Beantwoord

Lagere uploadsnelheid (500Mbps) tov downloadsnelheid (980Mbit)

  • 12 August 2023
  • 144 reacties
  • 3732 Bekeken

Beste,

 

Afgelopen week is onze verbinding voor 1 gigabit glasvezel aangesloten. Omdat onze verbinding nog niet was omgezet, kon de monteur van Guidion geen eigen test doen. ‘S middags is de verbinding omgezet en gaf de eerste bekabelde speedtest een resultaat van 500Mbps upload en 980Mbps download. De download is uiteraard prima, maar de uploadsnelheid klopt dus duidelijk niet.

 

Aantal dagen later is hier nog niks in veranderd. Ik heb alles al eens van de stroom afgehaald en opnieuw opgestart. Heb vergelijkbare topics gezien zonder enige oplossing. De standaard tests van verschillende pc’s en kabels levert niks op. Enig idee wat hier nog gedaan moet worden om de upload ook op de juiste snelheid te krijgen?

 

 

icon

Beste antwoord door LenyTheijbers 13 September 2023, 18:52

Bekijk origineel

144 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @josdegroot, ik heb gister een meeting gehad met Guidion en alle klantenservice afdelingen. Het is nu bekend hoe het zit, echter kunnen/mogen niet alle klantenservice medewerkers dit niet doen jammer genoeg. Hiervoor heb je een bepaalde skill nodig. Het is in ieder geval nu bekend!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @lamecake, @reulnl & @Alexander M, ik heb zojuist jullie ONT'’s opnieuw gerigistreerd. Je zou direct resultaat moeten zien na een reboot van het ONT en modem. Zouden jullie mij een terugkoppeling willen geven of het gewerkt heeft?  

Reputatie 7
Badge +9

Hi @GDemirhan, could you reboot it again? I re-rigged the ONT again, it should be working now!

 

Hey @sjoerdvdwielen & @PvWoody, welkom op onze Community!

Ik heb het ONT ook voor jullie opnieuw geregistreerd. Kunnen jullie het ONT opnieuw opstarten? Als het goed is moeten jullie meteen verandering zien! 

 

Ik heb hem opnieuw geregisteerd. Kan je de ONT 10 seconden van de stroom halen en dan nog eens testen. 

@Sven-Odido Top, dank je, het heeft gewerkt

 

 

Reputatie 1

Ik zag je privébericht @uiterlix, ik ben voor je bezig! 

Het is voor elkaar. 

https://www.speedtest.net/result/15549036056

Hey @Fiberbleiswijk & @Spike_11 ik heb zojuist het ONT opnieuw geregistreerd. Zouden jullie de verbinding nogmaals kunnen testen? Erg benieuwd of het nu opgelost is!

 

 

@Tommie van Odido 

Kijk bij mij opgelost zonder monteur en nieuwe media converter.

Thnx Tommie

 

Hi @GDemirhan, could you reboot it again? I re-rigged the ONT again, it should be working now!

 

Hey @sjoerdvdwielen & @PvWoody, welkom op onze Community!

Ik heb het ONT ook voor jullie opnieuw geregistreerd. Kunnen jullie het ONT opnieuw opstarten? Als het goed is moeten jullie meteen verandering zien! 

 

@Tommie van Odido  het werkt. Thnx !

Vorige week het installatiepakket opgestuurd gekregen… Mediaconverter alvast maar aangesloten op eigen hardware (Unifi UDP-Pro). Aansluiting was blijkbaar al actief en gelijk netjes 1 gbit down maar zoals hier beschreven de hele week strak 500 mbit up. Gelukkig stond de Guidion monteur al gepland om de aansluiting op te leveren (wat dus al niet meer nodig was). Zojuist bij binnenkomst probleem omschreven. 

Monteur was al 11 jaar in dienst bij Guidion maar was de eerste keer dat hij het probleem te horen kreeg. Heb hem gevraagd of hij voordat hij wilde beginnen even het serienummer van de mediaconverter in zijn telefoon kon aanpassen (er een A achtergezet).. deze kon opslaan. Vervolgens weer terug aanpassen (A weghalen) en weer opslaan. Hij was (met gepaste tegenzin) het serienummer aan het aanpassen terwijl hij de originele modem alvast aan het uitpakken was.

Vervolgens de mediaconverter een reset gegeven en Tadaaaaa.. netjes 1 gbit up en down. Het was alsof hij water zag branden :). Kon niet geloven dat dit het probleem opgelost had :D.

Wat alleen heel vreemd is, een collega van me is gisteren in Losser aangesloten (exact hetzelfde probleem). Ook deze monteur had nog nooit van het probleem gehoord. Deze wilde alleen niet helpen :(.

Het probleem lijkt dus wat vaker voor te komen dan dat op dit moment bekend is. Misschien voordat je mensen door de telefonische support moet halen (met alle interne testjes.. etc) even de mediaconverter opnieuw registreren ;).


Monteur is hier uiteindelijk 3 minuten binnen geweest en hier werkt het in iedergeval.

 

 

 

 

Reputatie 1

Hi @GDemirhan, could you reboot it again? I re-rigged the ONT again, it should be working now!

 

Hey @sjoerdvdwielen & @PvWoody, welkom op onze Community!

Ik heb het ONT ook voor jullie opnieuw geregistreerd. Kunnen jullie het ONT opnieuw opstarten? Als het goed is moeten jullie meteen verandering zien! 

 

It is working now, thanks!

