monteur van Guidion geen eigen test doen. ‘S middags is de verbinding omgezet en gaf de eerste bekabelde speedtest een resultaat van 500Mbps upload en 980Mbps download. De download is uiteraard prima, maar de uploadsnelheid klopt dus duidelijk niet.

 

Aantal dagen later is hier nog niks in veranderd. Ik heb alles al eens van de stroom afgehaald en opnieuw opgestart. Heb vergelijkbare topics gezien zonder enige oplossing. De standaard tests van verschillende pc’s en kabels levert niks op. Enig idee wat hier nog gedaan moet worden om de upload ook op de juiste snelheid te krijgen?

 

 

icon

Beste antwoord door LenyTheijbers 13 September 2023, 18:52

Bekijk origineel

144 reacties

Hoi @shuenlypieters, super fijn dat je downloadsnelheid nu perfect is, dat is al een hele mooie vooruitgang! 😃 Top dat je de screenshots kon aanleveren, hiermee kan ik gericht aan de slag en ik heb jouw Media Converter opnieuw geregistreerd. Kan je over 30 minuten zowel je Media Converter als het modem van de stroom af kunnen halen. Als je vervolgens eerst de Media Converter weer aansluit en na één minuut weer het modem dan verwacht ik dat de uploadsnelheid ook flink omhoog schiet.

Ik ben benieuwd, geef het gerust aan als wij je nog ergens mee kunnen helpen, dat doen wij heel graag voor je! 

Hoi @Cal van Odido. Helaas heeft dit nog niet het gewenste effect gehad. De situatie lijkt onveranderd v.w.b. de uploadsnelheid. 🙁

 

 

Reputatie 6
Badge +2

@shuenlypieters Ik had graag gelezen dat het re-registreren van de Media Converter de oplossing was geweest. Hoe dan ook, ik help je graag verder, zodat je van een goede snelheid kunt genieten. 

Ik heb gelijk een ticket aangemaakt naar onze technische dienst, ik weet zeker dat zij dit voor je zullen oplossen! Mocht ik in de tussentijd nog iets voor je kunnen betekenen, laat het mij dan weten. Ik help je graag verder!  

@shuenlypieters Ik had graag gelezen dat het re-registreren van de Media Converter de oplossing was geweest. Hoe dan ook, ik help je graag verder, zodat je van een goede snelheid kunt genieten. 

Ik heb gelijk een ticket aangemaakt naar onze technische dienst, ik weet zeker dat zij dit voor je zullen oplossen! Mocht ik in de tussentijd nog iets voor je kunnen betekenen, laat het mij dan weten. Ik help je graag verder!  

Vandaag nog contact gehad met de klantenservice, want nu had ik helemaal geen uploadsnelheid meer, waardoor ik ook geen gebruik kon maken van internet. Helaas kwamen we telefonisch ook niet tot een oplossing waarop de monteur is aangestuurd voor komende week. Omdat ik ongeduldig ben en niet kan wachten zelf deze avond nog even aan de slag te gaan. 

Media Converter gereset, modem gereset en ook de kabel van glasvezel even losgekoppeld en er opnieuw ingestoken met als resultaat:
 

Dus het probleem met de lage uploadsnelheid is hiermee ook verholpen!! Hopelijk blijft dit zo. Maar een monteur is dus niet meer nodig en ik zal dan de afspraak ook zelf annuleren. 



 

Hier dezelfde problemen met de upload. 
zou iemand mijn media converter registratie kunnen resetten?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @AP3X, welkom op onze Community!

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat je een eigen modem aangesloten hebt. Zou je een aantal bekabelde speedtesten willen aanleveren met het Zyxel modem aangesloten? Een foutief geregistreerd ONT zit echt bijna precies bij elke meting op de 500 Mbit/s mark. Als dit het geval is werkt de re-registratie, is dit niet het geval dan kan ik door middel van de speedtesten een monteut voor je aansturen om te kijken wat er aan de hand is. Alvast bedankt.

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

 

Hi @AP3X, welkom op onze Community!

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat je een eigen modem aangesloten hebt. Zou je een aantal bekabelde speedtesten willen aanleveren met het Zyxel modem aangesloten? Een foutief geregistreerd ONT zit echt bijna precies bij elke meting op de 500 Mbit/s mark. Als dit het geval is werkt de re-registratie, is dit niet het geval dan kan ik door middel van de speedtesten een monteut voor je aansturen om te kijken wat er aan de hand is. Alvast bedankt.

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

 

Hi @Tommie van Odido 

ik heb door de week heen meerdere speedtests gedraaid via mijn UDM Pro SE en kan bevestigen dat er een harde limit lijkt te zijn omdat hij steevast op 500 blijft steken. 
Vandaar ook mijn aanvraag in dit topic. 
 

Liever doen ik geen wissel met de Zyxel en ik zie geen reden om te twijfelen aan de performance van de UDM Pro SE. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Is dit de speedtest op de UDM Pro zelf @AP3X? Daar kan een eigen limiet aan zitten namelijk. Ik kan jammer genoeg geen garantie bieden op eigen apparatuur of troubleshooten. Wat is de snelheid die je ontvangt met de app van speedtest.net op een bekabelde verbinding? 

Is dit de speedtest op de UDM Pro zelf @AP3X? Daar kan een eigen limiet aan zitten namelijk. Ik kan jammer genoeg geen garantie bieden op eigen apparatuur of troubleshooten. Wat is de snelheid die je ontvangt met de app van speedtest.net op een bekabelde verbinding? 