Dag iedereen,

Ik wil dit met jullie even delen over mijn probleem met de upload snelheid, de monteur vandaag bij mij geweest om te onderzoeken in het begin geen resultaat na verschillende testes maar pas na vervangen van de media converter en  yeeeeeeeeeeeeeeeeep gelijk resultaat allebei snelheden download als upload gelijk goed  zie foto onder.

En dat is wat ik aangaf in mijn vorig bericht dat ik daar twijfels al had. Ik ben Blij dat het zo opgelost is en hopelijk heb jullie ook een idee waar het aan kan liggen voor de volgende keer en bij dit soortgelijk problemen bij andere klanten.

Groetjes fekri  

Hey @lamecake@reulnl & @Alexander M, ik heb zojuist jullie ONT'’s opnieuw gerigistreerd. Je zou direct resultaat moeten zien na een reboot van het ONT en modem. Zouden jullie mij een terugkoppeling willen geven of het gewerkt heeft?  

 

Alles werkt nu naar behoren. Dank!

Dank je tommie het werkt.

@Tommie van Odido  Gaat het niet tijd worden om ergens dit intern duidelijk te maken :).

 

Lijkt erop dat er toch structureel iets niet goed gaat en er wellicht veel ONT’s vervangen worden wat helemaal niet nodig is :).

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Reelben, super bedankt voor de screenshots.

Ik heb besloten om meteen een monteur aan te sturen. Je ontvangt zo een bericht van Guidion om een afspraak in te plannen. Wil je ons hiervan op de hoogte houden? Alvast bedankt! 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Spike_11, ik heb het ticket gesloten en opgelost gemeld! 

@Tommie van Odido 

 

Super thanks! het heeft gewerkt! super dank!

Hi @FransFrans, goed dat je dit aankaart. 

Ik heb het ONT opnieuw voor je geregistreerd. Echter weet ik niet of het zal helpen omdat je met de Zyxel wel de juiste snelheden behaald. Kan je het eens checken?

 

Internet viel even weg :)

ONT en ROUTER beide van het stroom gehaald.

Speedtest opnieuw uitgevoerd maar helaas heeft het niet geholpen.

zijn er nog andere dingen waar het aan kan liggen?

We hebben het issue gevonden, bedankt je hulp

Reputatie 7
Badge +9

Hi @mikem9800, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt, dit is zeker het proberen waard. Ik heb zojuist je ONT opnieuw geregistreerd, zou je een volledige powerflip kunnen doen en dan de test opnieuw kunntn uitvoeren? Alvast bedankt!

 

       Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.
Reputatie 2

Hi @Tommie van Odido,

Dank allereerst voor je snelle reactie! Geloof het of niet, maar door jouw actie door hem opnieuw te registreren:

 

Top dat het nu opgelost (lijkt) te zijn. Ik kijk het even een paar dagen aan, maar ik merkte direct verschil na het resetten van de ONT en nu haal ik gewoon fatsoenlijke snelheden. Dus dank voor je moeite! Wel erg bijzonder dat dit de oplossing blijkt te zijn en dat jullie klantenservice én monteurs er niet van op de hoogte zijn. Want dit lost denk ik bij veel (nieuwe) klanten een probleem op. Maar dat is meer een kleine tip. 😄

HI @BBKing

Het probleem in het systeem is opgelost, en ik heb hem opnieuw aangemeld. Kan je het nogmaals testen. 

Net gedaan, getest via netwerkkabel rechtstreeks op de modem. 

Upload is nu een heel flink stuk sneller, haal circa 900 Mbps. Zelfs sneller dan de upload :-) die rond de 850 Mbps zat. 

Ik houd het even in de gaten maar het lijkt nu goed te gaan.

Het werkt nog steeds perfect sinds jullie aanpassingen. Volle snelheid op de bekabelde verbinding en zelfs de Zyxel wifi6 haalt bijna de volle Gigabit! Blij mee!

 

Reputatie 1

Hey @Reelben, super bedankt voor de screenshots.

Ik heb besloten om meteen een monteur aan te sturen. Je ontvangt zo een bericht van Guidion om een afspraak in te plannen. Wil je ons hiervan op de hoogte houden? Alvast bedankt! 

Hallo Tommie,

de monteur is geweest en wou eerst niet geloven dat het daar in zat…

Maar zij kijk op dit community hebben er meer last van.

Alleen wij zijn geen monteur zij die dan ...😂 

Dus na beetje meten en zoeken nieuwe  huawei ont vervangen en klaar is het nu.

Dat was alles .

Bedankt en een fijne dag .

Mvgr ,Ben 😉

Hey @Rob52a, welkom op onze Community!

Ik heb zojuist het ONT opnieuw geregistreerd. Zou je een powerflip kunnen uitvoeren en de verbinding kunnen testen?

 

Hi @r.vdm, jammer genoeg kan ik niks voor zakelijke abonnementen betekenen, veranderen of aanpassen. Dit gaat volledig via onze zakelijke klantenservice.   

Dank voor de snelle service @Tommie van Odido , de verbinding is nu helemaal goed, 3msec / 946 up / 941 down !
 

Reputatie 7
Badge +9

Ik zag je privébericht @uiterlix, ik ben voor je bezig! 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Timo78, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik heb zojuist het ONT opnieuw geregistreerd. Kan je een powerflip uitvoeren en kijken of de snelheid nu voldoende is? 

  • Powerflip
  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Rick M

Ik heb de ONT opnieuw aangemeld, kan je het nog eens proberen na een reboot van de ONT en modem. 

Reageer