De UDM Pro kan dat met gemak aan (zelfs tot 2,5gb)

Speedtest.net laat dezelfde beperking zien. Zowel bedraad als draadloos via een iPhone. 

Reputatie 7
Badge +9

Ik kan alleen niks zonder een volledige speedtest met de Zyxel @AP3X. Zou je deze kunnen aanleveren? 

Ik kan alleen niks zonder een volledige speedtest met de Zyxel @AP3X. Zou je deze kunnen aanleveren? 

Ik begrijp niet goed waarom er vanuit wordt gegaan dat het probleem in mijn eigen apparatuur zit. Puur alleen om een feit dat deze niet door Odido is geleverd? 
Het is duidelijk een bekend probleem in de ONT en wordt in dit topic ook erkend. Het gedrag dat ik waarneem is exact in lijn met dit probleem en gezien de ONT wordt beheerd door Odido verwacht ik dat Odido het probleem oplost, zeker wanneer de oplossing voorhanden is. 
Dit staat geheel los van of en welke router ik gebruik. 
 

 

Reputatie 7
Badge +9

Dat kan @AP3X, echter kan ik het niet onderzoeken voor je als eigen apparatuur aangesloten is. Ik kan dan geen lijnmeting uitvoeren en als ik het doorzet naar onze techneuten gaan zij het eigen apparatuur de schuld geven. Daarom moet ik je vragen om ons apparatuur aan te sluiten om een onderzoek te starten. Anders kunnen we simpelweg niks doen.  

Dat kan @AP3X, echter kan ik het niet onderzoeken voor je als eigen apparatuur aangesloten is. Ik kan dan geen lijnmeting uitvoeren en als ik het doorzet naar onze techneuten gaan zij het eigen apparatuur de schuld geven. Daarom moet ik je vragen om ons apparatuur aan te sluiten om een onderzoek te starten. Anders kunnen we simpelweg niks doen.  

En wat als iemand geen Zyxel modem heeft? Het is wettelijk toegestaan je eigen modem/router te gebruiken en uiteraard kan Odido daar geen support op leveren. Maar dat wil niet zeggen dat Odido dit dan als argument kan gebruiken om problemen in de eigen infrastructuur niet te onderzoeken/oplossen (!).

In dit geval wordt het duidelijk nu als excuus gebruikt om vooral maar niets te doen. “doorzet naar onze techneuten gaan zij het eigen apparatuur de schuld geven”, serieus!? En dat noemt zich dan “techneuten” ? Dit terwijl het probleem/gedrag wordt erkend en er zelfs een fix beschikbaar is. Het probleem wat in dit topic wordt besproken zit in de infrastructuur van Odido, 
Om dit nogmaals te bevestigen heb ik de UDM Pro SE vandaag intern aangesloten en over het lokale netwerk haal ik met gemak de 950+ Gbit.. dus met het zelfde apparaat en de zelfde config/poort.

Wellicht dat ik het onderschat, maar ik heb het idee dat de hele discussie via dit forum meer tijd/moeite kost dan het aanpassen van het nummertje in jullie systeem.

Reputatie 7
Badge +9

Dat is niet mogelijk @AP3X. Elke klant krijgt een Zyxel modem in bruikleen. Als de klant het modem weg zal doen dan zit hier een boete aan vast. 

Het is niet dat ik het niet wil onderzoeken, het wordt alleen afgewezen door de Technische diens en de Backoffice.

Hoi
@Tommie van Odido 

Ik heb ook issues met de upload snelheid.

 

Met de odido Zyxel router haal ik 950up/950down wat goed is.

Maar met een eigen router (mikrotik) haal ik 453up/916down

 

De ONT heb ik niet vervangen die is origineel.

 

Ik heb dit probleem telefonische bij jullie aangemeld maar weet niet het via deze community handiger is.

 

Zie hieronder mijn speedtest via een bekabelde verbindingen

 

Hoi
@Tommie van Odido

Ik heb ook issues met de upload snelheid.

 

Met de odido Zyxel router haal ik 950up/950down wat goed is.

Maar met een eigen router (mikrotik) haal ik 453up/916down

 

De ONT heb ik niet vervangen die is origineel.

 

Ik heb dit probleem telefonische bij jullie aangemeld maar weet niet het via deze community handiger is.

 

Zie hieronder mijn speedtest via een bekabelde verbindingen

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @FransFrans, goed dat je dit aankaart. 

Ik heb het ONT opnieuw voor je geregistreerd. Echter weet ik niet of het zal helpen omdat je met de Zyxel wel de juiste snelheden behaald. Kan je het eens checken?

Hi @FransFrans, goed dat je dit aankaart. 

Ik heb het ONT opnieuw voor je geregistreerd. Echter weet ik niet of het zal helpen omdat je met de Zyxel wel de juiste snelheden behaald. Kan je het eens checken?

 

Internet viel even weg :)

ONT en ROUTER beide van het stroom gehaald.

Speedtest opnieuw uitgevoerd maar helaas heeft het niet geholpen.

zijn er nog andere dingen waar het aan kan liggen?

Hi @FransFrans, goed dat je dit aankaart. 

Ik heb het ONT opnieuw voor je geregistreerd. Echter weet ik niet of het zal helpen omdat je met de Zyxel wel de juiste snelheden behaald. Kan je het eens checken?

 

Internet viel even weg :)

ONT en ROUTER beide van het stroom gehaald.

Speedtest opnieuw uitgevoerd maar helaas heeft het niet geholpen.

zijn er nog andere dingen waar het aan kan liggen?

We hebben het issue gevonden, bedankt je hulp

Reageer